emandersson

Första dagen efter lovet

Publicerad 2011-02-28 17:57:10 i My life

Idag var det tillbaka till skolan. Helt okej dag och roligt hade jag i alla fall!
Nu har jag precis ätit middag och jag hade tänkt ut och gå en sväng nu för att resna huvudet på tankar. Är inte på det bästa humöret..

Kommer bild på dagens outfit sen!


Mitt lilla inköp

Publicerad 2011-02-27 21:41:54 i Inköp

Jag köpte dessa korgarna på XXXLutz. Ska ha smink i den ena och något annat i den andra, typ sladdar eller något.





Just nu sitter jag och kollar på Big Brother!
Hörs senare!

Dagens outfit 27/2-11

Publicerad 2011-02-27 21:15:27 i Dagens..

Här kommer en liten rolig bild på min outfit för dagen!

Jeans - Vero Moda

Linne - Gina Tricot

Långärmad tröja - Gina Tricot

 

Fick bli en enkel och skön outfit sista dagen på lovet!

 

Projektarbete..

Publicerad 2011-02-27 18:14:41 i My life

Sitter och håller på med mitt projektarbte som ska lämnas in på fredag.. Jag tycker inte om projektarbete! Har en del kvar, men det är bara till att kämpa på.

En av många lekplatser som jag analyserar..

Let's dance

Publicerad 2011-02-27 16:16:19 i My life

Kom hem för en stund sen och nu sitter jag och kollar på Let's Dance!! :)
Skiver mer senare och visar bilder på min outfit och vad jag köpte på XXXLutz.

Puss ♥

Söndagsångest

Publicerad 2011-02-27 12:13:18 i My life

Idag är det ju då söndag.. IGEN! För en vecka sen hade vi seriespel hemma. Sjukt vad tiden går snabbt. Och imorgon är det skola igen.. men efter denna veckan i skolan är det dags för praktik i 5 veckor!!
Eftersom jag blev ledig idag så ska vi snart ut till XXXLutz och titta, mysigt.

Här får ni en bild på min gooooda frukost!

Äggröra/scrambleds egg.

Mobba mig inte för stavningen, jag kan inte stava till det, haha!

 

Här är gårdagens outfit:

 

Leggins - H&M

Linne - H&M

Tröja - Gina Tricot

 

Nej, nu ska vi iväg. Hörs senare! ♥

 

 

Dags att läsa lite sen sova!

Publicerad 2011-02-26 23:54:22 i My life

Gästerna gick för en liten stund sen och nu sitter jag och spelar Dannys "In the club" på högsta volym! Sjuuukt bra låt, den kommer man dansa till på dom närmste fester och utekvällar!!
Nej, ska hoppa in i duschen och sen ska jag lägga mig och läsa en bok. Imorgon kommer jag med nya inlägg såklart!

Ska försöka börja med dagens outfit igen!
Puss och godnatt, sötnosar ♥

Looooove!

Bloggdesign

Publicerad 2011-02-26 21:44:00 i My life

Jag fick en fråga fall jag gjort min bloggdesign själv.
Svaret är NEJ! Jag blir aldrig nöjd så jag låter min fina vän Malin göra min bloggdesign och jag är alltid nöjd!
Vad tycker ni om min design?

Jag kan även tillägga att Malin är min nya personal shopper! Shit vad bra den tjejen är.



:)

Publicerad 2011-02-26 21:26:49 i Texter

Vänner är något alla måste ha för att överleva.
Vänner är människor man litar på.
Vänner ska man kunna prata med om allt.
Vänner ska vara sig säjlv hela tiden.
Vänner ska lyssna på varandra.
Vänner finns där alltid.
Vänner sviker aldrig en.
Vänner ställer alltid upp.
Vänner finns där för en alltid.



Intressant inlägg?

Publicerad 2011-02-26 20:28:12 i My life

Hur vill ni att ett intressant inlägg ska se ut?
Mycket bilder, lite text?
Inlägg om filmer, böcker, musik och andra rekomendationer?
Inlägg om idrott, hälsa eller badminton?
Inlägg om tips, hiss & diss, mina åsikter?
Vad vill NI läsa? Jag skriver dels för att skriva av mig och rensa huvudet, MEN jag skriver ju såklart också för att "tillfredsställa" er, så att ni tycker det är roligt och intressant och fortsätter besöka min blogg.

Så dagens fråga!!


Vad vill ni läsa om i min blogg?
Ge mig förslag :)

Jag är inte som alla andra! (:

 

Lördag

Publicerad 2011-02-26 17:07:56 i My life

Idag jobbade jag mellan 10-14. Lagom mycket folk. Skulle egentligen jobba imorgon med, men det behövdes en personal tills söndag nästa vecka så jag ska jobba då istället. Skönt att jag blev ledig imorgon för jag somnade nämligen halv 4 inatt, gästerna gick då. Det var en trevlig kväll igår! Och nu ska vi få gäster igen coh det kommer bli en minst lika trevlig kväll idag :)

Nej, nu ska jag inte nörda mig! Hörs senare.
Puss♥

Liten utmaning!

Publicerad 2011-02-26 14:59:15 i

Jag har märkt att jag inte lägger ut så mycket bilder, så jag kan testa och följa denna listan med bilder för varje dag! Det kan ju bli lite trevligt!

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någondu tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om

Börjar direkt efter detta inlägget! ;)
Frågan är!: Ska jag skriva lite om bilden eller ska jag bara lägga ut bilden utan "bildtext" ? Vad tycker ni mina kära läsare? :)

Gäster

Publicerad 2011-02-26 00:52:29 i My life

Ikväll fick vi gäster vid 18-tiden och då var det dags för fondy! MmMmM!! Gott! Nu lyssnar vi på musik och pratar, börjar bli trött så ska nog bege mig till sängen strax. Imorgon blir det jobb och sen ska vi få gäster på kvällen igen haha.

Shit vad jag längtar till sommaren!

 

Fredag, igen!

Publicerad 2011-02-25 15:44:03 i My life

Shiiit vad dagarna går fort.. och nu var detta lovet slut! Suck.
Men det var ju helt klart den bästa lovdagen. Mitt lov har bestått av att sova, äta, kolla tv, sitta vid datorn och träna. Och idag var det äntligen dags för min och Malins efterlängtade shoppingdag!! Och shoppa det gjorde jag som in i bomben! Vi började med en frukost på Espresso House, scones med cream cheese, ost och marmelad, en apelsinjuice och en liten kaffe latte. Ja, ni läste rätt, Malin har äntligen fått mig till att dricka kaffe och det var faktiskt gott.
Sen gick vi runt på Nova, jag är för lat för att ta bilder på vad jag köpt så jag skriver det istället.

  • Midjekjol - H&M
  • Spetslinne - H&M
  • Linne - H&M
  • Byxor/jeans - Whoops Fashion
  • Klänning - Whoops Fashion
  • 2 armband - Kappahl
  • Ballerina - Skopunkten
  • "Klacksko" med paljetter - Skopunkten
Haha, klacksko? Vad heter det?
Jag är iallafall sjukt nöjd och fattigare, men vad gör det när man är så glad som jag är just nu?

Tusen tack för den finaste dagen på länge Malin!!
Shit vad du är bra och shit vad jag älskar dig!! ♥

The best!

Helt slut

Publicerad 2011-02-24 23:53:53 i My life

Sitter i min säng och är helt slut, kan inte ens stava! Men.. jag kan inte sova. Har stora problem med min sömn, något jag bör oroa mig för? JA..faktiskt.

Iallafall, idag tränade jag mellan 18-21, sjukt härligt.
Imorgon ska jag ta bussen till Lund 9.47 för att möta upp min underbara vän och sen ska vi åka ut till Nova och shoppa loss!!

Nej, har inget vettigt att skriva.. så nu ska jag snart stänga ner och sen läsa min bok :)
Puss och godnatt ♥

Har märkt att jag har sjuuukt mycket bilder på mat och kakor. Hmm.. jag är ett matvrak!
En frukost för någon vecka sen: äggmackor och vaniljyougorth! (stavningen, haha!)

Tatuering på G

Publicerad 2011-02-24 14:46:07 i Texter

Sitter här och tänker på min nästa tatuering.
Dom flesta vet att jag ska tatuera in en badmintonboll (fjäderboll) på min högra vad. Den kommer vara i naturlig storlek och jag längtar tills den sitter där!
Jag har tänkt och jag skulle vilja ha en liten text där det typ står "Jag älskar" på latin.

En del har frågat mig varför jag ska tatuera in en badmintonboll och jag svarar alltid samma.
"Badminton är det jag älskar och brinner för. Det är när jag spelar badminton som jag kopplar bort allt, exakt allt från mitt huvud. Det är där jag bara fokuserar på just det jag gör och inget kan störa mig. Badminton är det jag älskar, det jag brinner för och det som hjälper mig mycket."

Fall jag har nya läsrae kan jag berätta lite kort om min badminton och mina "problem".
Jag är en tjej som har spelat badminton i drygt 4 år och det är det bästa jag börjat med. Som ni läste några rader ovan så är det när jag spelar badminton som jag kopplar bort allt. Jag har haft jobbiga perioder i mitt liv. Jag har inte sett något ljus i allt mörker. Jag har fått mycket hjälp från vänner, familj, gamla lärare, handledare, coacher, kuratorer, homoepater osv. Jag har aldrig tyckt om mig själv, min kropp och mitt utseende. Jag har alltid tryckt ner mig själv och en dag orkade jag inte mer. Jag ställde mig och slog på en tegelvägg för att smärtan i själen skulle dämpas av smärtan i min hand, och det gjorde den. Men ärren jag har på handen påminner mig alltid om den kvällen då jag inte orkade mer.
Nu går jag och får hjälp med mig själv och det är det bästa jag gjort. Jag kan skratta, jag kan le och jag kan vara nöjd med mig själv ibland. Jag har tagit stora steg farmåt, men fortfarande har jag många steg kvar för att må bra fullt ut.

Den 20 oktober 2010 gick jag och beställde en tid för att tatuera mig. Och dagen efter, 21/10-10, var det dags att rista in orden som idag hjälper mig mycket.
Jag hade länge letat efter ett latinsk ordspråk som kunde beskriva mig och vad jag gick/gått igenom i mitt liv.
Först skulle jag tatuera in "Carpe diem" som betyder "Fånga dagen", men då alla gjorde det citatet kände jag att det inte var så speciellt för mig längre. Istället tänkte jag på "Veni vidi vici" , det betyder "Jag kom, jag såg, jag segrade" Jag var inne på det citatet länge, men tvekade endå.. jag fann då detta "Alea iacta est" det betyder "Tärningen är kastad", jag tolkar det då som man inte har någon återvändo. Alla dessa ordspråk tyckte jag om, men inga av dom kände jag "Wow, detta beskriver mig och mitt liv" Jag fortsatte leta och då, PANG! Hittade jag det latinska ordspråket som jag kände att detta stämmer precis!
Jag satt hos tatueraren och när allt var klart så hade jag denna fina tatueringen:

"Ad astra per aspera"

"Till stjärnorna genom svårigheter"

 

Denna tatuering beskriver verkligen mig och mitt liv.

Jag älskar den så mycket och ångrar den inte för en sekund.

 

Nu har jag skrivit alldeles för mycket igen.. hoppas ni orkade läsa allt.

Hörs snart igen! ♥

Mini muffins!

Publicerad 2011-02-23 19:10:40 i

Idag var jag igång och bakade igen.! Tyvärr så fotograferade jag inte allt steg för steg, men jag lägger upp hur man gör :D

Ingredienser
50 g margarin
2 1/2 msk mjölk
1 ägg
3/4 dl Rörsocker eller Strösocker
1 1/4 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
2 tsk potatismjöl
1/2 tsk Vaniljsocker
Småkaksformar

Förslag på smaksättning
1/2 msk kakao
eller
1/2 dl hackad choklad
eller
rivet skal från 1/4 citron
eller
1/2 dl färska eller djupfrysta bär
eller
1/2 dl russin

Jag tog kakao :D

Förslag på garnering
doftat florsocker
eller glasyr, 1 dl Dansukker Florsocker plus ett par droppar vatten
eller pärlsocker,
eller mandel och nötter

Jag tog glasyr och pärlsocker ;D

Gör såhär
Smält margarinet och tillsätt mjölken. Låt allt bli varmt, men koka inte. Vispa upp ägg och socker lätt. Blanda vetemjölet med bakpulver, potatismjöl och vaniljsocker. Tillsätt mjölblandningen växelvis med mjölkblandningen i äggsmeten. Låt gärna smeten vila i kylskåp över natten, då får du extra toppiga fina muffins. Häll upp i pappersformar på långpanna. Grädda mitt i ugnen i 225° i ca 5 minuter.

Jag tyckte att dom blev riktigt goda! Och rekomenderar dom verkligen!!

 

Jag är lite lat så jag tog inga egna foton.. haha.

Onsdag 23/2-2011

Publicerad 2011-02-23 13:44:43 i My life

Tjeeeennna!

Idag väktes jag av att hela sängen vibrerade! Jag fick nämligen ett sms av Malin vid 12-tiden, sen ringde jag henne och vi snackade i typ en timme och sen blev det att göra äggröra till frukost, gott eller vad? :D
Snart ska jag fixa mig lite och sen hade jag faktiskt tänkt gå en liten runda för att frå frisk luft, härligt. Men dock mindre härligt att det ligger snö på marken + att det snöar!! Varför????

Vad tyckte ni om min nya kategori "Filmtips"? Fungerar det? Är det roligt/intressant? Ska jag fortsätta med det? :)

Puss så länge ♥

Filmtips 1

Publicerad 2011-02-22 23:43:27 i Filmtips

Remember Me





Tyler släpper ingen inpå sitt liv, kärleken står långt ner på önskelistan - tills han träffar Aly. Alys mod och spntanitet inspirerar Tyler att släppa efter och tillåta sig att känna lycka och mening med livet. Men både Tyler och Aly bär på hemligheter som snart kommer ställa deras förhållande och kärlek på hårda prov..

Skådespelare som är med i filmen:

Robert Pattinson
Emelie de Ravin
Chris Cooper
Lena Olin
Pierce Brosnan

Min åsikt:
Jag satt och storbölade till den första gången jag såg den,
andra gången såg jag den med min kusin och då grät jag inte lika mycket.
Jag tycker att den är väldigt bra och man fastnar i den nästan direkt.
Jag tycker inte om slutet så mycket, men det är endå helt okej!

På en poängskala mellan 0-10, så får Remember Me en..
8!

Pigg och glad

Publicerad 2011-02-22 23:30:45 i My life

Ja, det är vad jag är just nu, pigg och glad!
Tränade i 3 timmar idag och det var så sjukt härligt. Jag har precis duschat och innan det kollade jag på Big Brother och åt mackor. Det är vad jag äter varje j*vla kväll.. så sjukt tråkigt.. hade tänkt att jag skulle värma resterna från middagen, men middagen hade tydligen varit så poppis så det hade tagit slut. Så fick proppa i mig 4 mackor istället.

Jag är pigg för att jag har tränat!
Jag är glad för att jag om en månad kommer att äga en iPhone 4!! Och för att jag har tränat såklart!



+



=

En pigg och glad Emma :D

Tänkte ge lite filmtips som kommer i nästa inlägg!

Puss♥

iPhone 3Gs eller iPhone 4?

Publicerad 2011-02-22 17:52:22 i My life

Idag var som sagt jag och pappa på telia. Det visade sig att jag hade 4 månader kvar på min bindningstid på mitt abonemang, men om en månad så förlänger jag det och då är frågan:

iPhone 3Gs eller iPhone 4?

Jag har i och för sig 1 månad på mig att bestämma mig.

Men vad tycker ni?

 

iPhone 3Gs är snyggare enligt mig.. iPhone 4 är ju bättre och den kostar bara 50 kr mer/månad..

Hmm.. får ta mig en ordentlig funderare!

 

Snö...

Publicerad 2011-02-22 13:26:17 i My life

Det snöar!! Varför? Jag vill ha vår nu!

Var ute och gick en lång runda med Ike innan, nu sitter jag bara och tar det lugnt. Senare ska jag laga middag och sen blir det Telia med pappa.

Puss♥

Avatar

Publicerad 2011-02-21 21:32:07 i My life

Kom hem från Natta för en liten stund sen. Vi kollade på Avatar och krängde chips, dippa och Japp, mumms!!
Avatar är ju bara så sjukt bra, tycker jag! Har sett den 3 gånger nu, vad tycker ni om den? :)

 

 

Ska hitta på något roligt att skriva om här i bloggen!

Ge mig lite inspiration ;)

 

 

Myskväll

Publicerad 2011-02-21 14:39:20 i My life

Idag är det första lovdagen, sjukt härligt!!
Senare ska jag träffa Natta och ha en myskväll hemma hos henne med massa chips, godis, läsk mm. blir en bra film också antar jag! Mys.

Imorgon åker jag och pappa till Telia och jag längtar.. hoppas det blir bra och att jag kanske till och med kommer hem med en iPhone? :)

Puss!♥

Bilder från dagen

Publicerad 2011-02-20 21:30:58 i Mer bilder än text

Här kommer några få bilder. Inga bra, men bättre än inga ;)

Värmer upp!

Natta, Ola och Simon värmer upp!

Väldigt suddig bild.. Men Zakir och jag in action!

En del av hejarklacken!

Eric ♥

Jag under singeln.

Jag när jag spela singel.

Badminton, det jag älskar,
det jag brinner för,
det bästa i mitt liv.

♥♥

Seriespel

Publicerad 2011-02-20 21:10:10 i My life

För det första ska jag be om ursäkt för min super dåliga uppdatering, men jag har tappat gnistan.. Hjälp mig på traven? :)

Idag hade vi seriespel hemma så jag stack till hallen 8.40 och då började vi sätta upp nät, fixa domarstolar, poängskyltar osv. Klockan 10 började den första matchen mot Kävling-Furulund, jag och Natta spelade damdubbel och vi blev totalt ägda..!! Men det var jag förberedd på då jag visste att den ena tjejen är sjukt bra.
Vår andra match var damdubbel mot Klippan, som vi spelade vid 13-tiden, denna dubbeln gick mycket bättre, men det blev tyvärr ingen vinst. Vi kämpade dock på bra! Efter damdubbeln spelade jag singel mot en av Klippans tjejer. Jag vann inte, men fick in ett par bra bollar och poängen jag fick i seten är dom bästa jag fått i en singel på seriesamandrag! Så jag är nöjd!!

Måste ju även tacka hejarklacken som bestod av Sofie, Natti, mamma, pappa, Linda, Elin och Eric. Samt några klubbkamrater! Ni hjälpte mig/oss.
Och laget, bra kämpat! Vi kammade hem 4 mtacher och det är sjukt bra jobbat! :)

BBMK ♥

 

Lite bilder från dagen kommer sen :)

Extreme home makeover

Publicerad 2011-02-18 14:46:16 i My life

Sitter här i soffan och gåter till extreme home makeover. Det är inte ofta jag gråter till program eller filmer. Men tänk om jag en dag skulle vakna upp och veta att jag har förlorat ett syskon.
Det handlar nämligen om en mamma och två döttrar som har misst sin son/bror. Han avled i en bilolycka i en skarp kurva precis vid deras hus, den äldste systern var med och hon överlevde.
Det är så hemskt, och kan inte sluta gråta.

Mamman ville att det skulle komma upp en skylt med "Slow down", hon ville att man skulle sakta ner i kurvan samt att man ska sakta ner i livet. Ta vara på alla stunder man får. Vi har bara ett liv och vi vet aldrig när det tar slut.

Love

 

Lov!

Publicerad 2011-02-18 13:16:47 i My life

Äntligen har det efterlängtade lovet kommit! Ska bara ta det lugnt och sova länge, ska bli riktigt skönt :)

Har inte så mycket att skriva om just nu, så jag återkommer!

PussPuss!

:)

Fredag, äntligen!

Publicerad 2011-02-18 08:35:59 i My life

Efter min timmes lektion i skolan har jag en veckas lov, sjukt härligt! Nu ska jag snart klä på mig och sen äta lite frukost för att sen åka in till skolan och ha samhällskunskap.
Idag ska jag bara slappa, skönt!
Imorgon följer jag med division 3 till Malmö för att kolla på och heja när dom spelar seriespel! Och på söndag är det som sagt min tur att spela. Hemmamatch och allt ♥

Puss!

iPhone nästa?

Publicerad 2011-02-17 17:03:41 i My life

Idag var det skola mellan 8.20-14.50, helt okej dag. Sista lektionen satt jag bara och spelade spel på Nattis mobil, bra va? Haha!
Nu sitter jag och kollar på iPhone 3GS, förhoppningsvis är det min nästa mobil och jag hoppas att den är min snart!
Har länge velat ha en iPhone, och många undrar varför jag inte vill ha iPhone 4, men jag tycker helt enkelt att 3GS är snyggare och tycker om den mer. HOPPASHOPPASHOPPAS!

 

Det blev ingen mer uppdatering igår på grund av att jag var hos Anders och Gloria i deras nya lägenhet och sen var jag helt trött. Nu ska jag snart börja byta om och sen ska jag iväg till hallen och träna badmintonskolan och sen träna som in i det till helgens sreiespel. Och seriespelen spelas hemma! Så kom gärna och titta i Blå hallen i Lomma, jag spelar 10 och 14 :)

 

Puss så länge♥

Sovmorgon!

Publicerad 2011-02-16 08:40:30 i My life

Idag fick vi sovmorgon på grund av att vår religionslärare fortfarande är sjuk, synd om henne, men skit skönt för oss! haha. Har precis fixat mig och jag stiger fortfarande upp alldeles för tidigt.. ska gå till bussen om 30 minuter.. kunde sovit 20 minuter längre istället ju! Typiskt mig..haha.

Börjar 10.05 med projektarbete och sen har vi klassråd och sist förskola, skola, fritidshem. Efter skolan kommer pappa och hämtar mig för jag ska åka till min homoepat och prata, äntligen! Blir därför kanske en lite seg uppdatering idag.
Och jag ber om ursäkt för mina inlägg igår, inte dom bästa. Men ibland är man bara så fruktansvärt trött på vissa saker. Och det var jag igår, jag hoppas det är bättre idag, men det tror jag inte!

Nä, om man skulle ta och äta en macka eller något :)
Puss! ♥

!%&(==/&%#&")(¤)?=)((//&%¤¤#"!½")#

Publicerad 2011-02-16 00:09:25 i Texter

Gaahhhh!!! Jag vill bara ha en boxningssäck att slå på.. och efter det skulle den inte vara hel!
Jag blir så arg, irriterad och trött..

Jag tänker inte sitta här och skriva ut varför!

Malin!
Jag saknar dig!
Jag älskar dig, bästa vän.

Nej, hejdå!

Dåligt humör

Publicerad 2011-02-15 17:25:03 i My life

Jag är alltid på så dåligt humör här hemma.. och det är inte alls roligt. Försöker verkligen vara trevlig och allt, men det fungerar inte. Får skärpa mig nu!

Idag var det i alla fall skola mellan 13.40-15.15, efter skolan gick jag, Roberto och Natti till idrottshallarna för jag och Roberto skulle mötas i badminton, men det dök inte upp någon lärare så vi sket i det, haha.
Har precis ätit och hade tänkt göra lite projektarbete nu, duktig va?

Sen blir det att träna knattarna och sen ska jag själv träna! ♥♥ Love!

En av bilderna till mitt projektarbete. Jag analyserar Lommas lekplatser :)

Puss♥

En gång i tiden

Publicerad 2011-02-14 22:13:54 i Texter

En gång i tiden var jag riktigt lycklig
Jag var då nöjd med mig själv fullt ut
Det är den tiden jag tänker tillbaka på
Och äntligen tror jag att jag börjar få tillbaka den tiden
Jag börjar tro på mig själv
Jag börjar tycka om mig själv mer för varje dag!

Alla har vi nedgångar och dåliga dagar
Vissa fler än andra
Men vi alla kan klara det
Det vet jag
Så länge vi kämpar och stöttar varandra klarar vi mer än vad vi tror



Farligt..

Publicerad 2011-02-14 19:51:12 i Önskar

Det är farligt och sitta och kolla runt på badmintonrack när man inte har pengar till det! Hittar hur många som helst som jag jätte gärna vill ha!!
Någon snäll person som vill skänka några tusen till mig?

1675:- och jag är sååå kär!

Nej, nu ska jag dricka te och mysa lite. Annars blir jag säkerligen många tusenlappar fattigare.. och det betyder ju att jag får skulder!


Trampmaskinen

Publicerad 2011-02-14 17:15:28 i Träning och hälsa

Som sagt så tränade jag lite här hemma på min trampmaskin. För er som inte förstår vad en trampmaskin är så är det en sådan här :

Tränade i 15 minuter sen var det dags för middag. Men snart ska jag upp på den igen och köra lite till! På med musik som har rejäl bas, sen är jag igång ;)

När man kör med trampmaskin kan man själv bestämma tempot och man tränar låren och konditionen.

Jag fick min trampmaskin när jag fyllde 17 år, och tyvärr har jag bara använt den 2 gånger.. får bli ändring nu!!

Efter mitt lilla "trampmaskinspass" blir det styrketräning med hantlar och med min egen kropp (sit-ups, armhävningar osv.).

 

Puss så länge! ♥

Dålig start på dagen

Publicerad 2011-02-14 14:58:44 i My life

Ja, man kan ju lugnt säga att jag fick en dålig start på dagen. Jag hade nämligen ställt klockan 1 timme för sent! Klockan ringde 7.45 och jag skulle gå hemifrån 8.20, men jag hann! Stressa gjorde jag så fick bara kasta på mig leggins, linne och munktröja.
Klockan skulle egentligen stått på 6.45, för att jag skulle hinna äta frukost i lugn och ro, men fick istället skippa frukosten helt och ta med mig en apelsin till skolan, haha.

I skolan idag gick vi igenom lite om styrdokument. Alltså skollagen, Lpfö98 (läroplanen för förskola) och Lgr11 (läroplanen för förskoleklass och grundskola mm.). Och sen på samhällen höll vi på med massmedia. Egentligen skulle jag slutat om en halvtimme, men vår religionslärare är sjuk så det blev håltimme. Skönt som in i det!

Snart ska jag byta om och ställa mig på trampmaskinen och träna. Skulle egentligen ut och springa, men det blåser riktigt mycket och är sjukt kallt! Så bestämmde mig när jag gick hem från bussen att det får bli trampmaskinen plus hantlar här hemma.

Skriver såklart mer sen! :)

Rislåda med majs och dressing.

Min kvällsmat igår, mums!!

Jag tycker om majs om ni inte märkte det ;)

 


Just a dream!

Publicerad 2011-02-13 22:27:03 i Musik

Underbar verision av "Just a dream" ♥



Sök på Sam Tsui, han är sjukt bra!!


Och tack Elin för hjälpen! :)

Kokosberg!

Publicerad 2011-02-13 21:41:21 i

Idag blev jag som sagt sugen på att baka, och det gjorde jag också!
Det blev en enkel bakning idag, alltså små kokosberg! :D

Först så sätter du ugnen på 175 grader!


Detta behöver du:
1 dl socker
50 g smör
2 ägg
200 g kokos

Smält smöret och låt det svalna.

Medans smöret svalnar blandar du äggen och sockret.

Vispa inte! Rör bara om så det blandar sig.

Häll sedan i smöret och kokosen.

Rör om alltihop så det blir en jäm "smet". Låt det sedan stå och svälla i 10 minuter.

Forma "smeten" sen till små berg. Du bestämmer själv storleken.

Och in i ugnen! 10-15 minuter :)

Jag hade mina inne i 13 minuter.

Mumms!



Man kan inte misslyckas ♥


Ehhmm...? Hmm...

Publicerad 2011-02-13 18:36:58 i My life

Är jag dum eller?
Men jag vill lägga in låtar från youtube här på bloggen.. men får inte till det? Har kunnat göra det innan, men nu fungerar det inte :s
Någon teknisk som orkar hjälpa mig?







Jag blev sugen på att baka!

Blir kanske lite baktime, vem vet!

"Datorunderlägg" - Hiss eller diss ?

Publicerad 2011-02-13 18:02:39 i Inköp

Detta fick följa med hem från IKEA igår:

Översidan

Undersidan

Vad ska man kalla det?
Datorunderlägg? ;)

I alla fall, det är ju smart tänkt att man slipper ha datorn rakt i knäet, så man slipper ju värmen. Men... jag är faktiskt inte nöjd. Min dator glider runt på plasten liksom och den är klumpig. Nej, det blir nog en diss för detta köpet..

Köpte även stearinljus och en till DVD-hylla med mig hem från IKEA.

Puss ♥

Boxning

Publicerad 2011-02-13 16:49:51 i My life

Hej!

Skulle iväg vid 12 för att boxas lite med en kompis, blev även lite styrketräning. Härligt!! ♥
Just nu sitter jag och lyssnar på musik och skriver en liten sak, hihi.
Imorgon är det alla hjärtans dag! Var extra snälla mot varandra ♥

Puss så länge!

Sööndag

Publicerad 2011-02-13 11:32:01 i My life

Så är söndagen kommen.. tycker inte om söndagar, men det vet ni redan, haha!

Blev ingen uppdatering igår på grund av att jag hade fullt upp.
Först så städade jag, sen åkte jag med mamma, pappa, Anders och Gloria till ILVA, IKEA och Jysk. Blev lite små inköp. Bild på det  kommer senare, för jag ska snart iväg :)
När vi kom hem städade jag till Rutger, vi var ute och gick en lång runda med Ike och sen duschade jag. Och sen åt vi middag och sen blev det såklart Melodifestivalen!

Bloggar mer sen! ♥

Ja eller nej ?

Publicerad 2011-02-11 23:24:43 i My life

Här kommer en liten Ja eller Nej lista !

Någonsin rökt? - Ja

Färgat håret blont? - Ja

Färgat håret brunt? - Ja

Blivit kallad hora - Ja

Kallat någon bög? - Ja

Slagit någon? - Ja

Kört moped? - Ja

Suttit på en moped? - Ja

Kört bil? - Nej

Druckit kaffe? - Ja

Har en egen mobiltelefon? - Ja

Har ett eget rum? - Ja

Pussat en tjej? - Ja

Strulat med en tjej? - Nej

Strulat med en kille? - Ja

Haft sex? - Nej

Haha, kanske inte så rolig lista :(

Mätt..

Publicerad 2011-02-11 23:22:30 i My life

Det blev en lyckad kväll i Malmö på resturangen och mätt är man!!

Just nu ligger jag i sängen nyduschad och allt, sköööönt!! :D
Ni får lite listor idag eftersom jag har sjukt tråkigt :(

Puss så länge ♥

Freeeeeedag!!!

Publicerad 2011-02-11 17:23:41 i My life

Äntligen är det freag igen, gud vad jag älskar fredagar!
Har precis fixat mig och ska snart gå ner och hitta ett par skor. Sen går jag til busstationen för att möta upp Natti och sen åker vi till Malmö för att möta upp dom andra tjejerna på Mongolian barbecue (stavning :s) , det blir god mat och trevligt sällskap.

Malin, krya på dig mitt hjärta!
Jag tänker på dig och saknar dig ♥

Hörs senare!
Puss!

Jag är fast

Publicerad 2011-02-10 22:59:24 i My life

Tränade idag♥ Underbart!

Just nu sitter jag och kollar på tredje setet i en badminton match mellan en kinesiska och en danska. Sjukt spännande! Haha, och jag är fast..

Kommer kanske ut ett klipp på bloggen senare eller imorgon på en sjukt grym kille!

Nu ska jag fortsätta kolla, sen plugga *host* och sen soooova.
Puss!

Pluggdag? ... TSS!

Publicerad 2011-02-10 17:16:00 i My life

Jag som skulle plugga så jäkla mycket idag eftersom att jag har prov imorgon.
Tror ni att jag har pluggat?.. nej! Jag fastande framför en hemsida som säljer fullt med badmintonrack, väskor, lindor, tillbehör och allt! Jag satt säkert inne på den hemsidan en timme och drömde mig bort att jag var rik och kunde handla det där racket för 1.795:-... så fint är det!
Sen fastnade jag på youtube framför massa badminton matcher.. så pluggat har jag inte gjort =/ får plugga nu innan jag ska iväg!



Dagens middag

Publicerad 2011-02-10 16:38:22 i Dagens..

Idag var det jag som stod för middagen.
Och det blev spagetti och köttfärssås, mums!! :D



I köttfärsen fanns det detta:
  • Lök
  • Vitlök
  • Blandfärs
  • Ketchup
  • Morötter
  • Mjölk
  • Någon stark sås (lite av den)
  • Salt
  • Svartpeppar och vitpeppar
Snacka om att det var gott!
Jag börjar ju bli duktig, och på lovet är det jag som står för middagarna :D

Puss♥

Ledig!

Publicerad 2011-02-10 13:19:41 i My life

Tjena på er!

Jag är ledig idag och sov till typ kvart över 11, skönt som f*n!
Nu ska jag snart börja plugga till provet som jag har imorgon, inte alls roligt..
Innan var jag ute med Ike, och man kände hur det börjar lukta vår nu. Jag älskar våren!
Idag ska jag även laga middag, träna badmintonskolan och sen träna själv, 19-21. ♥

Nej, nu måste jag verkligen börja plugga.. ):
Puss!


Någon smygfota mig i ettan, haha!

Blä

Publicerad 2011-02-09 19:40:24 i My life

Är inte alls på humör idag. Denna dagen får gärna ta slut nu!
Ska snart gå ner och kasta mig i soffan och kolla på svenska mästerkockar. Imorgon är jag ledig, vilket innebär att jag ska plugga..

Hörs!

Dagens skratt!

Publicerad 2011-02-09 10:38:24 i Dagens..

Jag börjar den nya kategorin med dagens skratt.

Jag satt och väntade på trean på sjukhuset i Lund. Medan jag sitter där kommer det en buss som släpper av massa folk, det komemr en tjej mot mig. Precis när hon är framför mig snubblar hon på sitt eget ben, det var precis att hon inte la sig rak lång på marken.

Man kunde ju inte skratta, men inombords så skrattade jag, haha!
Det låter kanske inte så kul, men det var roligt när man fick se det.

Nu ska jag fortsätta jobba så jag inte får mer tillsägelser!

:)♥

Dagens..

Publicerad 2011-02-09 10:18:11 i Dagens..

Jag har nu startat en ny kategori! "Dagens..", den kommer att innehålla detta bland annat:
- Dagens outfit
- Dagens skratt
- Dagens problem
- Dagens vill ha

Hoppas det kommer att bli en rolig kategori, som både ni och jag gillar!








Träningsdax!

Publicerad 2011-02-08 18:43:22 i My life

Nu ska jag snart byta om och sen sticker jag till blå hallen och tränar barnen i badmintonskolan. När deras träning är slut börjar min, 20-22. NAJS! ♥

Dags för teater

Publicerad 2011-02-08 07:51:24 i My life

Jippi! Idag ska jag, Natti och Sofie sepla upp vår grod-teater för 3-5 åringar!!! Ska verkligen bli riktigt roligt att äntligen få göra det för barnen... NOT!
Jag vill inte spela teater idag och imorgon. Idag ska vi till Stångby och imorgon ska vi till Genarp.. vem orkar ta sig till små hålor för att spela en grod-teater?
Men men, få hoppas att det går bra och att vi får fint omdöme. Nu ska vi se allt positivt! Jag kommer säkerligen lära mig en del av detta.

Sitter just nu och gör ingenting, ska snart dra mig till bussen i stormen, shit vad det blåser och vad det blåste inatt! Trodde fan hela mitt fönster skulle blåsa in :o men det gjorde det inte som tur är!

Efter teatern ska vi tjocka oss på McDonalds, fall vi hinner innan lektionerna börjar, och det ska bli sjukt gott!

Natti, Sofie och jag i ettan.

Psst!
Egntligen skulle jag mött Roberto i badminton idag, men han ställde in det på grund av att han visste att jag skulle kötta han! Ingen vågar möta mig :o Haha

Dagens problem

Publicerad 2011-02-07 21:47:06 i My life

Dagens problem är att jag alltid är hungrig! Och det är i och för sig inte dagens problem, det är mitt ständiga problem!!
Hjälp mig.. vad är det för fel :o

HAHA.
Nu ska jag äta och sen sova.
Puss ♥

Jag hatar rubriker

Publicerad 2011-02-07 20:26:42 i My life

Ja.. jag hatar verkligen rubriker. Det blir bara tråkiga rubriker eller så blir det samma om och om igen.. hmm.. klurigt det där, haha.

I alla fall, jag ligger just nu i min säng ny duschad och allt. SKÖNT! Vi gick upp till kyrkan (pappa jobbar som kyrkovaktsmästare och i deras "personal hus" har dom ett gym) och styrketränade och sen sprang jag hem! Jag är sjukt stolt att det hållt i sig i 2 veckor, nu ska jag försöka komma igång och springa en till dag i veckan. Älskar att träna, fall ni inte redan visste det ;)

Återkommer med lite roligare inlägg senare, I think :)

Mina två första badmintonrack!

Som numera häner på min vägg :)

 

Lite bilder

Publicerad 2011-02-07 17:49:56 i Mer bilder än text

Känner för att bjuda på några bilder!

Jaaaag :D

 


Maskulina Emma.. Snart är jag feminim!

Shit så gamla bilder..


Sofie på idrottslektion i 1:an


Jag och Natti i 1:an


Stude-Sofie :D

Detta får ni för nu.
Kommer fler bilder då och då. Kul och kolla tillbaka på gamla bilder!

Nu ska jag byta om,
sen styrketräna och
ut och springa ♥

Måndagen är snart över

Publicerad 2011-02-07 17:11:03 i My life

Ja, snart är den hemska måndagen över. Tycker inte om måndagar, men tack vare mina fina tjejer i skolan så blir det alltid lite lättare.
Idag var det grupparbete i kursen "förskola, skola, fritidshem", sen på samhällen gjorde vi en litet frågesport och sen höll vi på med massmedia och sist på religionen så höll vi på lite med högtider osv. Sen var det HEM!

Sitter just nu och lyssnar på musik och ska börja skriva en sak som jag länge velat börja på. Har även tänt lite ljus, så mysigt!

När mamma och pappa kommer hem blir det att sticka och styrketräna och sen springer jag hem som vanligt. Ska bli skönt!

Är på så dåligt humör.. och vill bara få tillbaka det glada humöret.

Kollar på gamla bilder.

Jag och Natti i ettan.. haha!

 

 

Allt förändras

Publicerad 2011-02-06 23:26:17 i Texter

Sitter och lyssnar på musik och tänker så huvudet värker.
Jag har haft en deppig dag och alltid när jag har det så ska jag ju såklart hälla salt i såren.. sätter på "depp-musik" och läser gamla texter jag skrivit. Tänker på minnen och vad jag gått igenom.

Ett tag mådde jag så bra, allt var som en dröm. Jag var nöjd med mig själv och hur jag var som person. Men sen kom allt tillbaka, alla tankar.
Jag vet att jag har en dålig dag just idag. Imorgon hoppas jag verkligen att det är bättre för jag orkar inte ha en lång period av dåliga dagar.

Är glad att jag snart ska och prata med min homoepat, ska verkligen bli skönt att få ur sig alla, verkligen alla, tankar.

Egentligen vet jag inerst inne att jag duger som jag är..
Egentligen vet jag inerst inne att jag räcker till..
Egentligen vet jag inerst inne att jag är accepterad som jag är..
Men endå mår jag inte bra?

Jag skulle kunna skriva milslånga texter om mitt liv, men det är inte många som vill läsa om det, så jag hoppar över det.


Jag ber till Gud att jag har en bra dag imorgon!


Oktober 2008

Små listor

Publicerad 2011-02-06 22:26:57 i My life

Här får ni en liten lista på vad jag vill göra just nu:

  • Träna badminton
  • Springa och styrketräna
  • Shoppa
  • Festa
  • Träffa någon
Här får ni en liten lista vad jag längtar till:

  • Träningarna
  • Torsdag (ledig!)
  • Fredag, resturang med tjejerna!
  • Söndagen den 20, seriespel hemma! Kom och kolla :D
  • Lovet
  • Praktiken!!!!!
  • Balen
  • Studenten
Och här är en liten lista vad jag önskar:

  • Att jag alltid kan vara glad
  • Att jag kan tro på mig själv
  • Att jag kan tänka positivt om mig själv
  • Att jag kan tycka om mig själv så som jag är och intala mig att jag duger.

Dom sista 4 punkterna blev lite deppiga. Men just idag känner jag mig lite deppig och har gjort det hela dagen. Tycker inte om sånna här dagar. Allt känns grått och tråkigt och jag orkar inte göra något som gör mig glad. Alla har vi jobbiga dagar och nu har jag haft min, och jag hoppas den är slut när jag vaknar imorgon.


Puss på er!

Ja tack!

Publicerad 2011-02-06 22:10:11 i Önskar




Ja tack!!
Allt kommer från H&M :)

Blev lite extra kär i dom rosa chinosen
och dom svarta jeansen!



Söndag

Publicerad 2011-02-06 15:24:59 i My life

Hej!
Igår var som sagt Malin här, vi hade det mysigt och roligt! Vi krängde pizza och kollae på melodifestivalen. DANNY!! :D
Sov till 10 över 1 idag, skönt!!
Har precis städat mina rum och tränat lite med mina hantlar. Nu sitter jag och ska göra samhällsuppgiften. Senare blir det kanske en joggingrunda eller bara att jag går ut och går :)

Puss! ♥

Myskväll

Publicerad 2011-02-05 17:41:25 i My life

Sitter och väntar på att Malin ska komma till Lomma. Sen går vi och äter på Valentino och sen blir det bara myskväll hemma med melodifestivalen.

Idag bokade jag även balklänning till balen den 30 maj. Riktigt fin och det var ju kul att prova balklänningar!! :D

Puss ♥

Gästbloggaren Malin här!

Publicerad 2011-02-04 14:30:46 i My life

Hej hopp hallå alla glada som läser Emmas tråkiga blogg. Det var ett tag sedan en som hette Stina som kommentera och bad om en frågestund! Det fick vi och det var väl roligt ellerhur!??!?!?! Jag ska göra ett erkännande och speciellt för dig Kusin Nathalie att Stina är jag, Malin. Förresten här har ni min bloggadress: malinmarianilsson.blogg.se (jag har lösen men fråga emma så kanske hon ger dig!)

Tack för maj HAJ!

Där small det

Publicerad 2011-02-03 22:29:28 i Träning och hälsa

Haha, efter årsmötet tränade vi i en dryg timme, när jag skulle smasha ner bollen smäller det. Bollen kommer helt konstigt och jag tänker "vafan hände nu då?" då kollar jag på racket och ser att strängen har smällt. Mitt fina gula rack som var nylindat och allt, haha. Tur att Rickard var där så han tog med det och ska göra en hel omsträngning! Snart smäller nog även det blåa racket, det börjar bli slitna strängar.

Sitter även med ett slitet knä, mina knän klyddar och vi var hos doktorn för ungefär 2 år sen. Jag hade då ojämnheter i knäskålen (conomalasi) som är vanligt hos tjejer i åldern 15-20 år. Jag skulle göra övningar och gjorde det inte så flitigt, men det är i alla fall bättre nu. Nu har jag andra problem med skit knäna, haha.
När jag tränar har jag ett knäskydd på höger knä och idag gav det upp. Jag spelade och kände lite, men jag fortsatte tills matchen var slut, sen körde vi en match till eftersom det kändes lite bättre. Vi hann spela ett set sen pallade inte höger knäet längre. Har ont i knäskålssenan, ovanför knäskålen.
Men jag tror att vila räcker, så imorgon känns det säkerligen bättre.
Knä är stora problem när det kommer till skador.

I alla fall, på årsmötet bestämdes det mycket. Vi ska få tävlingströjor med våra namn på ryggen, jag är med i styrelsen, vi ska ordna turneringar och tävla lite mer och sen ska vi ju såklart spöa skiten ur alla i seriespelen ;)

Som ni kanske ser har jag startat en ny kategori nu "Träning och hälsa" , i denna kategorin kommer det bli en del träningstips, kosttips och om bland annat skador och om min älskade badminton såklart.

Snart sitter det även en badmintonboll på min nacke. Yeah! :D



Godnatt!

Stressig dag

Publicerad 2011-02-03 17:48:34 i My life

Hej!

Just nu sitter jag vid mamma och pappas dator. Har haft mycket idag. Började med skola mellan 8.20-14.30, sen var skulle jag till syon för att snacka om högskolan osv, gav typ ingenting. Efter det var det utvecklingssamtal som gällde.  Och nu har jag precis bakat chokladmuffins som ska med till skolan imorgon, mums. Hoppas på att dom blir extra goda :D

Detta är inte dom som jag bakade.

Snart ska jag packa träningsväskan för att sen sticka och möta upp Natta och sen på klubb-möte. Efter det blir det träning! ♥

Vi hörs när vi hörs!
Puss

I skolan

Publicerad 2011-02-03 09:40:55 i My life

Sitter i skolan nu och har naturkunskap. Gör ett arbete om allergi.
Efter skolan ska jag till syon och sen ska jag ha utvecklingssamtal. När jag kommer hem ska jag baka till imorgon och sen ska jag träna!

Får se hur det går med uppdateringen på grund av datorladdaren!

Puss!♥

Sur som en citron

Publicerad 2011-02-02 22:30:29 i My life

Jävla fucking skit kuk fitt bajs!
Min jävla fucking datorladdare har lagt av! Jag orkar inte!!
Ska fan spara till en ny dator..

Hejdå.

Min mat dag

Publicerad 2011-02-02 17:00:12 i My life

Slutade efter provet idag, så slutade vid halv 2. Skönt!!
När jag kom hem slappade jag lite och sen började jag laga mat.
Blev klyftpotatis, stekt lövbiff, sallad och bearneisås, sjuuukt gott blev det :D
Kommer förhoppningsvis laga mat varje onsdag, duktiga jag, hihi!

Nu ska jag bara slappa och sen vid kvart över 6 sticker jag och Gabbi till öppet hus på Piläng, nice!



Puss på er :D

Tack!

Publicerad 2011-02-01 23:10:51 i My life

Tack för tipsen om ansiktskräm! Ska rusa till apoteket imorgon ;)
Nu sitter jag i sängen nyduschad, mysigt. Tränade idag, gick helt okej, kunde ju gått bättre.
Ska snart stänga ner och plugga lite till provet imorgon, är inte alls sugen på att skriva prov, blöööö!

Imorgon är det onsdag, vilket betyder lill-lördag! Ska först till skolan, sen till apoteket, laga mat (!!!), till Piläng på öppet hus och sen ska jag styrketräna lite och plugga, som vanligt..
Är jätte trött på skolan just nu och vill bara ha lov och praktik!!



Tips?

Publicerad 2011-02-01 17:12:12 i My life

Jag behöver tips på bra ansiktskrämer.. !
Jag har känslig och torr hud, måste smörja in ansiktet varje dag och beöver nu en ansiktskräm som är bättre än den jag har just nu. Just nu har jag Nivea Soft, är kanske allergisk mot den, eller så hjälper den inte, för mitt ansikte kliar helt överdrivet mycket.
Tips på ansiktskrämer? :)




Puss

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela