emandersson

Sööööööndag så härligt

Publicerad 2012-09-30 22:11:45 i My life

Jag har kommit in i en period där jag verkligen försöker se allt från den ljusa sidan.

Idag sov jag länge och slappade fram till 15.00 då fixade jag mig och packade väskan och drog på ett BodyPump realese pass! Fullt och härlig stämning.

När jag kom hem blev det en god middag och sen har jag bara slappat resten av kvällen. Nu ligger jag i sängen och läser.

Imorgon kommer en spontandag och jag älskar ju det. Det ända inplanerade är att jag ska ringa min nya bank så vi kan fixa så mina pengar kommer över dit istället.

Just det.. Ska plugga imorgon också!

Puss på er !

På bussen

Publicerad 2012-09-28 10:21:02 i My life

Är på väg till Lund för att träffa Sanna! Blir fika och företagssnack.

Puss så länge!

BodyPump/CX

Publicerad 2012-09-27 22:42:18 i My life

Idag har varit en bra dag. Började dagen med att slappa framför teven med frulle.
12.07 åkte jag till Malmö för att gå på Hansa, köpte skor av Jenny på Timberland, as nice.
Köpte även smink och fyra tröjor. Mötte upp Caroline när hon slutat på Gina så hade vi följe till centralen, jag åkte hem och åt. Sen blev det slappande framför LOST, betalade räkningar och sen middag.

Tränade BodyPump/CX 19.00-20.00 och gött var det!! Har precis bokat in mig på mitt första hela BodyPump pass på söndag. De ska släppa nytt program så det ska bli spännande!!

Nu ska jag sova och imorgon så får vi se vad som händer!

Puss och godnatt

Att få må bra är underbart

Publicerad 2012-09-26 20:26:00 i Texter

Just nu flyter saker och ting på bra. Jag känner att jag har utvecklats och jag mår bra. Och det är underbart. Alla förtjänar att må bra. Jag var riktigt nere för några veckor sedan, jag beklagade mig mycket till speciellt två personer. Till slut var jag så trött på att gråta i tystnad och må så pass dåligt som jag gjorde. Jag fick hjälp av mina fina vänner och min familj. Och visst är där dåliga dagar, men det har ju alla. Och känner jag att det är på väg ner så tänker jag på allt det positiva i mitt liv.
 
Jag har känt mig värdelös, hopplös, dryg och allt annat som kan tänkas. Men sen pratade jag med min älskade mamma och hon fick mig att inse hur mycket jag har gjort och hur mycket som jag gör.
 
Jag har utbildat mig till Diplomerad Massör
Jag vidare utbildar mig till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut
Jag har precis startat mitt egna företag, Leendets Stjärna
Jag jobbar nere i järnaffären
Jag har kunder varje vecka
Jag försöker så gott jag kan hitta på nya roliga saker
Jag umgås med vänner och familj
 
När jag nu skriver upp allt detta undrar jag fall det är samma Emma som gör allt detta. Nä, för innan var jag en Emma som verkligen inte vågade ta för mig och testa nya saker. Jag var blyg och tillbakadragen. Och ja, jag är blyg inu, men långt ifrån så blyg som jag var innan. Jag vågar visa mig, jag vågar vara mig själv.
 
Jag lever mitt liv. Gör du det?

Nova Lund

Publicerad 2012-09-26 15:43:00 i My life

När jag varit på banken och fixat allt till företaget samt fixat det privat också så begav jag mig hem i regnet.

Vid 12.30 körde jag och Caroline till Nova Lund för att shoppa lite, blev en parfym och bodylotion från The Body Shop. Och från Stadium blev det två träningslinnen och ett par trekvarts träningstahigts. (sååå snygg stavning..)

Nu sitter jag som vanligt i soffan med ljus tända och lyssnar på musik. Har lite huvudvärk så ska bara slappa resten av dagen och hela kvällen. Hoppar träningen idag, får bli imorgon istället!

Puss

Unna dig det goda i livet

Publicerad 2012-09-25 21:31:45 i My life

Idag blev det skola och vi fick reda på tentorna! Jag fick godkänt, man måste ha minst 70% och jag fick 82% så är helt klart nöjd! Man kan bara få IG eller G och det är fruktansvärt skönt!

Ikväll firade jag det med en god middag och en öl, perfekt!
Nu sitter jag i min underbart sköna soffa och lyssnar på musik med massa ljus tända runt omkring. Och jag känner hur tröttheten kommer mer och mer.

Har träningsvärk sen EasyLine passet igår så det är gött.
Imorgon blir det möte på banken och sen ska jag verkligen försöka boka in ett träningspass!

Puss på näsan!

Musik och ljus

Publicerad 2012-09-24 17:33:04 i My life

Myser i sängen med musik och tända ljus. Laddar upp inför dagens träning som blir EasyLine, 19.00. Längtar faktiskt.

Idag var det skola och det var kul som vanligt! Mycket att ta in, men så är det.

Skola imorgon också, såååå härligt.

Nä, ska njuta av lugnet och tagga upp mig lite mer innan jag ska gå till träningen.

Puss!

Ljus ger mig hopp

Publicerad 2012-09-23 19:14:52 i My life

Jag har ett liv fyllt med positiva saker och jag kommer att ta vara på det.
De negativa sakerna får man försöka omvandla till positiva, det är inte alltid så lätt.

Men med personerna i min omgivning klarar jag allt. Det känner jag på mig.

Puss

The Avengers

Publicerad 2012-09-21 00:37:42 i My life

Idag blev det blandat innehåll.
Åt en härlig frukost innan jag masserade, pluggade och följde med pappa till världens bästa farbror på hans jobb.
Sen blev det mer pluggande, en vända ner till jobb och sen blev det film för hela slanten!

Först The Avengers och sen LOST. Efter det blev det The Avengers med pappa!
Bästa filmen någonsin. Har sett den tre gånger nu och fler lär det bli!

We have an arme.
We have a Hulk!

Puss och godnatt.

Tänkvärt.

Publicerad 2012-09-20 14:53:00 i My life

Jag säger hela tiden till mig själv att jag ska sluta äta massa skräp mat och sluta äta så mycket chips, choklad osv. Att jag ska börja träna ordentligt igen så jag kan få den där vältränade kroppen jag hade innan. Men sen kommer den andra tanken "Varför kan jag inte unna mig det goda? Jag tränar, jag rör på mig och jag äter ändå bra." 
Jag vill verkligen ha den vältränade kroppen, men måste jag h
a den? Nej, det måste jag inte. Egentligen är jag nöjd med min kropp. Men sen ser man och hör man så mycket på stan, på nätet och alla som pratar om olika dieter hit och dit. Och då får jag känslan av att min kropp inte alls duger så som den är. och då får jag tanken att jag ska sluta äta massa skit. 
Jag ska träna som fan, och jag ska unna mig det jag tycker är gott. Jag ska dricka alkohol och jag ska leva livet fullt ut, för jag mår bra och min kropp mår bra. Min kropp mår inte bra av att jag tar bort all skitmat. 
Och det viktigaste av allt är att man trivs och mår bra. Och le, då blir det mycket roligare :) 
Puss!

Gäääääääsp

Publicerad 2012-09-18 22:53:14 i My life

Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen också.

Idag blev det 3 kunder och pluggande.
Imorgon blir det träning med Caroline, klippas av Carina och upp till Gertab en sväng och beställa armstöd och säga hej till Magnus!

Hoppas på en bra natt med fina drömmar.

Puss och godnatt!

Underbar dag

Publicerad 2012-09-17 23:17:41 i My life

Idag var en bra dag. Riktigt bra dag.
I Teckomatorp hos Eva blev det en promenad, fika, snack, pluggande, skämtande, oseriöst, handlade benkuddar samt vars en axelmassage utav varann!

Tog tåget hem 16.03 och väl i Lomma beställde jag mat till mig och Bella som vi åt på jobb. Sen gick jag hem till kusinerna och var där en stund innan jag gick hem.
När jag kom hem satte jag mig vid datorn och kollade upp banker och lite annat.

Jag älskar dessa dagar. Spontana dagar. Lovely!

Imorgon är dagen planerad. 3 kunder inbokade och ska även hinna med att ringa Handelsbanken. Och vill simma också!

Pussar!!

På G

Publicerad 2012-09-17 09:46:22 i My life

Sitter just nu på bussen som ska ta mig till Lund där jag sen köper någon frukost innan jag sätter mig på tåget till Teckomatorp för att träffa bästa Eva.

Jag älskar spontana dagar.

Puss

Skratta, le och njut

Publicerad 2012-09-15 18:58:23 i My life

Den person som verkligen hjälpt mig med allt är du Eva. Du fick mig att inse vad som skedde i mitt liv. Och igår sa du så fina saker till mig att jag blev helt ställd.
Jag ska vara ärlig och säga att jag kommer inte ihåg allt, för jag var i något chocktillstånd.

Men du är min ängel, och betyder så fruktansvärt mycket för mig.

Ålder spelar ingen roll.
Puss

Bästa

Publicerad 2012-09-15 12:42:34 i My life

Jag har verkligen dem finaste vännerna och den bästa släkten.
Hade den bästa kvällen ever igår, och jag skulle lätt vilja göra om den igen.

Fick fina presenter, men framförallt så fick jag så fina ord sagda till mig.

Jag var så lycklig.

Och nu börjar mitt nya liv. Ett nytt kapitel som ska skrivas i detta härliga livet.

Puss

Lovely dag

Publicerad 2012-09-13 17:09:25 i My life

Blev en mycket bra förmiddag med Eva. En runda ner i hamnen, handla, fixa frulle och sen plugga! Verkligen en toppen bra förmiddag.

Just nu jobbar jag och slutar 18.00, då blir det kanske att träffa bästa Bella som kommit hem från Turkiet. Ska även ordna inför den stora dagen imorgon!

Pussar

Helt slut

Publicerad 2012-09-13 08:53:31 i My life

Sovit riktigt kasst inatt och hade huvudvärk. Vaknade flera gånger så är helt slut idag.
Blev inget möte hos revisorn. Eva är på väg hit för att äta frukost, ut och gå samt plugga!

Hoppas dagen blir bra, trots en hemsk natt.
Fast jag behöver ju bara le, så känns det bättre :)

Pussar

Skolpraktik nummer 1

Publicerad 2012-09-12 12:40:02 i My life

Har förberett det sista inför skolpraktiken ikväll. Nervöst, men det kommer gå bra!

Imorgon blir det möte med revisorn 8.30 och sen kanske massagekunder mellan 10.30-13.00 har lediga tider!
Och sen jobb 14-18.

Och på fredag, då smäller det!!!!!

Puss

Sooooova?

Publicerad 2012-09-11 21:58:06 i My life

Klockan är strax före 22 och jag hade faktiskt tänkt sova nu. Imorgon blir det en kund 10.00 och sen fixa lite inför min första skolpraktik som är 14.40-19.30. Nervöst!!

Puss och godnatt!

Leende

Publicerad 2012-09-11 19:55:55 i My life

Le. Våga le. Allt känns mycket bättre och lättare med ett leende på läpparna.

Vattenträning

Publicerad 2012-09-10 21:28:59 i My life

Har precis kommit hem från dagens träning, som blev vattenträning!
Idag var det skola, and I looooove it. Måste bara försöka lära mig att verkligen lyssna och koncentrera mig.. Det är svårt och tufft.

Nu kränger jag vindruvor och ska snart hutta mig i sängen och läsa lite, är tanken i alla fall.

Hörs snart igen :)
Puss

Söööööndag Jippi!

Publicerad 2012-09-09 09:20:49 i My life

Igår jobbade jag 10-14, och idag blir det jobb 10-13.

I fredags var jag hos Linda och Christian där även bla Caroline var med och lite fler. Hade en mycket trevlig kväll och det behövde jag!

Nu är det inte länge kvar tills jag fyller år och jag längtar. Festen kommer bli as najs rent ut sagt.

Nu ska jag försöka äta lite frulle!
Puss

Kan någon hjälpa mig upp från sängen?

Publicerad 2012-09-07 08:29:57 i My life

Ja.. Träningsvärk har jag. Och jag börjar bli hungrig så ska försöka resa mig upp.

10.17 tar jag bussen till Lund för att möta upp Cecilia för att sen ta oss vidare till Nova!

Fredag idag och jag jobbar både i eftermiddag och hela helgen.. Men på måndag är det skola!!!

Puss så länge!

Helt slut i kroppen

Publicerad 2012-09-06 22:20:15 i My life

Efter en timmes träningspass är jag helt slut. 30 min bodypump & 30 min CX. Skönt att vara igång igen!

Nu ska jag sova för imorgon blir det Nova Lund med Cecilia och sen jobba som vanligt 15.30-18.00.

Puss!

6 september 2012

Publicerad 2012-09-06 14:19:05 i My life

Såå rolig rubrik.

Steg upp vid 9 och 10.00 hade jag dagens kund. slappade sen vid datorn tills Martin frågade om vi skulle luncha, så vi drog ner till La Mare och nu slappar jag ännu mer innan jobb 15.30-18.00.

Ikväll blir det BodyPump & CX. Så spännande.

Pussar!

Nä.. jag kan aldrig vara seriös på bilder.

Marknadsföring

Publicerad 2012-09-05 21:02:30 i My life

Haft en riktigt bra dag.

Vid halv 2 käkade jag och Thompa lunch innan vi hämtade bänkar och hela köret innan vi körde mot Landskrona där vi mötte upp Eva & en till.

Där stod vi och bjöd på gratis massage innan och efter stads loppet. Mycket trevligt och en erfarenhet rikare.

Nu käkar jag och sen blir det nog sängen!

Puss så länge.

Gääässp

Publicerad 2012-09-05 12:16:02 i My life

Att simma så tidigt på morgonen var fruktansvärt skönt. Piggnade till ordentligt, men vid 10 kom smällen. Sjukt trött, sliten och redan känner jag av träningsvärken.

Nu ska jag fixa kaffe och sen sminka mig och fixa inför eftermiddagen som ska tillbringas i Landskrona.

Hörs snart igen!!

Flitig? Ja hyfsat

Publicerad 2012-09-05 07:56:44 i My life

Nu har jag precis kommit hem från Medley. Simmade 25 längder och började känna lite i vänstra knäet på sista längden.
Efteråt la jag mig i den lilla bassängen och bara flöt runt i 34grader, lovely.
Ibland är det tur att man känner vissa som jobbar där ;)

Nu ska jag snart käka frukost och sen bara slappa innan jag ska iväg vid 14-tiden.

HEJ TRÄNINGSVÄRK.

Goodnight

Publicerad 2012-09-04 22:45:33 i My life

Dags att sova efter en rätt tuff dag.
Jobbat, dock bara 2,5h men det räckte gott och väl, masserat två kunder och tänkt en jävla massa vilket jag inte borde göra.

Nu ska jag sova för imorgon är en ny dag med nya möjligheter.
Klockan ringer 6.00 och då ska jag och simma!

Sen blir det Landskrona med tre andra massörer!

Puss

Ensamt

Publicerad 2012-09-04 14:47:58 i My life

Det är det jag känner just nu. Det känns så ensamt.
Jag tänker positivt hela tiden, eller ja jag förmaket tänka positivt hela tiden, men just nu tar det emot för jag känner mig ensam.

Jag vet exakt vilka som finns vid min sida varje timme på dygnet. Och jag är glad att det är just dem personerna.

Även när ni inte är hos mig, så känner jag att ni finns hos mig.

Men just nu är jag trött på att vara ensam i denna fruktansvärda ensamheten.

Tradigt..

Publicerad 2012-09-03 20:34:26 i My life

Huvudvärken vill verkligen inte ge sig. Haft den nu i 5 dagar och tycker att den kan lämna mig ifred nu..

Ut och gå en liten sväng, jaaa.

Puss

Finaste vännen

Publicerad 2012-09-03 13:50:06 i My life

Jag kan inte förklara hur glad jag är att jag fått träffa en så underbar och hjälpsam vän som Eva Wigren.
Du hjälper mig verkligen med allt, du anar inte hur mycket du betyder för mig.

Tack Eva för allt!
Du är guld värd och ännu mer.

Puss på dig!

Eva & Sara på bilden.

Oh yes

Publicerad 2012-09-03 12:27:56 i My life

Medlem på Medley nu, så nu jävlar ska det tränas!!
Hej Vältränad kropp! :D

Happy.

Puss

Medley

Publicerad 2012-09-02 20:28:34 i My life

Idag var det som sagt jobb, 10.13.40 sjukt mycket folk. När jag kom hem körde jag, mamma och pappa till Borgeby Slott där det var marknad. Björn Ranelid hade också en "föreläsning" , men den missade jag.. såg i alla fall han snabbt, åh han är så härlig den mannen!

Nu har jag faktiskt varit på McDonalds med Bella, och nu slappar jag i min älskade soffa.
Snart duscha och bara ta det lugnt.

Imorgon ska jag sticka till Pilängsbadet för att skaffa medlemskort på Medley så att jag kan börja träna igen!

Puss så länge.

Spring i benen

Publicerad 2012-09-01 22:01:03 i My life

Blev en hemmakväll med massa mys med mamma och pappa. Nu sitter jag och slappar i min soffa som vanligt..

Huvudvärk, ryggvärk och sjukt mycket spring i benen, oh yes I love it...

KYSS

Be proud of who you are

Publicerad 2012-09-01 15:10:59 i My life

Helt okej dag på jobb, och nu ligger jag i min soffa med huvudvärk.
Ikväll blir det film-myskväll med finaste kusinen Nathalie.
Men innan det blir det en liten runda och fondy med familjen!

Pussar!

1 september 2012

Publicerad 2012-09-01 09:37:04 i My life

13 dagar kvar ;)

Ska snart bege mig till jobb och slutar 14.00. När jag kommer hem ska jag bara slappa och senare ut och gå!

Nä, vi hörs snart!
Puss

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela