emandersson

Segt

Publicerad 2011-05-31 20:45:56 i My life

Har varit segt den sista tiden då det händer mycket. Igår var det bal och imorgon är det student!

Bild från röda mattan!

 

Orkar inte lägga upp alla bilder,

men de finns på Facebook.

 

Pussssssssssss!

Fredagkväll

Publicerad 2011-05-27 18:17:13 i My life

Idag var det skola mellan 10.30 och 13.45.
På samhällen fick vi reda på vårt betyg och sen krängde vi chips och kakor! Sjukt glad för mitt betyg! Sen var det lunch, arbetsmiljö & säkerhet och där redovisade jag och Natti om första hjälpen vid bett&stick. Sen fick vi reda på naturkunskap B betygen och sen var det allra sista skoldagen på Vipan slut!

Det är skönt att det var den sista dagen, en obeskrivlig känsla, haha.

Nu ska jag snart äta middag, mums!!
Ikväll blir det en lugn kväll med mamma och pappa.

Framtiden vet ingen något om.
Det gör mig nervös.
Men en sak vet jag,
och det är att jag ska leva livet!


Bjuder på en bild från skolan här om dagen!
Pusssss

Sista dagen..

Publicerad 2011-05-27 09:22:00 i My life

Godmorgon! Sitter på bussen in till Lund även idag! Men snart är det slut på att åka till Vipan för att ha en vanlig skoldag.. Idag är det den sista riktiga dagen i skolan. På måndag är det bal och på onsdag är det dags för studenten! Den 10e ska jag in till skolavslutningen för att hämta mina betyg. Det ska bli skönt att det är sista dagen, men samtidigt så är det lite sorgligt. Men mest är det skönt såklart! Puss på er!!

Torsdag - mobilblogg

Publicerad 2011-05-26 07:31:48 i My life

Och även idag sitter jag på bussen till Lund och skriver. Idag har jag endast en lektion mellan 8.20-9.50, och efter det följer jag med bästa vän till Nova. Annars så händer det inte så mycket idag, ska ut och gå en runda, gå igenom alla skolpapper så jag kan kasta det som inte är nödvändigt. Tyvärr blir det ingen träning för mig idag på grund av olika anledningar. Nej, nu ska jag lyssna på musiken och koppla av innan redovisningen! :) Puss!

Home sweet home!

Publicerad 2011-05-25 20:38:16 i My life

Kom hem vid halv sex efter att jag varit lite längre i skolan för att fixa till flaket. När jag hoppade av bussen handlade jag en sallad som jag ska äta snart och sen gick jag till jobb för att handla lite mat till Rutger.
Kom nästan precis hem från en runda med mamma och Ike och vi mötte även pappa.

Can't belive it!

Jag älskar dig Malin.

På bussen

Publicerad 2011-05-25 08:28:57 i My life

Godmorgon! Sitter på bussen till Lund nu. Börjar lite senare idag, skönt. Idag ska vi fixa till flaket för om en vecka ska vi stå och skrika av lycka. Tänk så fort ett år gick, kommer ihåg Mattias student så väl. Men tänk vad gott 3 år går!! För tre år sedan började jag gymnasiet och det känns som om det var igår, jag minns dagen så bra. Jag kommer minnas tiden på Vipan, men det ska bli så fruktansvärt skönt att börja ännu ett nytt kapitel i livet. Nu siktar jag mot min dröm! Jag är lycklig :) Puss puss!

Tisdag-mobilblogg

Publicerad 2011-05-24 18:25:31 i My life

Hej! Har precis bakat till morgondagen då vi ska fixa till flaket och fika tillsammans. Jag kommer bjuda på muffins, smeten är väldigt god ;) Idag var en lugn dag i skolan. Och nu ska jag snart iväg till hallen, idag ska vi ha en föräldradag med de yngre spelarna, ska bli spännande! Lite nervös är man ju, haha. Och som jag nästan skriver i varje inlägg.. Snart är studentdagen här!!! :) Puss!

Pictures

Publicerad 2011-05-23 22:23:50 i Mer bilder än text

Här får ni några roliga bilder!


Malins fina planering inför studentdagen!


Ballögda Emma!


Malin fick tag i min mobil, och då blir det en del bilder!


Promenad med mamma, pappa och Ike i furet!


Sol, regn, åska, sol!
Knepigt väder..!

KYSS

Rubrik?

Publicerad 2011-05-23 21:59:54 i My life

Jag kan inte komma på bra rubriker..

Här är min dag kort.
Började 14.00 idag och tog bussen 12.47 och sen hade jag endast en kvarts lektion så det kändes ju lönt! Så tog bussen hem igen.
Sen vid 17 åkte vi in för att testa min balklänning igen och på lördag hämtar jag hem den och på måndag är det dags för balen!

Aja, har inte så mycket mer att skriva just nu.
Kommer ett inlägg med bara bilder från veckan som gått.
Puss♥

Freeeeeedag

Publicerad 2011-05-20 16:11:39 i My life

Äntligen fredag! Så skönt!
Skolan var rolig idag och det kommer lite bilder i helgen.
Nu ska jag fixa mig och sen ska jag ner och handla för en grillkväll hemma hos Josefine i Staffantorp tillsammans med tjejerna! MYS♥

Puss på er sötnosar!

Furulund med mamma, pappa och Ike för några veckor sedan.

Efter regn kommer solsken

Publicerad 2011-05-19 13:31:48 i My life

Det har regnat ett par dagar och nu tittar solen fram, härligt! Håller tummarna att detta fina vädret håller i sig länge nu så att man kan börja sola lite igen, så kan jag kanske i alla fall bli lite brun till sommaren?

Ska berätta lite kort om min skoldag. Började 8.20 med naturkunskap B där vi håller på med arbete, jag skriver fall man kan bli snyggare med hjälp av genteknik. Efter det var det samhäll och sen snackade jag med två tjejer i parallellklassen om ett grupparbete och sen åkte jag hem med Lomma bussen 11.43, skönt!! Gick ner till jobb och kollade när jag skulle jobba och det blir på lördag!

Nu sitter jag här i soffan med TVen på i bakgrunden och funderar på vad jag ska göra, har några alternativ! :

  • Gå ut och "pyssla" lite i trädgården
  • Ut och gå
  • Komma på massa roliga saker att blogga om
  • Kolla film
  • Städa mina rum + garderob
Hmm.. kanske kan göra allt?!


Bästa Ike ♥

Puss på er!

Onsdag

Publicerad 2011-05-18 10:36:39 i My life

Hej på er!

Idag är det onsdag fall ni inte visste det. Har just nu projektarbete, men eftersom jag är klar så har jag inget att göra.
Sitter här i skolan och är jätte hungrig och idag blir det fiskgratäng...mumms.... usch!!
Idag ska vi även träna dans inför balen, spännande!?

Efter skolan ska jag och mamma till vår homoepat och sen ikväll ska jag bara ta det lugnt, kanske ta en runda med rullorna?



Har inget intressant att skriva, så vi säger så!
Pusshaj!

Sista riktiga måndagen

Publicerad 2011-05-16 22:20:45 i My life

Idag var det den sista riktiga måndagen i skolan. Imorgon blir det ingen sovmorgon för vi ska vara med och hjälpa till vid ett busrus, så börjar 9.00 istället för 12.40, suck. Ikväll var jag ute en liten runda i regnet, faktiskt skönt. Haft ont i magen många dagar nu och det fortsätter.. :( Aja, ska fortsätta kolla BB nu! Puss på er! Malin är bäst !!

Bilder från veckan + helgen!

Publicerad 2011-05-15 20:41:20 i Mer bilder än text

Man kan ha rätt så roligt i skolan!

 

Min studentklänning blev inhandlad!

 

Mysig tur med världens bästa Ike♥

 

Ännu mer roligt med Malin i skolan!

 

Kusin♥

 

 

Det blev många foton!

 

Rasmus och Anders!

 

Helt inne i Eurovision!

 

Glada gänget!

 

Hihi, puss!


Fullspäckad helg!

Publicerad 2011-05-15 20:24:35 i My life

Min helg har varit super!
Den började med en lugn fredag med mamma och pappa samt en liten inlinesrunda på kvällen.
Igår (lördag) var vi hembjudna till familjen Nilsson för att fira Natta som fyller år på tisdag. Det blev god middag och sen gick vi hem till Anders och Gloria för inflyttningsfest/babyshower/Eurovision kväll! Det blev mycket trevligt! Synd att Sverige inte vann, men vi kom iaf på en tredje plats.

Idag var det dags för Angelicas konfirmation och även det var trevligt! När man tänker tillbaka på konfirmationstiden så saknar man det lite grann.

Ni får bilder från helgen i nästa inlägg! :)

Puss på er ♥

Fredagen den 13

Publicerad 2011-05-13 18:32:15 i My life

Otursdagen.. det enda outurliga som hänt mig idag var att jag fick IG på ett naturprov. Annars så har jag haft en toppen dag med tjejerna i skolan. Och jag och Malin hade en riktigt najs naturlektion.



Jag fann dig min fina vän

Och nu kommer jag inte kunna släppa taget
Vi skrattar, festar, pratar och framförallt smsar med varandra
Du är min allra bästa vän
Jag älskar dig
Du är bäst.
Malin Maria Nilsson♥



Detta är vårt rätta jag!

Tisdag - mobilblogg

Publicerad 2011-05-10 16:09:04 i My life

Igår startade jag en ny blogg på devote.se för att blogg.se klyddar så mycket. Men jag hoppas blogg.se blir normalt igen för jag trivs inte så bra på devote. Kom hem för en stund den, idag fick jag inte min vanliga sovmorgon för vi skulle få information om studenten. Så var i skolan halv 9. Snart ska vi grilla med Anders och Gloria och den ska jag iväg och träna :) Puss!!

Måndag 9 maj

Publicerad 2011-05-09 22:15:10 i My life

Idag var det skola som vanligt och jag och Malin hade roligt som vanligt!



Har varit ute och gått två långa rundor idag, väldigt skönt!
Har även fått skickat in en skoluppgift, ännu mer skönt. Det känns nästan som om allt börjar falla på plats. Bal och student närmar sig fort och vädret är super, härliga kvällar med nära och kära, sommaren ska bli najs och sen ska jag plugga på komvux för att sedan kunna söka in till Malmö högskola!

:)

Puss!

Mobilblogg

Publicerad 2011-05-09 15:45:17 i My life

Sitter på bussen hem. Mina inlägg den igår vill inte publiceras :s Skriver mer senare idag! Puss!

Yes, så är det.

Publicerad 2011-05-08 20:38:41 i Texter





Alla har vi våra dåliga dagar, och idag var det min tur!



Får kolla på lite roliga bilder för att göra det lite ljusare!

8 maj

Publicerad 2011-05-08 20:32:56 i My life

För en månad sedan slutade jag praktiken på Pilängskolan. Gud vad tiden går fort!
Igår var jag, mamma, pappa och Mattias i Tyskland och handlade till studenten, det blev ju en del. Men det var en mysig dag!

Yey!

I fredags var jag i Staffanstorp med tjejerna och hade en superkväll! Först var det grillning hos Emelie och sen drog vi vidare till Bonnamarknaden och öltältet! As nice kväll var det!


Hos Emelie


Malin var igång!


Sötnosarna Emelie och Malin!


Öltältet - Sofie, Malin och Sara!

Puss ♥

Tillbaka?

Publicerad 2011-05-05 17:09:30 i My life

Nu kommer det ett ointressant inlägg till! Är jag tillbaka? Jag vet inte.., vi får se hur länge det håller i sig.

Mys Ike..
Han låg väl så i ungefär 1 minut sen var han i farten igen!

Puss ♥

Torsdag

Publicerad 2011-05-05 12:32:27 i My life

Tji! Det var ett bra tag sen! Sitter just nu vid sjukhuset i Lund och väntar på min buss hem, den kommer 37. Dagen började med håltimme och sen var det samhäll där vi gjorde våra arbeten. Sen åt jag och sen var det MBS så jag och min grupp gick och hälsade på 4-åriga eftersom att vi ska planera aktiviteter för ca 5 elever där ifrån. Sen slutade jag. Så det blev en kort skoldag, skönt!! Ikväll blir det träning och satan vad jag ska satsa ikväll!! Studenten närmar sig för fullt och jag bara längtar! Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera. Det kommer nog lite mobilbloggar då och då :) Puss så länge!!

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela