emandersson

Påväg till Ullared - mobilblogg

Publicerad 2011-04-29 09:31:30 i My life

Tjena! Just nu sitter jag på bussen påväg till Ullared med en del av klassen. Ska bli härligt med en liten shoppingrunda! Tror att vi är framme snart, nice!! Men vi hörs! Snart dags för bal och student!! :D Puss!

Kass...

Publicerad 2011-04-26 18:13:10 i My life

Uppdateringen är riktigt kass och det vet jag om. Funderar på att bara skita i bloggen totalt, men samtidigt så vill jag ha kvar den!

Har inte haft tid att blogga under lovet då jag har jobbat för att  tjäna ihop pengar till min och Malins resa i sommar!!
Sitter just nu ute på soldäcket och ska gå in och skriva ut mina studentinbjudningar, wie!

Vi hör någon gång hoppas jag..

Puss!

Dag 22 - vad gör dig annorlunda än alla andra

Publicerad 2011-04-21 22:05:49 i

Ja.. Jag har alltid varit en pojk-flicka ända tills jag träffade Malin! Men om det gör mig annorlunda det vet jag inte. Jag är bara mig själv och följer mitt hjärta. Om jag är speciellt annorlunda det vet jag inte! Men på mitt lilla sätt är jag nog det. Puss!

Dag 20 och dag 21

Publicerad 2011-04-20 21:29:39 i

Dag 20 - Hur skulle ditt liv vara i framtiden?

Jag vill att min framtid ser ut såhär:
Jag utbildar mig till idrottslärare och sen jobbar jag emd det resten av mitt liv och jag vill ha en fin familj.



Dag 21 - En bild av något som gör dig glad

Jobb

Publicerad 2011-04-18 23:04:59 i My life

Jobbade idag 12.30-18 och det blir samma imorgon!
Orkar inte blogga..

Öland , sommaren 2010

Puss♥

dag 19 - smeknamn jag har och varför jag har de

Publicerad 2011-04-18 21:48:24 i

Jag har inga smeknamn nu.
Men från sexan till sommarlovet till gymnasiet hade jag smeknamnet "Mini" av en kompis och det blev fler och fler som började kalla mig det.

Jag kallades för "Mini" av den enkla anledningen att jag är väldigt liten, kort och smal.

Puss!

Söndag 17 april 2011

Publicerad 2011-04-17 18:43:12 i My life

Har sovit kasst inatt eftersom att min mage bara klyddar hela tiden.
Klockan ringde i alla fall vid 9 och sen stack jag och jobbade klockan 10 till 13.
Sen har jag bara haft så sjukt tråkigt hela dagen.

Åkte med pappa för att tvätta brandbilen på brandstationen, precis när vi kör in på parkeringen så tjuter det som fan i bilen och det var bara för mig att börja gå hem medans pappa for iväg på larmet.

Nu kollar jag lite på tv och fixar med bilder som jag fick av Natta igår. Någon kommer kanske ut här, jag vet inte inu haha.

Imorgon blir det jobb 12.30-18!
Puss♥

Dag 17 - någon jag skulle vilja byta liv med för en dag och varför

Publicerad 2011-04-16 23:04:57 i

Svårt..
Jag skulle nog vilja byta liv med en kille för en dag. Jag skulle vilja göra det för att se hur det är och för att få inse att jag vill vara tjej! Haha, det låter sjukt, men det är sant.

När jag var liten ville jag alltid vara kille, nu vill jag se hur det är. Så jag väljer att få vara en kille för en dag, haha.

Puss!

16 april 2011

Publicerad 2011-04-16 12:13:18 i My life

Idag fyller min fina mormor år så idag ska vi på släktkalas, roligt!

Mormor och Elin♥

Vaknade redan halv åtta och har varit vaken sedan dess. Nu kollar jag på Talang 2011.
Har inte så mycket att skriva.

Nu är det lov och jag ska försöka jobba så mycket som möjligt för att tjäna ihop pengar till sommaren!!

Puss på er ♥

Dag 16 - Mitt favortiprogram och varför

Publicerad 2011-04-15 22:00:59 i

Ja.. jag har många favortiprogram.. House, Grey's Anatomy, Big Brother osv...

Men jag måste nog välja House.

Jag följde det på TV innan jag började träna vid den tiden, sen köpte jag säsongerna och ska snart köpa den som kommit ut precis.
Jag tycker serien är sjukt bra och jag har bara fastnat i den! Man lär sig nya saker och det är bara så sjukt bra helt enkelt.

HOUSE M.D! :D


Dag 15 - skriv 10 låtar som spelas på din spotifylista

Publicerad 2011-04-14 22:01:10 i

1. Love the way you lie - Eminem ft. Rihanna
2. I'm in love - Sanna Nielsen
3. Till the worlds ends - Britney Spears
4. It must have been love - ItaloBrothers
5. Love the way you lie part II - Rihanna ft. Eminem
6. Tonight (I'm fucking you) - Enrique Iglesias
7. Dance alone - Love Generation
8. In the club - Danny
9. E det fel på mej - Linda Bengtzing
10. It's a hard life - QUEEN

Dagens outfit 13/4

Publicerad 2011-04-13 21:57:01 i Dagens..

 

 

 

Leggins - Gina Tricot

Tröja - Fått av Malins syster Jenny (BikBok)

Kofta - Gina Tricot

Klocka -Ur & Penn

Ring - Guldfynd

 

Örhänge - Ur & Penn

Vad tycker ni om dagens outfit? :)

Dag 14 - En person som jag umgås mycket med och all fakta jag vet om han/hon

Publicerad 2011-04-13 21:44:04 i

Malin Nilsson

  • Malin bor i Staffanstorp med sin familj: mamma, pappa, lillasyster och sin söta lilla hund och fågel.
  • Malin vill bli lärare.
  • Malin älskar mat, både att laga och äta den.
  • Malin klarar INTE av att äta lök.
  • Malin tycker om att festa.
  • Malin är äkta inifrån och ut.
  • Malin har en fin blogg.
  • Malin älskar gryta och ris samt china box!
  • Malin vill resa med mig i sommar :D
  • Malin är den bästa.

Onsdag

Publicerad 2011-04-13 21:28:06 i My life

Idag var det skola som vanligt.
Sen kom jag hem och gjorde klart min samhällsuppgift och sen vilade jag och då somnade jag visst.. oops. Vaknade vid tjugo i nio och då mådde inte min mage bra haha!

Snart ska jag kolla på Dagens man och sen blir det BB!!

Puss♥

Sovdags snart

Publicerad 2011-04-12 22:49:04 i My life

Kollar på BB just nu, Basshunter skulle man ju inte tacka nej till!
Ska sova snart, skola imorgon.

Mmmm!

 

Godnatt :)

Tisdag 11 april

Publicerad 2011-04-12 18:41:12 i My life

Idag stannade jag hemma från skolan för att min mage inte har varit den bästa idag.
Har fått gjort mycket, har varit på banken, Komvux och fixat lite extra jobb på jobbet! Har även hunnit med lite skoluppgifter, stolt över mig själv idag!

Min mage klyddar inu, men imorgon blir det skola igen.
Nu ska jag göra kladdmuffinssmet och sen in med det i en form i ugnen. Mums!

Puss♥

Dagens middag 11/4

Publicerad 2011-04-11 23:32:58 i Dagens..

Måste bara lägga ut bild på min middag idag! Så sjukt gott var det!

Pasta med kryddat kebabkött och sås!

Ååååhhhh så gott!

Dagens outfit 11/4

Publicerad 2011-04-11 23:30:33 i Dagens..

En väldigt enkel outfit för första skoldagen på 5 veckor!

 

 

Jeans - Gina Tricot

Tröja - H&M

Halsband - Ur&Penn

 

Puss!

Dag 12 - Varför började jag blogga

Publicerad 2011-04-11 23:15:48 i

Ja.. det är en rätt så bra fråga som jag egentligen gärna själv vill ha svar på.
Jag började i alla fall blogga på frida.se och sedan flyttade jag mig hit till blogg.se och är super nöjd.
När jag var yngre ville jag tjäna pengar på min blogg osv.. men nu vill jag mest få min röst hörd och att personer som läser min blogg ska bli glada, positiva, intresserade och inte ha tråkigt.

Just nu är min uppdatering väldigt dålig.. men den ska bli bättre, JAG LOVAR!

Jag började blogga för att synas mer och genom att skriva så vågar jag mer.


Den gamla Emma ville tjäna pengar!

Den nya Emma vill utsråla positivitet och göra sin röst hörd när det kommer till träning, psykisk ohälsa osv!

Skola imorgon...

Publicerad 2011-04-10 22:56:36 i My life

Känner att jag uppdaterar väldigt dåligt.. Men orkar helt enkelt inte.
Igår jobbade jag och sen var vi bortbjudna, en mycket bra kväll!
Idag sov jag länge och sen har jag bara varit ute hela dagen nästan, våren är ju här nu!!
Imorgon ska jag tillbaka till skolan.. kul..

Ska försöka bättra mig med uppdateringarna! Dagens outfit drar iaf igång igen!

Puss & Godnatt!

Dag 10 - mina Mål/ drömmar/ önskningar

Publicerad 2011-04-09 23:47:15 i

Mina mål: att komma in på Komvux och sedan läsa vidare till idrottslärare på högskolan :) Mina drömmar: att få leva ett friskt liv och få jobba som idrottslärare. Mina önskningar: att uppfylla mina mål och mina drömmar. Puss

Fredag 8/4

Publicerad 2011-04-08 20:10:33 i My life

Som sagt så höll jag i två lektioner idag på praktiken, två sjuor. Det blev kejdepjätt som uppvärmning sen hade jag gjort en hinderbana och sen avslutade jag lektionerna med stretching. Kul avslutning på dessa fem veckor! Sen var det niorna som höll på med sina danser.

Fick en visselpipa, ett band till den och ett fint kort av Karin! Har haft fem roliga och lärorika veckor!! Och nu ska jag uppfylla min dröm ♥

Puss!

På praktiken - mobilblogg

Publicerad 2011-04-08 09:38:21 i My life

Sitter och tar det lugnt just nu. Har haft en lekion med den ena sjuan precis, det gick bra! Om typ 50 minuter ska jag in och ha en lektion till med den andra sjuan. Sen blir det lunch och sist så ska niorna öva på sina danser. Ikväll blir det en hemmakväll med mamma och pappa. Imorgon ska jag jobba och sen är vi bortbjudna :) Nu ska jag fördriva tiden genom att spela spel , haha. Vi hörs när jag kommer hem. Puss på er <3

Sjukt...

Publicerad 2011-04-07 23:22:38 i My life

Det är sjukt så fort 5 veckor kan gå! Imorgon är det som sagt min sista dag på praktiken och jag vill absolut inte att dagen imorgon ska ta slut.. Vill bara vara kvar. Nu är jag 110% säker på vad det är jag vill utbilda mig till och jobba med! Måste faktiskt sova nu.. Börjar 7.45 imorgon och imorgon ska jag hålla en lektion och bara njuta av den allra sista praktikdagen hos Karin! Puss och godnatt <3

Tidsinställt inlägg

Publicerad 2011-04-07 18:17:00 i My life

Nu är jag i hallen och tränar de yngre och sen ska jag träna själv. Träningsvärken sedan tisdags känns verkligen!!
Hade en bra dag på praktiken idag! Imorgon är det sista dagen och det är väldigt tråkigt.. ångest inför skolan.




Bild från kalaset för Sven igår.

Kusiner som spelar den försvunna diamanten :)









Varför blev det som det blev?
...

Mobilblogg

Publicerad 2011-04-05 23:33:34 i My life

Ligger i sängen nyduschad och ska snart sova. Blev en hård träning idag och jag är sjukt nöjd!! :D Börjar få tillbaka lusten lite för badminton, ett tag ville jag inte träna, men nu börjar det sakta men säkert komma tillbaka! Har inte så mycket att skriva, så vi hörs imorgon! Puss och godnatt på er :)

Tisdag 5 april

Publicerad 2011-04-05 17:28:47 i My life

Det har varit en bra dag och jag är så sjukt trött nu. Väntar på att klockan ska bli kvart i sju så jag kan cykla till hallen och träna dom yngre och sen ska jag själv träna. Har bestämmt mig att det blir lite extra hårt idag!

Aja, vi hörs när vi hörs.


SLut

Publicerad 2011-04-04 22:58:45 i My life

Så var måndagen nästan slut. Nu ska jag äta, sen blir det duschen och sen ska jag sova.



Puss♥

Apu-uppgifter..

Publicerad 2011-04-04 18:03:44 i My life

Idag var det en lugn dag på praktiken, började med innebandyturnering för 4orna, sen blev det lite volleyboll ovh utomhuslek. Sen var jag med högstadiet resten av dagen.
Inne på sista veckan nu och jag vill inte att denna veckan ska ta slut..!

När jag kom hem åt jag och sen tog jag en promenad i det fina vädret, det behövdes.. hjärnan sprängs av alla tankar. Tog även en sväng inom biblioteket och lämnade mina försenade böcker och påvägen hem stötte jag på Rebecca, så snackade jag lite med henne.

Nu sitter jag och ska börja med dom förbannade APU-uppgifterna. DRYGT!

skeiver mer senare♥

Dagens outfit 2/4

Publicerad 2011-04-03 22:34:01 i Dagens..

Här får ni några bilder på outfiten för kvällen igår!



Midjehög kjol - H&M
Linne - Gina Tricot
Halsband - Malins halsband

Dag 4 - en vana som jag önskar att jag inte har

Publicerad 2011-04-03 18:03:33 i

Jag önskar att jag inte hade vanan att bita på naglarna.
Jag biter på dom i princip varje dag och det blir extra mycket när jag är nervös, ledsen, arg och har tråkigt.
Det är en vana jag tycker är jobbig och jag önskar att jag inte hade den.

:) Puss

Filmtips 2

Publicerad 2011-04-03 17:27:50 i Filmtips

Taken

Bryan har slutat sitt arbete på CIA för att kunna flytta till Los Angeles för att vara nära sin dotter, Kim, som han känner att han försummat. Bryan har svårt att släppa sin gamla yrkesroll och ser faror överallt och när Kim vill åka till Paris med en kompis motsätter han sig det till en början. Men till slut låter han henne resa vilket han snart får ångra när hans värsta mardröm bli sann när Kim blir kidnappad. Bryan för en kamp mot klockan för att hitta Kim innan det är försent.

Skådespelare som är med i filmen

Liam Neeson
Maggie Grace
Holly Valance
Goran Kostic
Katie Cassidy
Famke Janssen

Min åsikt
Spännande film som inte har något dåligt.
Man sitter på helspänn och vill bara hoppa in i filmen och hjälpa Bryan!
Den är så fruktansvärt bra och man är helt inne i filmen!
Den är hemskt, men ändå så är man fast.
Jag tycker också att den visar vad som kan hända i verkligeheten.

På en poängskala mellan 0-10, så får Taken..
10!!



Anledningen varför jag skrev om denna filmen idag,
är att den går på TV4 ikväll klockan 21.00!
Har ni inte sett den? SE DEN!!
Men man kan ju alltid se den fler gånger :D

Sunday

Publicerad 2011-04-03 11:28:38 i My life

Hallå ja!! Sitter i soffan och bloggar från mobilen. Vaknade rätt tidigt idag, vid 9 och sen kunde jag inte sova ordentligt. Vid halv 11 ringde Malin mig och nu sitter jag och kollar på Nyhetsmorgon söndag! Igår var det en mycket trevlig kväll hos Sofie med tjejerna!! Tacos, tequila, god dricka, snacks och annat gott! Tack för igår! Hoppas på en bra dag!! Pussar :)

Saturday

Publicerad 2011-04-02 15:03:03 i My life

Vaknade av att mobilen ringde kvart över tolv. Blev sjukt rädd, men det vara bara Malin som ringde för att väcka mig, haha.
Sen har jag mest bara tagit det lugnt, handlat lite och packat min väska. Ska åka till Malin för att fixa mig och sen går vi mot Sofie för en tacokväll med tjejerna!

Det är sjukt härligt väder idag! Sol, värme och kvittrande fåglar!!

Puss♥

Dag 2 - Meningen bakom min bloggs namn

Publicerad 2011-04-01 21:37:01 i

Ja, detta var ju verkligen intressant ;D
Jag heter Emma och då blev det em och sen heter jag ju Andersson i efternamn så då fick det bli andersson också! Och webblogg.se fick det bli för att det namnet var upptaget med blogg.se

Ångrar mig att jag inte tog ett till M i "em".. så då skulle det blivit, emmandersson.

www.emandersson.webblogg.se
That's me!




Friday

Publicerad 2011-04-01 19:56:00 i My life

Då var det fredag igen, härligt!
Praktik 7.40-15.30, långa dagar, men jag njuter bara så länge jag får vara där! Jag vill verkligen inte att praktiken ska ta slut.. :(

Innan var jag på OBS med mamma, pappa, Anders och Gloria. Blev plastskydd till skärmen på mobilen och ett fint skal!

Har inget intressant att skriva..
Så vi hörs senare!

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela