emandersson

Underbar.

Publicerad 2010-11-28 21:10:01 i My life

Vill bara tacka min fina vän Malin för det fina inlägget som du skrivit till mig här.
Snacka om att jag blev chockad, glad, rörd och tårögd!

Tillsammans är vi starka och klarar allt - det känner jag på mig.

Jag älskar dig Malin ♥

FRÅN MALIN TILL EMMA.

Publicerad 2010-11-28 19:40:34 i My life

Jag skriver på Emmas blogg just nu utan att hon vet att jag gör det! Jag är överraskningarnas kvinna och tänkte sprida lite ljus till Emma med detta inlägget. Men först och främst tänkte jag marknadsföra min egna blogg först: malinmarianilsson.blogg.se Dock är den lösenordsskyddad så vill ni ha lösenordet så kommentera här så får vi se om jag är snäll och ger ut det till just dig.

Ja du Emma, jag tycker du är hemskt dålig på att blogga. Vill hjälpa dig lite på traven och ge dina läsare ett lite längre inlägg så dom verkligen har något att läsa. Hoppas du inte blir arg på mig, eller ja du kan ju inte bli arg på lilla mig så det är lugnt.
Har du några tips om vad Emma kan skriva om, så varför inte ge henne lite inspiration genom att kommentera ditt förslag!

Idag är det Söndag och det är dags för en ny skolvecka. Som vanligt längtar både du Emma och jag efter fredagens kväll då veckan är slut och ny helg startar! Men denna veckan har vi en del att göra, inlämmningar och lite prov. Men tillsammans klara vi allt så vi behöver inte vara oroliga, eller hur? Som vanligt kommer vi båda förgylla våran vecka med skratt, massa slag och ordkrig som vi brukar ha, men det som räknas är vänskapen vi har som binder oss tillsammans. Det går inte en kväll utan vi hörs i telefonen, det går inte en dag utan att jag tänker på dig och din förbannade stora ost och det går inte en dag utan att du säger till mig att jag är en bästa vän.

Nu hade jag tänkt att avsluta detta inlägget och tacka för lånet trots att du inte lånat ut din blogg. Jag tog mig bara friheten att hjälpa dig på traven! Hoppas på en bra vecka,

Vid tangentbordet
Kram Malin
malinmarianilsson.blogg.se

Snow

Publicerad 2010-11-27 17:15:27 i My life

Snöar på för fullt. UNDERBART.
Innan idag var jag med Natta och Johanna och åkte pulka, roligt roligt!

Nu väntar jag på mat och sen blir det bara att slappa hela kvällen.
1a advent imorgon, det betyder att jag får paket, hihihi!

Puss på er

För mycket

Publicerad 2010-11-24 21:24:15 i Texter

Det blir för mycket ibland
För mycket tankar
Ibland vill man bara rensa huvudet
Men alla tankar kan aldrig försvinna helt.

Så..
Det är bara att börja leva
med dessa tankarna.

Frulle

Publicerad 2010-11-23 11:13:40 i My life

Har precis fixat mig klart och målat mina naglar, hihi.
Sitter nu och lyssnar på musik och äter frulle. Snart ska jag gå till bussen i regnet.. blä!

Skriver  när jag kommer hem.

PUSSSSS

Måndag!

Publicerad 2010-11-22 22:08:19 i My life

Idag var det skola som vanligt.
Efter skolan åkte jag och Natti till sjukhuset för att ta våra bussar hem. Jag var tvungen att ta min 15.30, men såklart så kommer ju inte bussjäveln, så min snälla bror hämtade mig. Men fyfan vad sur jag blev!
Var då tvungen att ta den för att hinna i tid till tandläkaren, och det gick förväntansvärt bra!

Nu sitter jag på skype som vanligt, haha!

Skriver mer senare :)

Just det, glömde skriva att jag köpte en halsduk på Ullared också :D

Skype

Publicerad 2010-11-21 23:48:50 i My life

Sitter just nu och snackar med Natti, Erik och Henrik på skype. Rätt nice samtal, haha!
Snart blir det sängen :D

Puss

Mina inköp

Publicerad 2010-11-21 21:50:36 i Inköp

Sorry att jag inte bloggade igår. Men efter Ullared var jag helt slut..

Här kommer en liten lista på vad jag fick med mig hem:


  • Plattång
  • Headset med mic
  • 2 väskor
  • Plånbok
  • Säsong 1&2 av Grey´s Anatomy
  • Julklappar
  • Bobby´s shampo och balsam
  • Väggdekor "Love"
  • Joggingbyxor
  • Munktröja
  • Träningströja
  • Träningsöverdragsbyxor
  • Parfym
  • Pincett
  • 2 hårspray
  • Spraydeoderant
  • Vitt nagellack

Glömde kanske något.. men det var i så fall det mesta.
Nöjd? Som fan.

Here I come

Publicerad 2010-11-19 23:53:56 i My life

Nu ska jag nanna sött.
Imorron ringer klockan 5.30.. ska nämligen åka iväg 6.00
ULLARED, HERE I COME!!

Puss.

Jag vet

Publicerad 2010-11-19 21:51:00 i Texter

Jag vet att jag är annorlunda
Det har jag alltid varit
Och jag kommer troligtvis alltid att vara det
Så..
Acceptera mig för den jag är
Eller..
Dra åt helvete



Men nej

Publicerad 2010-11-18 23:44:56 i Texter

Jag vet vad jag vill skriva
Men jag kan inte formulera det.


Typ:

En gnista tändes, men sloknade lika snabbt.



Torsdag, men endå fredag

Publicerad 2010-11-18 17:37:03 i My life

Skolan var dryg idag.. somnade även två gånger på min sista lektion, dukig jag är va?
Sitter nu och äter godis, kexchoklad och dricker energidricka, tur att jag ska träna om 2.5 timme!

Torsdag idag, men endå fredag! Är nämligen ledig imorgon, wiee!


Ja, jag tänker på dig mycket. Varje dag.

Forever

Publicerad 2010-11-17 23:01:54 i My life

Jag har ju inte gjort för mycket idag.
Men jag är faktiskt trött idag, ska snart lägga mig i min underbart sköna säng.

Var är friheten som jag hade innan?







Jag kommer älska dig för alltid min fina vän. ♥

Äntligen..

Publicerad 2010-11-17 17:43:34 i My life

.. är nationella skrivdelen klart! Satt idag och skrev i 3.5 timme. Jag blev nöjd!
Efter nationella åkte jag och Malin till stan och tog en fika. Mysigt!!
När jag kom hem satte jag mig direkt med naturläxan, så nu är den klar! Jag är ju duktig.

Har nästan precis ätit middag och mår nu skit illa.. mindre kul!

Idag blev det en väldigt slapp klädsel, joggingbrallor, vitt linne och munktröja! Var även osminkad och plattade håret bara snabbt.
Usch, gillas inte!

I don't know

Publicerad 2010-11-16 23:25:07 i Texter

Jag vet inte vad som hänt,
men något är det,
jag vill få ett svar på vad det är.
Jag orkar inte ha det så som det är nu,
jag vill ha det så som vi hade det innan,
jag hoppas du kommer förstå med tiden.

Vi har så många minnen tillsammans,
vi har haft så jävla roligt,
vi har funnits där för varann hela tiden,
vi hade våra bråk och våra jobbiga stunder,
men tillsammans klarade vi allt.

Nu känns det som jag ska börja lära en främling,
för mig är du en främling just nu,
jag vill bara ha tillbaka dig,
tillbaka ditt gamla jag.

Jag är trött på hur du behandlar mig emmellåt,
jag är trött på att ha det såhär,
jag vill bara få tillbaka det gamla.

Jag vill inte förlora dig, men snart orkar jag inte kämpa för att hålla kvar dig.
Mina krafter för att hålla kvar dig blir svagare och svagare,
snart är dom slut.


Snälla förstå vad jag menar och att det är till dig jag skriver detta!

Scream

Publicerad 2010-11-16 17:56:54 i Texter


Jag vill bara skrika och slå ut det som finns inom mig.
Det gnager inom mig och snart är det ett stort hål, och då kommer det!
Måste fixa hålet innan det blir för stort.
Jag vill inte göra någon ledsen
Jag vill inte skada någon


Mååååndag

Publicerad 2010-11-15 16:33:00 i My life

Skola som vanligt idag.
Sitter i min underbara fåtölj nu, har pecis druckit ett stort glas med kall oboy.. så längesen!

Har inte så mycket att skriva.
Nu ska jag kolla runt på olika sidor. Bland annat H&M, hihi

Puss

Skola imorgon

Publicerad 2010-11-14 23:29:30 i My life

Sitter på mitt rum i fåtöljen och vill inte gå och lägga mig. För imorgon är det skola igen.. men går bara 4 dagar eftersom vi är lediga på fredag!!
Har precis kollat på "Ung&bortskämd" på svtplay, det är ju bara sjukt, haha, men underhållande!

Nej, får väll dra mig till sängen snart.
Hörs såklart imorgon!♥

Till stjärnorna genom svårigheter ♥





Gör vad du vill, jag orkar inte lägga ner tid på detta längre
Jag lever mitt liv som jag vill och orkar inte bry mig på detta längre
Kort sagt.. jag skiter i detta nu.

Söndag och farsdag

Publicerad 2010-11-14 13:57:40 i My life

Nu är det söndag igen, usch!
Hjälper mamma och pappa att städa och snart ska jag fixa mig. Sen vi 15-tiden går vi ner till mormor och morfar och firar farsdag! Mys♥

Igår hade vi gäster, väldigt trevligt!!

Pusspuss

Feeest

Publicerad 2010-11-13 15:13:33 i My life

Bloggade inte igår eftersom min dag var fullspäckad.
Först skolan som vanligt, efter det åkte jag med Malin hem, vi åt lite, slappade och fixade oss. Vid kvart i sju gick vi mot Sofie och tillbringade kvällen där. Jag, Malin, Natti, Sofie, Josse, Emelie, Karin, Jenny och Linnea hade en riktigt bra kväll. Tack så jävla mycket!! ♥

Bilder från kvällen finns på Facebook.

 :)




Ikväll får vi gäster, så blir en sen kväll idag med!
Nu ska jag fixa en spotify-lista till ikväll (:

-

Publicerad 2010-11-11 18:03:08 i Texter

Ibland vet jag inte hur jag ska hantera mig själv.


I skolan

Publicerad 2010-11-11 09:11:14 i My life

Nu sitter jag i skolan. Har precis gjort prov i naturkunskap B, det gick åt helvete eftersom vi har en lärarkandidat som suger.

Just nu vill jag bara hem och soooova!
Men, nej, jag slutar 14.50. SUCK.

 

 Underbara Malin ♥♥


Puss!

Onsdag

Publicerad 2010-11-10 17:52:55 i My life

Då var det onsdag. Och chill skoldag faktiskt.
Har inte så mycket att skriva, mer än att jag är sjukt trött, hungrig och skoltrött.
Längtar till på fredag!

Hörs senare! ♥

Dagens

Publicerad 2010-11-10 17:48:06 i

Här är min outfit för dagen!



Leggins från Cubus
Linne från
Gina Tricot
Skjorta från
Gina Tricot

Niice.
Ska förska fixa bättre bilder!

Godnatt

Publicerad 2010-11-09 22:58:48 i My life

Precis duschat och ätit lite, pratar just nu med Malin i tele. Alltid lika trevligt.

Vi hörs imorgon!
Puss & godnatt

Jag

Publicerad 2010-11-09 18:19:24 i Texter

Jag vet inte var jag ska börja
Jag vet inte så mycket längre
Ibland känns det som om jag
inte känner mig själv
Vill bara att alla ska förstå
Förstå hur jag tänker
och hur jag känner
Mitt liv är en jävligt ojämn berg&dalbana
som jag bara vill ska ta slut!

 Tankarna tar över

Dagens

Publicerad 2010-11-09 17:06:37 i

Här kommer dagens outfit!
Bilden är inte så bra




Legginsen är från Gina Tricot
Det gåra linnet är också från
Gina Tricot
Min tjocktröja är från
Cubus

Gillar denna outfiten, den är fin men slapp. Till det har jag mitt älskade halsband som jag fått av mina 5 fina vänner!
Och sen hade jag mina höga stövlar.


Heart

Publicerad 2010-11-09 16:55:18 i My life

Kom hem från skolan för ett tag sen. Redovsiade om MS och sen gick vi igenom lite om utvecklingsstörning. Slutade 15.15, tog då skolbussen och mötte Malin i stan, vi gick till hennes körskola och sen tog jag bussen hem.
Nu ska jag snart äta och sen plugga. Sen ska jag iväg och göra det jag älskar, träna ♥

Dagens outfit kommer snart!

Love ♥

Happy

Publicerad 2010-11-09 16:49:34 i My life

Man blir glad av att ha kommentarer när man loggar in här på bloggen!

Tisdag

Publicerad 2010-11-09 10:39:05 i My life

Nu ska jag gå ut med Ike och sen blir det att bege sig till skolan och göra en redovsining och sen hem. Nice.

Hörs senare ♥

Måndag

Publicerad 2010-11-08 19:39:59 i My life

Måndag.. den värsta dagen på veckan. Men idag har varit en helt okej dag. Hade det roligt i skolan och var pigg ända tills jag satte mig med naturkunskaps boken.. då läste jag i kanske 20 minuter sen slocknade jag i 10 minuter och vaknade av att mamma sa att det var mat. Sen forsatte jag läsa efter jag ätit. Duktiga Emma , jadåå!

Blir ingen oufit's bild idag, har redan bytat om och är så sjuktligt trött.
Så går det när man inte kan somna om nätterna.

Hörs ♥

Söndag..

Publicerad 2010-11-07 13:56:13 i My life

Söndag igen då..
Jobbade 10-13 och nu ska jag snart sätta mig och plugga till provet imorgon.
Har inte så mycket att skriva.. mer än att jag har en fet träningsvärk i min rumpa och i mina ben.

Hörs senare.

Godnatt

Publicerad 2010-11-06 22:39:02 i My life

Nu ska jag och mamma ha vår lilla pratstund som vi har haft i princip varje kväll hela lovveckan. Mysigt.
Kommer nog sova så jäkla gott inatt och kommer vakna upp med fet träningsvärk, men det är ju härligt, betyder ju bara att man kämpat och gjort sitt bästa.
Imorgon blir det jobb, så lite seg uppdatering, plus att jag ska plugga som f*n..

Badminton ♥


Yonex

Tjejkväll

Publicerad 2010-11-06 17:52:55 i Mer bilder än text

Här får ni några bilder från tjejkvällen, enjoy!

Alla kommer dock inte ut!!!

 













 Så kan det gå när man ska bli fotograferad ;)

 Denna söta bild får avsluta.


Mysig kväll, love ♥

Dagens (5/11)

Publicerad 2010-11-06 17:37:20 i

Här är då gårkvällens outfit! Sämsta bilden..



Jeansen kommer från Vero Moda
Linnet kommer från
TopShop
BH:n kommer från
H&M



Enkel outfit, men jävligt snygg!

HEj träningsvärk!!

Publicerad 2010-11-06 17:29:50 i My life

Lite seg updatering, sorry.
Efter inlägget med rummen, var det fullt upp. Var på mammas jobb och hälsade på, gick med mamma och Ike och mötte pappa, handlade, fixade mig och stack till tjejkvällen hemma hos Josse. Vi käkade sjukt god pizza och sen sjöng vi singstar och spelade buzz. Nice kväll! Var hemma runt 1.10, somande 1.30.. och snacka om att vara trött..
..Fast jag var ju dock tröttare idag när klockan ringde 6.45, men det vara bara till att stiga upp, ta på sig tävlingskläderna, och packa väskan. Åkte till Sjöbo 7.45 och spelade seriespel, eftersom jag flyttades upp till detta laget så var det tuffare motstånd och det blev tyvärr inte någon vinst för mig. Men för dom andra i laget blev det, gött!
Med mig hem fick jag ett skadat knä, så blir att vila fram till tisdag, sen kör jag igen! Hej träningsvärk!!
Kom hem vid 14.30, fast att jag inte vann är jag nöjd! Nu kan jag bara utvecklas mer.
Ska även gå en ledarkurs, så jag kommer nog bli tränare för mindre barn i badminton, riktigt kul och härligt!!

Min outfit för kvällen igår kommer i nästa inlägg och efter det inlägget kommer bilderna från vår tjejkväll.

 Seriespel i Malmö 25/9




Jag vet vad jag brinner för och älskar ♥

Yeah

Publicerad 2010-11-05 11:46:09 i My life

Det gick fort att städa. Kändes som en del, men när man väl är igång går det fort.

Nu ska ni få bilderna jag lovade.


FÖRE


EFTER



FÖRE


EFTER



Det var det, duktig jag är. Gör ju allt för att slippa plugga..

Jobbigt att ha två rum att hålla iordning ibland, men det är även så jäkla härligt!

Städning pågår

Publicerad 2010-11-05 11:17:46 i My life

Skrev ju att jag skulle städa undan bombnedslagen igår.. det blev aldrig. Så jag får helt eneklt ta och göra det nu. För att det skulle bli lite roligare tog jag bilder innan jag börja städa.

Ni får alla bilder tillsammans.
Skriver så fort jag är klar och då får ni före och efter bilder!

Freeeedag

Publicerad 2010-11-05 10:47:54 i My life

Då var det fredag igen!! Fast egentligen ville man inte att denna dagen skulle komma.. för nu närmar det sig skolan, sista lovdagen idag!!. Och jag börjar måndag med ett prov 8.45..lagom kul.

Eftersom jag ska iväg till Josse ikväll för att träffa underbara tjejer så har jag inte fixat mig, så ni får en bild på kvällens outfit istället. Bra va?

Jag kan säga att jag har på mig ett par vanliga jeans, en overzie t-shitrt och en munk tjocktröja! Håret har jag bara satt upp och plattat luggen.

Nu ska jag kolla busstider och sen MÅSTE jag börja plugga!


 Denna bjuder jag på, haha

PUSS♥

Badminton!!

Publicerad 2010-11-04 23:24:14 i My life

Kom hem från en underbar träning för ca en timme sen. Vi har seriespel på lördag, jag skulle spela i Furulund med mitt lag (division 4) , men eftersom division 3 behövde en tjej till så fick jag flyttas upp till dom. Så idag blev det att träna med dom, spelade dubbel, mixed och damdubbel. Är nöjd och stolt över mig själv. Så på lördag blir det seriespel i Sjöbo, tagga!!

Duschade när jag kom hem, sen låg jag och mamma och pratade, och då kommer pappa upp med vars en varm choklad till oss, mysigt!! Nu ska jag snart sova för jag ska upp tjugo över 7 imorgon, drygt.

Tack för alla kommentarer, ni är bäst!

 
Jag och Natta i Malmö. (Seriespel den 25/9)





Inne i mitt huvud är det dududu
Jag vill inte att du ska försvinna därifrån
Jag vill bara att allt jag tänker ska bli verklighet.

PÖÖÖSSSS

Skolfoto

Publicerad 2010-11-04 17:06:44 i My life

Har precis ätit kokt korv och makaroner, gott.
Nu ska jag bara slappa! Och städa lite på mina rum hade jag tänkt, ser ut som värsta bombnedslagen ju!!

Men ni ska få se mitt enskilda skolfoto och mitt klassfoto.

 Nöjd!! Fan vad snygg jag är på det, sjukt!

 BF3B :) Är ju bara så fin på detta fotot med, hihi!

Dagens

Publicerad 2010-11-04 13:43:19 i Dagens..

Här får ni dagens outfit, inte lika bra bilder som igår, men men!



Jeansen är från Gina tricot
Det vita linnet är från
H&M
Skjortan är från H&M

Slappa jeans med skjorta, like it!

Torsdag

Publicerad 2010-11-04 12:04:03 i My life

Hej!

Jag steg upp vid 10 idag och då började jag direkt på min power point redovisning! Så duktig jag är!! Så nu är jag klar med den, skönt.
Sitter i min älskade pjamaströja och mina stora strumpor, sen en filt om benen, mysss.
Nu ska jag gå ner och äta frukost och sen fixa mig.
Såklart kommer det bild på min outfit senare!

Puss på er!

Trött..

Publicerad 2010-11-04 01:31:55 i My life

.. så nu ska jag gå och lägga mig och läsa en bok som jag fått låna av en fin person :)




Bilder från dagen

Publicerad 2010-11-03 22:23:46 i Mer bilder än text

Här kommer några bilder från dagen med Natta.

 Jag på bussen till Nova

 Natta på bussen till Nova

 Jag med min chai latte i handen! Regnet öste ner och det regnade in i busskuren..

 En översocial tjej sa att hon kunde fotografera oss.
Jag och Natta.

Jag älskar dig kusin ♥

Nova Lund

Publicerad 2010-11-03 20:43:24 i Inköp

Åkte som sagt till Nova med Natta idag. Vi tog bussen dit 15.17 och tog den hem 19.45.
Vi gick i massa affärer, åt på McDonalds och avslutade det hela med en chai latte / varm choklad. Mysigt!! Tack för idag kusin vitamin! ♥

Här får ni då bilder på det jag köpte!





Sjukt fina skor från H&M - 199 kr



Vanligt svart basic linne från Gina Tricot - 99 kr



Vanliga svart leggins från Gina Tricot - 99 kr

Bilderna vägrar vända sig!! Sorry..


Nu måste jag duscha snabbt! Lägger in bilder på mig och Natta senare, hihi.
Puss ♥

Dagens

Publicerad 2010-11-03 14:15:41 i Dagens..

Här kommer min outfit för dagen!





Jeansen kommer från Gina Tricot
Linnet kommer från H&M

Kör på en rätt slapp stil idag, vanliga jeans och linnet nerstoppat halv slarvigt.
Blir kanske ett halsband till, har inte bestämmt mig inu.

Onsdag - lill lördag!

Publicerad 2010-11-03 12:49:26 i My life

Tjobalo!

Vaknade halv tio idag, sen har jag bara slappat och varit ute med Ike. Ska snart börja fixa mig för sen ska jag till nova med min kusin, som jag saknar.
Sen vet jag inte vad som händer, blir väll att plugga lite. Prov på måndag, redovisning på tisdag och prov på torsdag.. Trodde lov var till för att man skulle ta det lungt och inte göra massa skolsaker.. men jag hade nog fel.

Jaja, ska inte tråka ut er mer.
Vi hörs senare.

Och köper jag något idag LOVAR jag att det kommer ut här på bloggen!

 Jag och kusin. Jag längtar till julen!!!



Step by step

Tisdag 2/11

Publicerad 2010-11-02 12:40:45 i My life

Tjenare!

Idag vaknade jag vid halv tio, sen låg jag med datan i sängen ett tag. Sen tog jag mig i kragen och plattade håret. Förklydningen är kvar, men halsontet är nästan helt borta, skönt! Blir att plugga idag och göra en redovisning.
Ska även ut och fotografera lekplatser till mitt projektarbete.

Hörs senare!

Mys

Publicerad 2010-11-01 23:17:25 i My life

Ikväll har jag bara tagit det lungt. Var ute och gick med mamma, pappa och Ike innan.
Duschade, gjorde en kopp te och satt med mamma i deras sängar och pratade. Myss!!!!
Nu sitter jag i min säng och funderar på att sova, är rätt sliten.

Vi hörs imorgon!
Puss ♥


 You ♥

Måndag och lov!

Publicerad 2010-11-01 12:47:37 i My life

Hej!
Jag är förkyld och det suger..
Har iaf varit uppe sen klockan 8 imorse, fixade mig och sen vid 9 åkte jag och pappa till sjukhuset.
Var där mellan 9.30-10.50
Efter vi varit på sjukhuset så åkte vi till Nova och åt på McDonalds, mys!

Nu ska jag snart ta Ike på en lite längre runda och sen ska jag bara slappa.

 Jag vet inte.. jag tror inte det kommer bli vi.

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela