emandersson

Soooooova

Publicerad 2012-08-31 22:37:48 i My life

Dags att sova snart. Hoppas på många fina drömmar och att knät är bättre när jag vaknar imorgon!

Godnatt, sov gott :)

Slapp fredagkväll

Publicerad 2012-08-31 20:52:16 i My life

Myser i min soffa med ljus, musik och massa snack. I helgen blir det jobb, både lör & sön.

I nästa vecka kan det också bli en del jobb, men ska också försöka få in kunder!

Puss så länge!!

När man ler är allt mycket enklare.

Publicerad 2012-08-31 18:28:43 i My life

Jag har länge gått med ett falskt leende. Jag har verkligen mått skit.

När jag i februari började plugga till Diplomerad Massör så vändes mitt liv verkligen. Jag trivdes som fisken i vattnet och jag mådde bra. Jag kände att jag blev accepterad för den jag var. När vi sen tog examen den 15 juni var det värsta att ta förväl av vänner och vår lärare.

Jag bestämde mig då för att gå steg 2 direkt. Och med mig fick jag fem stycken av mina underbara vänner från steg 1.
Och att börja plugga igen räddade mig ytterligare en gång. Och det är inte bara pluggandet som gör livet enklare. Det är dem underbara personer som jag fått träffa. Personerna som verkligen bryr sig om en, accepterar en och bara vill en allt väl. Jag kan verkligen inte förklara känslan i kroppen jag får när jag pratar om mina fina nya vänner.

Jag är yngst och har minst erfarenhet, och dem lär mig alltid något nytt, varje dag! Jag har underbart fina vänner och kursare.

För när man ler då känns verkligen att mycket enklare. Varför ska man behöva gå och må dåligt? Man förtjänar att må bra och vara glad.

Man ska följa sitt hjärta och sina drömmar. Och det kan jag lova er, att det kommer jag göra från och med nu och alltid framöver.

"Om solen lyser idag är det försent att lyfta huvudet imorgon. Gör livet större än drömmen!" - Finaste citatet av min fina vän Eva Wigren.

Ta hand om varandra!
Och kom ihåg, du är bäst på att vara du och du duger precis så som du är!

Kärlek till er <3




















 

2 veckor

Publicerad 2012-08-31 14:16:53 i My life

Om två veckor smäller det! Längtar verkligen sjukt mycket.

Igår blev det Lilla Torg med bästa Caroline sen tog vi tåget till Lund, men tog sen bussen hem direkt, onödigt men roligt haha!

Idag vaknade jag 11.30 och har bara slappat sen dess.

Puss!

The reason i love you, is you.

Publicerad 2012-08-30 11:28:10 i My life

Vaknade av att det verkligen öste ner som aldrig förr och sen kom knallen som gjorde att hela mitt rum skakade. Vid 9-tiden slutade det och nu är det varmt ute.

Har städat mitt ena rum färdigt ska snart fortsätta med det andra. 13.30 ska jag till banken för att fixa bankkonto, kort och bankgironummer till mitt älskade företag. Och sen 17.30 har jag dagens kund och ikväll blir det utgång med bästa kusin Caroline.

Pussar

Skönt

Publicerad 2012-08-29 16:40:37 i My life

Nu är håret ännu kortare och ännu snyggare och jag verkligen älskar det. 
Lägger upp en bild från mobilen strax. 
 
Efter att håret var klart körde vi till Gertab där jag handlade två planscher med triggerpunkter på och sen åkte vi en snabb runda till Rusta, men blev inget. 
 
Nu tar jag det bara lugnt, har städat lite på rummen och sen ska jag iväg med mamma klockan 19.00, spännande. 
 
Pussar

Onsdag, lilla lördag

Publicerad 2012-08-29 10:44:46 i My life

Idag skulle jag ta mig en sovmorgon, tyckte jag förtjänade det. Men nej, vaknade med värsta smärtan i vänster axel. Klockan var 6.15 när pappa kom upp med en varm vetekudde och sen somnade jag om vid 7. Vaknade sen vid kvart över 9 och smärtan var bättre.

Dags att köpa en ny kudde så jag inte får så fruktansvärt ont i min axel när jag sover på sidan.

Idag blir det mest lite städning, mina rum ser ut som två bombnedslag. Ska även klippa mig igen och slinga håret. Ska klippa bort det långa håret som är kvar och bli blondare.

Känslan jag hade i kroppen igår är kvar och det är så härligt att veta vad man vill jobba med resten av sitt liv.

Nä, nu ska jag skriva ett lättare träningsschema och sen städa.

Puss på er.

Leendet

Publicerad 2012-08-28 22:30:25 i My life

Jag älskar verkligen mitt nya yrke. Jag brinner för detta. Jag ska klara det. Nu jäklar kör vi!

Och jag är så glad, jag skulle vilja visa hela världen mitt leende just nu. Shit, jag älskar denna känslan i kroppen.

JAG DUGER PRECIS SÅ SOM JAG ÄR. OCH INGET KAN STOPPA MIG, DET VET JAG INNERST INNE.

På rätt väg, absolut

Publicerad 2012-08-28 20:28:57 i My life

Jag är på rätt väg med mycket just nu.
Och det är sjukt härligt. Företaget går bra, kundkretsen blir sakta men säkert större och jag bara älskar mitt nya yrke.

Jag är även på rätt väg med mig själv. Och för det kan jag tacka många, men speciellt en person som verkligen förstår vad jag känner. Som står ut med mig i telefonen där jag mest lyssnar och håller med. Jag har väldigt svårt att prata om mina känslor och hur jag mår. Men jag blir bättre på det.

Jag har hittat rätt väg och jag tänker fortsätta på den. Jag klarar detta.

Pusssssss

I wish you were here

Publicerad 2012-08-26 20:57:40 i My life

Kvällen igår spenderades med Caroline. Först nere på Oliveras och sen hemma hos dem. Vi pratade och bara hade det bra. Kollade även på små mini-semestrar. Vi får se vad det blir!

Nu ska jag bara ta det lugnt, haft två massage kunder idag så det är härligt! Imorgon blir det skola, lovely.

Tufft

Publicerad 2012-08-25 19:36:46 i My life

Jag har en kväll med mig själv och mina tankar.
Skulle gärna träffa någon, men vem?

Hejdå.

This is me

Publicerad 2012-08-24 22:18:30 i My life

Ena dagen kan jag gå runt i baggy-jeans och en hoodie. Andra dagar kan jag gå i ett par jeansleggins och en söt topp. Och ingen som bryr sig om det.

Jag kan verkligen ha på mig vad som vilken dag som. Och det är så fruktansvärt skönt! That's me!

Gytt!

Publicerad 2012-08-24 21:35:00 i My life

Idag har jag verkligen haft fullt upp med massa olika saker!
Började dagen med ett viktigt möte 9.00 sen blev det banken för att boka tid och efter det ansökte jag om att skydda mitt företagsnamn. Skickade även till skatteverket ang. lite frågor och även till Lomma Event.

Klockan 12.00 hade jag dagens kund och när klockan var 13.45 var jag nere på jobb. Full rulle ända fram till 18 och sen hem och äta och slappa! Nu är jag heeeelt slut.

Mina 7 veckors intensiva jobb nere i affären är nu slut och jag kommer tillbaka till min verklighet, skönt på sitt sätt.

Puss!

Lovely

Publicerad 2012-08-23 22:38:06 i My life

Det är nu andra gången jag läser denna fantastiska bok. Har även bok 2 "Avig Maria" och filmen med samma namn som denna boken. "Dyngkåt & hur helig som helst".

Loooovely

<3

Publicerad 2012-08-18 16:23:53 i My life

Om solen lyser idag är det försent att lyfta huvudet imorgon. Gör livet större än drömmen.

Leendet blev större

Publicerad 2012-08-16 22:28:00 i My life

Ja, leendet blev större och det blir större av bara tanken.

Idag blev jag också återförsäljare av ett rätt känt och stort märke. Vilket det är, det får ni reda på lite senare.

Hoppas att morgondagen blir bra och att jag kan le lika mycket.
Jobbar 9.30-18 och sen bara slappa! Jobbar även hela helgen, puh !

Puss!

Trött och sliten

Publicerad 2012-08-15 22:47:39 i My life

Mest av allt skulle jag vilja ligga hemma hela dagarna och bara slappa. Är helt jävla slut. Allt känns tungt. Ge mig ledighet..... Ge mig lugn & ro.

Ingen badminton...

Publicerad 2012-08-14 20:55:09 i My life

Knäna klarar inte det.. Och jag är så jävla besviken, ledsen, trött, förbannad och jävlig lack på att mins knä aldrig blir bra.

Kommer antagligen inte att fortsätta så får se vad jag kommer börja träna.
Puss

Det händer mycket hela tiden

Publicerad 2012-08-14 10:19:47 i My life

Ja , det händer verkligen mycket hela tiden. Sista tiden har gått åt att fixa med företaget. Har även haft en vecka som jag mådde kasst och nu ska jag gå vidare helt och glömma allt som varit. Jag ska se allt negativt positivt.

På måndag börjar jag plugga igen och nästa vecka är även sista veckan på "sommarvikariatet". Sen drar vardagen igång igen, skönt!!!

Äter just nu frulle, havregrynsgröt, och laddar upp inför dagen. Börjar 12.30 och slutar 18.00. Ikväll blir det även badmintonträning! Har spelat två gånger förra veckan och herregud vad underbart det är!

Nu får jag äta innan maten blir kall!
Puss

Lycklig

Publicerad 2012-08-10 07:46:51 i My life

Igår fick jag hem godkännandet.
JAG ÄR NU EGEN FÖRETAGARE.
Och gladare än någonsin. Nu är det bara till att köra!

Ååhh vad jag är glaaaaaaaaad!
Jag klarade det första steget! Nu jävlar!

Dagen efter

Publicerad 2012-08-02 08:34:46 i My life

Hade världens bästa kväll igår, men idag ska det inte bli lika roligt att jobba. Jobbar 9.30-15.30, Gytt. Hej!

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela