emandersson

Mög

Publicerad 2012-01-31 22:02:57 i My life

Blir så trött. Och ge mig en jävla dörr!!

Tur det finns personer som piggar upp en :)

Detta fick jag i mig innan!

Loooove

Publicerad 2012-01-31 19:59:26 i My life

Äter efter mitt träningspass. Skivstångspass ät verkligen min grej!!
Looove it.

Pussen

Carbonara

Publicerad 2012-01-31 14:45:52 i Träning och hälsa

Här är en god maträtt som är snabb och enkel :)

Hälsans Kök - Recept majsschnitzel4 portioner

400g spaghetti
1-2 vitlöksklyftor
1 gul lök
240 g Tärningar á la Bacon
3 st ägg
1,5 dl matlagningsgrädde
1,5 dl parmesan, finriven
smör till stekning
salt och svartpeppar

 

Gör så här:
Koka spaghettin enligt anvisning på förpackningen. Häll av vattnet. Hacka och stek vitlök och lök i smör tills de är genomskinliga. Tillsätt Tärningar á la Bacon och stek färdigt. Vispa ihop ägg, grädde och hälften av osten. Värm upp pastan och vänd ner ägg-smeten.
Toppa med bacon och riven ost.
Smaka av med salt och massor av svartpeppar.

Smaklig spis!

Maten

Publicerad 2012-01-31 14:25:02 i Träning och hälsa

Jag har ju gått på kostrådgivning tre gånger och jag är glad att jag gjorde det! Jag lärde mig mycket och det fick mig att tänka till.

Det finns ju som alla vet tre viktiga mål om dagen och sen bör man ju ha två mellanmål. Så fem mål om dagen!

Frukosten är ju det allra viktigaste målet. Det kan bestå av allt från mackor med pålägg och mjölk till en hel frukostbuffe.
Man ska hels skippa det vita brödet då det ger en snabb energi och inte långvarig energi. Så fullkornsbröd eller mörkare bröd är alltid bättre. Man ska helst ha något pålägg då det också ger en bra energi.

Har man svårt för att äta frukost, som jag hade innan, kan man göra en smoothie med frukter. Eller så tar man en tallrik med fil eller yoghurt. Den ska helst vara naturell då det är den bästa. Ha i lite solrosfrön eller banan.
Så länge man får i sig något är det alltid bra!

Sen kommer det svåra, att ha ett litet mellanmål innan lunchen. Det räcker med en frukt!

Lunchen kan se olika ut. Det kan vara rester från middagen dagen innan, det kan vara sallad eller så kan det vara något lättillagat.
Lunchen är även den viktig så att inte energin faller!

Efter ett tag är det dags för det andra mellanmålet. Det kan också bestå av en frukt och ett glas juice eller liknande.

Sen är det middagen/kvällsmaten. Där blir det ju oftast rejält med mat. Husmanskost osv.
Bor man själv kan det ju lätt bli att man köper mat, så i nästa inlägg ska jag försöka lägga upp något lätt och snabbt recept.

Det som också är jätte viktigt är att man försöker att äta var 3dje timme. Så äter jag frukost 8 ska jag äta ngt mellanmål vid 11 och sen lunch vid 14 osv..
Äter man var tredje timme så håller energin sig på en jämn nivå och det gör att vi inte för det där berömda sötsuget som många av oss får.

Ju mer färg grönsakerna eller frukterna ha, desto nyttigare är dem!!

Det med sötsuget fungerar! Jag försöker verkligen äta var tredje timme och sötsuget försvinner.

Vi tjejer/kvinnor får äta allt skit en vecka i månaden, den månaden då humöret och allt bara känns skit. Så ja, jag fick äta toblerone igår för jag har den jobbiga veckan nu! Haha.

Hoppas ni lärt er lite iaf :)
Puss sålänge!!






En blogg som hjälper till...

Publicerad 2012-01-31 14:02:24 i Träning och hälsa

.. det är vad jag vill ha för blogg.
Jag vill hjälpa andra nr det gäller fysisk hälsa och psykisk hälsa.

Jag kommer att börja skriva ett tränings/hälsa/mat eller liknadne inlägg varje dag, eller jag ska försöka att göra det!

Vi kör igång på en gång!!

Tråkar

Publicerad 2012-01-30 19:44:56 i My life

Sitter och lyssnar på musik och kollar runt på H&M. Ljusen är tända och deet är myyyys.

Har tråkigt så sitter och sjunger för mig själv! :)

Pusshaj!



Tråkigt ja...

Döööör

Publicerad 2012-01-30 18:58:53 i My life

Jag vill träna nuuuuu. Mööög.
Men vill inte sticka och träna själv igen.. Tråkigt!

Fuuuck

:)

Publicerad 2012-01-30 13:16:32 i My life

Gymmade för en stund sen så nu blir det film, The Switch. :)

Pusssar

Goooodnatt

Publicerad 2012-01-30 01:39:24 i My life

Kom hem från Carina och Martin precis. Vi kollade så ska det låta och sen blev det massor av avsnitt The Firm. Sjukt bra kväll.

Är redigt sleden nu så nu ska jag soooooova!!

Puss

Så nice

Publicerad 2012-01-29 16:34:33 i My life

Filmen var sjukt bra så nu ska jag byta om till mjukis och sen hjälpa till med middagen :)

Pussar

Jubb

Publicerad 2012-01-29 11:15:57 i My life

Jobbar just nu med feta mensvärkar. Men jag är glad ändå :)
Idag ska jag bara slappa när jag kommer hem. Kränga choklad och glo film!

Puss

Godnatt

Publicerad 2012-01-29 00:07:47 i My life

Filmen var bra och helt klart värd att se!
Tårarna rann några gånger under filmens gång..

Nu ligger jag i sängen och ska försöka sova.
Jobb imorgon 10-13.

Sov gott!
Puss

Gladiatorerna

Publicerad 2012-01-28 20:13:51 i My life

Sitter och tar det lugnt framför gladiatorerna :)

Kopplade in mitt hemmabiosystem innan, Hur nice är inte det?

Hörs kanske senare :)
Puss & Kram

Lördagmorgon

Publicerad 2012-01-28 09:30:24 i My life

Var som sagt hos Carina igår kväll. Det blev massa mys! Och hon flätade även mitt hår :)

Snart ska jag jobba och sen när jag kommer hem blir det en tur till center syd med mamma o pappa. Idag ska jag även fixa mitt hemmabiosystem som kom igår! :)

Pussss

Tatueringar

Publicerad 2012-01-27 16:33:55 i My life

Hej!

Jobbar just nu men här är lugnt nu.
Så tänkte passa på att blogga!

Jag har ju en tatuering sedan innan men vill ju såklart ha många fler.

Dessa olika tatueringar vill jag ha:

-Ikes tass
-Det sista som lämnar dig är hoppet
-Jag tänker försöka hålla ihop även när jag faller isär
- och en riktigt stor tatuering.

Dags att börja spara kanske?

Här har ni min första fall ni missat den ;)

Lunch

Publicerad 2012-01-27 12:02:59 i My life

Nu har jag fixat mig och ska snart värma lite lunch.
Hoppas det blir en bra dag på jobb! :)

Puss!

Gymmet

Publicerad 2012-01-27 10:51:31 i My life

Är på Friskis och gymmar just nu.
Åt frukost och sen städa jag till Rutger.

Så nu är jag här, men ska snart hem och duscha!

Puss

Rätt död

Publicerad 2012-01-27 09:11:09 i My life

Godmorgon.
Är rätt död. Skulle ju gymma nu på morgonen men skiter faktiskt i det.
Somnade sent igår som vanligt så är sjukt trött.

Magen kurrar så måste åtgärda det.. Suck.

Hoppas min dag blir bättre!
Kramar!

Sömnproblem

Publicerad 2012-01-26 23:00:12 i My life

Usch.. måste lägga mig och sova nu.. hatar det.
Ligger alltid vaken hur länge som helst innan jag somnar, fast att jag är jätte trött.

Så varje gång jag ska gå och lägga mig har jag en slags ångest, kul!

Imorgon ska jag städa lille Rutgers bur, gymma, duscha, käka, fixa mig och slutligen jobba 13-18.

Kill me.
Fan.
Vill sova.
Men ångeeeest!

Skit också.

Hej då.

Grattis!!

Publicerad 2012-01-26 22:33:56 i Texter

Idag fyller världens bästa Ike 3 år.

För tre år sedan hittade jag dig på internet. Jag blev kär direkt och sedan vi var och tittade på dig och du slickade mig på min hals när jag höll dig så var jag helt såld.
Du fångade mitt hjärta direkt!

Du kommer alltid finnas hos mig i mitt hjärta och jag kommer alltid att älska dig.

Du är min bästa vän och min lillebror och jag kommer aldrig släppa taget om dig.

Jag älskar dig så!

Shoppaholic

Publicerad 2012-01-26 22:30:02 i My life

Jag shoppar hela tiden känns det som. Nu sitter jag och kollar H&Ms hemsida, vill så gärna klicka hem alla snygga kläder!
Ååhh, ibland önskar man att man vann flera miljoner.

I alla fall.. mitt hemmabiosystem är nu skickat från CDON så det kommer antingen imorgon eller på måndag, antagligen på måndag.

Bloggar mer snart, hihi.

Puss!

Goooooodmoooorgoooon

Publicerad 2012-01-26 10:25:24 i My life

Är på ett bra humör idag fast att menshelvetet kommer!

Vaknade och käkade frukost och nu ska jag fixa mig. Idag blir det Center Syd med Caroline, nice!

Höra snart igen!
Puss

Design

Publicerad 2012-01-25 23:20:10 i My life

Ändra designen snabbt. Ville förnya mig lite. Men ska fixa det bättre sen.

Eller så frågar man någon som kan det bättre än mig :D

Resan

Publicerad 2012-01-25 21:58:12 i Texter

Tänk vilken resa i livet man gått igenom.
Man har varit så sjukt ledsen, sviken, glad, lycklig, oaccepterad, accepterad och besviken. Alla går vi igenom detta i livet.
Alla växer vi upp och inser våra fel steg och misstag. Vi ser allt från två olika sidor.

Det är roligt att se tillbaka på dem bra stunderna och det är bra för en att se tillbaka på de mindra bra stunderna, de dåliga stunderna som vi alla har.

Jag fick en kommentar från en tjej som heter Johanna och den löd såhär:

"Vad är det som hänt egentligen?"

Det var en kommentar till inlägget där det stod, 

"Jag tänker försöka hålla ihop även när jag faller isär."

Till alla er som läser min blogg som inte vet detta.. jag har gått igenom mycket i mitt liv. Vill ni veta mer om mitt liv får jag hänvisa er till mina gamla inlägg, i kategorin "Texter", då jag inte orkar skriva allt detta igen.

Men jag har som jag skrev ovan blivit sviken, besviken, ledsen, arg, glad, lycklig, accepterad och oaccepterad av en massa personer i min omgivning, släkt, vänner och personer jag inte ens känner.
Jag har så många gånger blivit nedtryckt och sviken att jag har mått så psykiskt dåligt.


Så det som hänt är att mitt liv har varit värsta kaoset under en lång tid och det händer att jag faller tillbaka i mörkret och då har jag dem små citaten som hjälper mig.

Men tillbaka till resan som vi går igenom i livet.

Resan tar aldrig slut och vi kommer alltid möta besvikelser, lyckliga stunder, usla stunder och vi kommer alla att bli svikna någon gång mer.

Du är aldrig ensam på din resa genom livet. Du har alltid någon med dig, någon som du vet aldrig sviker dig. Det är bara du som vet vem denna personen är..

När jag fick iden att skriva detta inlägget hade jag precis gått tillbaka i minnet, gått tillbaka och läst gamla saker som fick mig att tänka till.

Jag saknar fruktansvärt mycket i mitt, jag känner mig fruktansvärt ensam, jag är sjukt ledsen över det, men samtidigt så ser jag det från det andra hållet. Varför är jag ensam? Varför blev jag aldrig accepterad som den jag är?
Jag har ju nu fått reda på vem det är som verkligen accepterar mig och vilka jag kan lita på.


Kommer kanske ett inlägg senare om resan jag gått igenom som gjort mig till den jag är. Och vill ni inte läsa om allt detta jag skriver om så strunta i det. Min blogg handlar om mig, mitt liv, mina tankar, mina åsikter och bara om mig.
Här skriver jag vad jag vill och ni får mer än gärna komma med era åsikter , jag svarar gärna på frågor och jag blir glad om jag får bra respons på det jag skriver. Bra kritik och dålig kritik.
Jag är stark nog att klara av allt just nu!

Min blogg, mitt liv och allt annat som har med mig att göra!



Härlig dag

Publicerad 2012-01-25 14:37:18 i My life

Shoppade och åt lunch med Bella på Nova. Sen masserade jag mormor och morfar och nu ska jag snart äta lite med Mattias och sen ska jag o mamma gå med Ike och möta pappa.

Mamma, pappa och jag ska även ta en fika nere i hamnen! Sååå mysigt.

Älskar denna dagen!

Förutom bristningen.....

Najs

Publicerad 2012-01-25 14:33:32 i My life

Här har ni vad jag köpte!

Det stora är en hunddyna till bästa Ike!

Frulle

Publicerad 2012-01-25 09:46:50 i My life

Sitter och äter frulle nu. Snart hämtar Bella upp mig och då blir det shopping!

Ska dock försöka ha pengar kvar av lönen när jag kommer hem! Men det ska nog inte vara några problem ;)

Vi hörs!
Puss

Ajjj.

Publicerad 2012-01-24 21:28:03 i My life

Har fått en bristning vid låret och rumpan. Snacka om att det gör ont som fan!!

Imorgon hämtas jag av bästa Bella vid 10 och då blir det Nova! Klockan 1 ska jag massera mormor & morfar :)

Nu blir det film mys!

Puss!

Skivstångspass

Publicerad 2012-01-24 17:05:01 i My life

Idag har jag tagit det lugnt. Var ute och gick med Ike, Tekila och Carina, super mysigt!

Var även en rund på Lidl och handlade.
Sen hämtade jag mitt paket på Hemköp och hälsade på min fina vän på jobb :)

Snart blir det middag och sen skivstång!!

Puss

.

Publicerad 2012-01-23 20:32:14 i My life

Jag tänker försöka hålla ihop även när jag faller isär.

Lite shopping

Publicerad 2012-01-23 20:19:25 i My life

Var på center syd innan!
Fick med mig lite olika saker hem.

Looove smart buy!!

Ljus & tillbehör
Plånbok
Linne & skjorta

:D

Mååååndag

Publicerad 2012-01-23 13:27:13 i My life

Förlåt för dålig uppdatering. Ska bli skärpning. Har tänkt på så mycket annat och ingenting..
Men nu ör jag tillbaka på banan igen!!

Idag har jag busat med bästa Ike i trädgården och nu sitter jag och lyssnar på musik. Innan fixade jag med ljus så längtar till ikväll när jag kan sitta i min soffa med massa tända ljus överallt, loooove it!

Funderar på att ta en tur till Center Syd, affären Smart Buy är ju bara så underbar. Tror jag frågar min granne om hon vill följa med.

Vi hörs!
Pusss :*


Mitt hjärta <3

Söndagmorgon

Publicerad 2012-01-22 09:31:17 i My life

Hade en trevlig kväll igår!

Inatt har jag sovit kasst och vill bara sova vidare..

Äter frukost just nu och sen blir det jobb 10-13.
När jag kommer hem ska kanske jag och pappa börja rensa i källaren.
Sen ska jag även massera pappa.

Puss så länge!

Släktkalas

Publicerad 2012-01-21 16:42:12 i My life

Snart bär det av till släktkalas för att fira moster och kusin!
Ska försöka få en bild på hela outfiten sen.
Hörs kanske där :)

Puss.
Här är ett litet smakprov!

Godmorgon

Publicerad 2012-01-21 08:22:53 i My life

Vaknade för 10 min sen , är rätt trött. Men har fått sova gott!
Nu ska jag platt håret och fixa mig. Börjar klockan 10 och slutar 14.

Höra snart igen hihi.
Puss

Natti

Publicerad 2012-01-20 23:04:21 i My life

Har legat och läst lite precis. Ska kanske läsa ett kapitel till om jag orkar.

Min säng är sååå underbar!
Hoppas på en god natts sömn!

Puss och godnatt,
hör imorgon.

Ta hand om varann!

Middag

Publicerad 2012-01-20 18:22:30 i My life

Sitter och kollar tv, väntar på att middagen.

Ikväll händer inte ett skit, som vanligt..
Helgen består av jobb och släktkalas!!

Puss så länge!

Massage

Publicerad 2012-01-20 14:47:29 i My life

Allt är klart. Nu väntar jag bara på mamma :)

Här har ni min massagebänk. Ska köpa en ny sen då denna är för bred. Men den fungerar så länge!

Snart ska vi börja fixa källaren hoppas jag!

Puss

Ögonbrynsplock

Publicerad 2012-01-20 14:23:40 i My life

Har precis fått mina ögonbryn plokade.
Det störiga är att mitt ena ögonbryn saknar hår på överkanten, haha. Men jag är ändå nöjd!!

Nu ska jag byta om och fixa massagebänken.

Sidecut?

Publicerad 2012-01-20 13:47:55 i My life

När mitt hår har blivit längre funderar jag på att göra en sidecut.. Vågar jag? Ja klart jag gör!
Borde jag? Kanske!
Ska jag? JAG VET INTE..

Din åsikt?

Freeeedag

Publicerad 2012-01-20 12:37:13 i My life

Härligt med fredag, men inte så stor skillnad för mig. Har bara jobbat onsdag denna veckan men ska dock jobba lör-sön!

Idag har jag städat mina rum och klockan två ska jag och noppa ögonbrynen.

Vid 3 ska jag massera mamma och sen kommer Åsa hit och ska få massage.

Snart börjar jag plugga och jag längtar!!

Puss så länge!

Tradigt

Publicerad 2012-01-19 22:16:58 i My life

Filmen var bra!

Sitter nu med pappa och kolla nyheterna :)

Har sjukt tråkigt och vill hitta på något!

Mina nya pjamasbyxor :D

Slappedag

Publicerad 2012-01-19 16:21:48 i My life

Har inte gjort för mycket idag. Bara slappat hela dagen.
Så skönt!

Imorgon är det fredag och jag är ledig. Ska massera mamma och moster.

Nu ska jag snart byta om och sen blir det jympa!

Puss

Kass natt

Publicerad 2012-01-19 10:06:43 i My life

Ligger i min säng just nu.. Har sovit kasst inatt och drömt helt konstiga drömmar.
Även min mage är kass.. Börjar bli trött på magont nu. Vill kunna äta som vanligt igen!

Puss så länge!

What are words

Publicerad 2012-01-18 21:27:26 i My life

Sitter i min underbara säng med ljus tända runt mig och lyssnar på musik. Dricker även kaffe, niiice.
Kvällen har bestått av att sitta i min sköna säng och sen kollade jag på Sveriges Mästerkock. Jesper skulle ju inte ut..!

Kommer nog sitta här resten av kvällen!
Puss!

Standing strong

Publicerad 2012-01-18 19:14:17 i Texter

Vad som än händer kommer jag aldrig bli lika nerbruten igen. Jag är starkare, men jag kan bli ännu starkare. Men kommer aldrig hamna så långt in i mörkret som jag var innan. För jag klarar av mer än vad jag tror.

Du bröt ner mig helt.
Du gjorde så jag ville visa allt och alla vad jag gick för.
Du förstörde allt.
Men jag reste mig upp.
Jag kommer alltid att resa mig upp igen.

Ingen ska få göra mig så illa igen.

18/1-12

Publicerad 2012-01-18 12:15:05 i My life

Grattis min fina moster på din dag!!

Idag blir det jobb 13-18 och sen aka jag bara städa lite här hemma och sen blir det att träna lite med hantlarna här hemma.

Sitter just nu och äter lunch, stekt potatis och prinskorvar. :)

Puss!

Tidigare inlägget

Publicerad 2012-01-17 22:56:58 i My life

Att ladda upp bilder via appen suger.. Bilderna i det tidigare inlägget hamnade huller om buller och vissa visas två gånger..
Men det var iaf en god smoothie!

Smoothie

Publicerad 2012-01-17 22:55:25 i My life

Tänkte tipsa er om en sjukt god smoothie!

Du behöver :
En halv banan
Ett halvt päron
Filmjölk, naturell
Lite vaniljsocker

Detta blir en lagom stor smoothie, iaf för mig! :)

Skiva frukterna i lagom stora bitar, häll på filmjölk och sist lite vaniljsocker!
Mixa!!

Happy

Publicerad 2012-01-17 20:58:58 i My life

Jag är så glad just nu!!



Så nu ska jag göra smoothie!

PUSSSSSSSSSSSS

Massage

Publicerad 2012-01-17 18:48:27 i My life

Har precis ätit middag och innan det fick jag massage, 1 h & 20 min, rygg,nacke,ben bak och fram och ansikte :) underbart!!!

snart ska jag mysa framför film!

Detta handlade jag igår!

Beroende

Publicerad 2012-01-16 23:49:15 i My life

Är beroende av träning. Börjar se och känna resultat så nu kör vi ännu hårdare!

Träning är det som gör mig hel. Jag tänker inte på allt annat under tiden. Jag bara fokuserar på just det jag gör.

Jag behöver mer hjälp nu. Jag har fastnat i mörkret..

Stolt

Publicerad 2012-01-16 20:56:13 i My life

Är stolt över mig själv!
Äter bra, dricker bra, och tränar bra!!

Har inte druckit läsk på typ 2 veckor och inte ätit chips eller godis. Är stolt.

Ni kommer märka resultatet!

Puss

Middag

Publicerad 2012-01-16 16:51:57 i My life

Kom hem från Lund och gick då ner till jobb och lånade en lampskärm och en lampa.
När jag kom hem började jag laga middag till familjen och sen visar det sig att det bara är jag som ska äta.. Roligt.
Det blev iaf spaghetti och köttfärssås.

Nu ska jag gå upp och städa på mina rum och ta bild på vad jag köpte i Lund.

Puss.

På bussen

Publicerad 2012-01-16 14:17:47 i My life

Sitter på bussen hem från Lund nu.
Blev lite shopping.

Tänk att det fortfarande gör ont, minnena kommer upp, smärtan i hjärta och själv. Rädslan som kommer.

Ska bli skönt att komma hem nu.

Puss!

Måndag 16/1-2012

Publicerad 2012-01-16 09:17:20 i My life

Godmorgon!
Ska gå ner och käka frulle och sen fixa mig. Funderar på ifall jag ska ta en runda till gymmet.. Kanske!

Sen ska jag och handla lite och ikväll blir det box!!

Puss

Sömn

Publicerad 2012-01-16 00:22:08 i My life

Nu ska jag få lite sömn. Imorgon ska jag åka till Lund och handla lite. På kvällen blir det box!!!

Puss och godnatt!

Filmtips!!!

Publicerad 2012-01-15 21:30:58 i My life

Såg precis Water for elephants och den var ju så jäkla bra.
Helt klart ett måste att se.

Underbar film.

Mina ben

Publicerad 2012-01-15 19:25:08 i My life

Sitter i min soffa och har precis ätit middag.

Spinningen var rolig, jobbig och nice. Svetten rann och benen skakade.
Kommer helt klart göra om det.

Just nu orkar mina ben knappt hålla mig uppe så ska byta om till mjukis, tända ljus och kolla på film :)

Puss så länge!

Egen mys

Publicerad 2012-01-15 16:09:51 i My life

Sitter i min soffa och dricker en mugg kaffe.
Bara tänker på allt möjligt och njuter av tystnaden, förutom att mamma o pappas dator i hallen låter som en hel traktor..

Ska snart på spinning, första gången! Spännande, nervöst. Kommer jag orka?

Puss

Triss

Publicerad 2012-01-15 15:46:07 i My life

Löste in Min julklapp som jag vann på från Hans och Jocke. Det blev 4 triss plus att jag löste in en trissvinst på 50 kronor så sammanlagt skrapade jag 6 triss precis och jag vann.

Jag vann på 4 lotter, sammanlagt 150:- så nu blir det lite fler lotter! Kanske blir jag miljonär en dag!

Puss

Söndagstråk

Publicerad 2012-01-15 14:22:35 i My life

Sitter i soffan och har fett tråkigt. Vet inte vad jag ska göra. Har städat mina rum hela förra veckan så det går ju inte att städa det ännu mer!

Ledig fram tills onsdag och sen jobbar jag onsdag, ledig torsdag o fredag och sen jobbar jag lördag o söndag.
Jag vill jobba mer :(

Ikväll blir det spinning, imorgon box, tisdag gym och massage.
Ser i alla fall ut att bli en bra start på veckan.

Just är allt rätt mörkt , men snart tänder någon ljuset och det blir ljust igen. Alla har vi våra dagar.

Puss och kram!
Ta hand om dig.

Tankar, minnen, allt...

Publicerad 2012-01-15 00:38:34 i My life

Det är skönt att ventilera sina tankar ibland, men varför kan mina tankar, minnen och allt bara inte försvinna?!? Har jag inte blivit plågad tillräckligt?

Håll om mig. Jag behöver stöd och värme ibland. Det behöver alla.

Jag vägrar dö nyfiken

Publicerad 2012-01-14 23:02:39 i My life

Ligger nu i min sköna säng med ett ljus tänt. Läste ut Avig Maria imorse så nu har jag börjat läsa Babben Larssons bok!
Jag vägrar dö nyfiken.

Hör kanske senare.
Puss!

Mys

Publicerad 2012-01-14 20:54:11 i My life

Ligger i soffan och väntar på att morden i midsomer ska börja!

Innan åt jag med Bella, riktigt gott och extremt mysigt!

Kollade två avsnitt av Solsidan innan, såååå bra!

Puss

Kass

Publicerad 2012-01-14 16:51:09 i My life

Magen är kass igen. Pallar inte. Snart går jag till doktorn. Shit.

Blir wild ginger ikväll med Bella, hoppas jag kan äta iaf lite!

Puss!

Brinn din jävlel

Publicerad 2012-01-14 15:12:17 i My life

Skönt att få göra sig av med en del av detta. Du är ute ut mitt liv men dina jävla feta spår är kvar.

Brände ditt jävla vykort, idiot.

Outfit

Publicerad 2012-01-14 13:36:05 i My life

Så här blev dagens outfit. Enkel, cool, skön!

Byxor och tjocktröja - Ullared
Linne - Gina

Bra kväll? Mindre bra kväll?

Publicerad 2012-01-14 02:59:09 i My life

Ligger just nu i min säng. Kom hem precis.

Kvällen började bra hos Caroline, vi kollade änglagård 1 och sen hämtade vi Johanna på disco och avslutade med att umgås bara. Mycket skratt.
Skulle sen träffa honom men allt sket sig och jag tackar Gud för mina grannar.
Istället cyklade jag hem till Carina & Martin där det blev mycket snack, skratt, allvar och film! Super trevligt!!
Tack!

Nu ska jag sova för tanken var att jag skulle upp 9 för att sen gymma 10, vi får helt enkelt se hur det blir med den saken!

Puss och godnatt!

Ser ni mig i spegeln? :D
Jag är inte trött...

Sjunde himlen

Publicerad 2012-01-13 12:44:08 i My life

Sitter i soffan och kollar på sjunde himlen. Bra serie!!

Snart ska jag cykla till jobb på min coooola cykel!

Hörs senare!

Puss.

Ensam

Publicerad 2012-01-12 23:51:44 i My life

Ensam är ett hemskt ord. Jag var väldigt ensam ett tag men helt plötsligt vände allt. Och det vände på grund av att jag ändrade min inställning och mina tankar.

Allting sker uppe i huvudet, hjärnan, det är där som de stora förändringarna måste ske.

Jag ändrade inställning och vips så var han där.

Jag känner mig fortfarande ensam, men inte lika. För jag kan prata med honom om allt och jag litar på honom.

Med detta vill jag få sagt att om det ska ske en förändring så måste det först och främst ske i huvudet. Tankarna måste förändras först!

Man faller tillbaka.
Jag har fallit många gånger och faller fortfarande gång på gång. Men det viktiga är att man orkar resa sig igen.

Ingen ska få trycka ner dig och ingen ska då bestämma över dig och ditt liv. Du äger dig själv och ditt liv.

Kom ihåg allt detta nu!

Puss och godnatt.

Tack Mia Skäringer för att du hjälper en genom de svåra stunderna. Önskar att jag kunde få tacka dig.

Hilding

Publicerad 2012-01-12 19:54:46 i My life

Ligger nyduschad i min nya säng! Såå nice :D

Love it!

Hade en bra träning, var på jympa bas och kände hur svetten rann. Imorgon blir det jobb 13-18 och sen ska jag nog träffa Caroline för att bara ha en chill kväll :)

Puss!

Larm.. Yes..

Publicerad 2012-01-12 16:04:26 i My life

Pappa är på larm i lödde så jag får göra maten. Och jag suger på att laga mat.. Pytt i panna är ju skit svårt.. Haha

Träning 17.30!

Lyssnar på Mia Skäringer - Stygn samtidigt.. Love it.

Puss!

Rensning

Publicerad 2012-01-12 14:55:04 i My life

När pappa kommer hem halv fyra ska vi bära upp min säng och det kommer bli såå nice! :)

Nu ska jag fortsätta rensa i min garderob. Lådorna är klara! Yiha.

Puss

Solsidan

Publicerad 2012-01-12 12:00:22 i My life

Är klar med cykeln så nu ska jag byta om till mjukis kläder och kolla på Solsidan. Mys till max när det är sånt här pisse väder!

Puss :D

Torsdag

Publicerad 2012-01-12 10:15:05 i My life

Godmorgon!
Är kass på att komma på rubriker.. Haha.

Vaknade för en stund sen och ska snart klä mig och sen äta frukost. Sen ska jag fixa det sista på min cykel!

Hörs senare!
Puss

Här sov jag inatt.. Ryggen fick stryk..

Här ligger jag..

Publicerad 2012-01-12 00:21:53 i My life

Vi kastade ut min säng innan så nu ligger jag på en madrass, känns ju helt normalt. Haha :)

Innan kollade jag och pappa på två avsnitt av 24, jäklar vad spännande. Köpte första säsongen på CDON här om dagen och fick den idag. Fick även Babben Larssons bok, alla tre änglagård filmerna, första säsongen av Solsidan och en felleverans. Skulle ha boxen med alla fyra filmer dödligt vapen så fick jag Barbie i en julsaga.. HAHAH. Så får dem inom några dagar.

Det får avsluta denna dagen!
Puss och kram!
Sov gott!

Sk försöka sova gott på min hårda madrass ;)

Wordfeud

Publicerad 2012-01-11 21:50:36 i My life

Sitter i soffan här nere med pappa och Mattias. Alla tre sitter och spelar Wordfeud.

Idag har jag städat och tagit det lugnt. Imorgon kommer min säng! Och sen ska jag träna på kvällen :)

Puss så länge!

Kolla cykeln! Imorgon blir det klar :D

Godmorgon

Publicerad 2012-01-11 10:22:39 i My life

Vaknade nästan precis. Har fått en liten förkylning och har en riktig träningsvärk så blir nog till att avboka yogan.

Ska stiga upp nu..
Kram!

Natti

Publicerad 2012-01-11 00:02:44 i My life

Klickade hem en BH, ett par trosor och ett par pjamasbyxor!
Nu blir det till att sova :)

Puss och Godnatt!

H&M

Publicerad 2012-01-10 23:30:24 i My life

Ligger i sängen och har ett ljus tänt bredvid mig på bordet, super mysigt.
Kollar runt på H&M och har redan lagt två varor i kundvagnen.

Imorgon ska jag ut och gå en längre runda och städa i min träningslåda så att det blir ordning. Sen på kvällen blir det ett yoga pass.

Vi höres senare.
Puss


Gammal bild på mig från ettan.

Skivstångspass

Publicerad 2012-01-10 21:13:47 i My life

Tränade skivstångspass för första gången idag. Såååå nice!
Kommer absolut gå på det fler gånger!

Ligger nu i soffan rätt död och åt lite innan.

Hörs kanske senare!
Puss!

Yeah

Publicerad 2012-01-10 12:35:01 i My life

Har precis tränat och är nere på jobb och snackar med Rebecca lite. Snart ska man hem och sen gå runda med mamma och Ike :)

Puss!

10/1-12

Publicerad 2012-01-10 10:42:41 i My life

Har precis ätit frukost och suttit lite vid datorn och nu ska jag byta om och borsta tänderna och sen ska jag gymma. Tänkte ge mig själv lite mer träningsvärk än vad jag redan har :)

Är ledig fram tills på fredag, skönt såklart men lite tradigt att inte jobba..

Ikväll blir det skivstångspass med Natta!! :D

Puss så länge!

Godnatt

Publicerad 2012-01-09 22:42:28 i My life

Ligger i sängen med värsta huvudvärken så ska försöka sova nu.

Jobbade , passade E & E idag och klippte mig. Tack fina Carina!

Ledig imorgon, hörs!
Puss

Söndagkväll

Publicerad 2012-01-08 23:02:27 i My life

Idag var det fullt upp!
Städning, umgås med Natta, träna, fixa på rummen och umgås med familjen och sist men inte minst göra ett träningsschema!! :D

Imorgon blir det jobb 10-13 och sen ska jag äta lunch hos mormor & morfar och sen hem till Elin & Eric där Johanna och Natta är :)

Puss på er!

Rubrik....

Publicerad 2012-01-08 01:37:34 i My life

Efter maten blev det morden i midsomer och sen blev det en film. Mysigt!
Ligger nu i sängen och har precis läst Avig Maria. Snart är den slut.. :(
Sjuuuukt bra!!!

Puss och godnatt!

Cykeln börjar likna något nu :)

Myser

Publicerad 2012-01-07 18:12:43 i My life

Sitter och myser framför tv där jag kopplat in datan. Snart blir det fondue! :)

Puss!!!

Lördag

Publicerad 2012-01-07 11:30:17 i My life

Då var det lördag idag. Sov till 11 och nu ska jag beställa foton.
När pappa har slutat vid 2 ska vi fortsätta med min cykel! Nu börja det verkligen likna något :)

Och idag åker vissa tomtar ner och julgranen ska ut!

Puss

Godnatt

Publicerad 2012-01-07 02:25:59 i My life

Blev lite spel med mamma och pappa efter tv tittande och efterrätt.

Sen kollade jag lite avsnitt av Mia & Klara, underbar serie ju!

Nu ska jag sussa :)
Puss & Godnatt!

The Voice Sverige

Publicerad 2012-01-06 21:34:21 i My life

Hallåj!

Har precis kollat på The Voice Sverige, och fy vad bra det är! :)

Nu blir det lite spel med mamma och pappa.
Puss så länge!

Ni får lite bilder på middagen som jag och pappa lagade och efterrätten som jag fixade ihop :)

Fredag

Publicerad 2012-01-06 09:27:19 i My life

Godmorgon!

Hörde inte när klockan ringde imorse så mamma väckte mig fem i nio.

Blir som sagt jobb 10-13 , som en söndag, så det överlever jag nog. Har fruktansvärt ont i min mage så hoppas de tre timmarna går fort.

Sen ska jag och pappa fortsätta med min cykel! :)

Puss så länge!

Sängen

Publicerad 2012-01-06 00:34:56 i My life

Ligger i sängen och har precis läst Avig Maria. Sjukt bra.

Har världens huvudvärk och så fruktansvärt ont i min rygg. Längtar efter min nya säng!!!

Jobb imorgon!
Puss & Godnatt!

Chill

Publicerad 2012-01-05 18:34:44 i My life

Ligger just nu i soffan. Ska snart och handla med Bella och sen ska vi hit och chilla.

Puss

Fixar

Publicerad 2012-01-05 13:24:21 i My life

Är på brandstationen med pappa och fixar min cykel. Nu börjar det likna något! :)

Val & hopp, inget försvinner.

Publicerad 2012-01-05 01:27:16 i My life


Livet består av en massa val. Lätta val och svåra val. Jag hatar att man behöver välja, men så är livet. Jag har gjort många bra val i mitt liv, men minst lika många dåliga val. Men jag ger aldrig upp. För det sista som lämnar dig är hoppet.
Jag kämpar på. Ingen kommer få förstöra mig fler gånger. Mitt hjärta har tillräckligt med stygn redan.

Ibland önskar man att tårarna ska ta slut, men det för dem aldrig. Man vill att dem försvinner, precis som minnen, man vill att minnen ska försvinna.

Man vill glömma det som varit, men man blir påmind om det varje dag på en massa olika sätt.

Jag tror jag måste gå och prata med en psykolog.
Jag är stolt över mig själv. Att jag insett vilken fin person jag är. Men att alltid bli påmind om massa skit och hemska saker, det tar hårt på en. Jag orkar inte alltid vara stark och positiv. Ibland måste jag få lov och falla.

Tårarna tar aldrig slut.
Valen försvinner aldrig.
Hoppet lämnar dig aldrig.


Chill

Publicerad 2012-01-04 22:54:18 i My life

Sitter just nu framfördatorn som är kopplad till tv:n.
Kollar runt lite på bloggar och olika hemsidor och lyssnar på chill musik.

Innan beställde hela familjen på CDON så det blev en del till mig, nice! Helt klart den bästa sidan, CDON & H&M i mitt hjärta!

Imorgon är jag ledig vilket betyder sovmorgon och träna när jag vaknat. Nu ska här byggas muskler!!

Nej, nu ska jag fixa lite ljus osv och sen ska jag kolla på antingen film eller Grey's Anatomy!

Puss så länge!





Jag ger aldrig upp.

Onsdagmorgon

Publicerad 2012-01-04 10:20:30 i My life

Godmorgon!

Vaknade för drygt en kvart sen. Är helt slut idag.
Man är ju inte direkt sugen på att gå ut när man hör hur vinden blåser som fan och hur regnet piskar mot fönstret.
Just nu är det iaf uppehåll från regnet.
Men väntar bara på att det ska börja igen och att mitt fönster ska blåsa sönder.

Idag blir det iaf jobb 13-18 och sen ska jag bara chilla!

Puss så länge!

Jag har hjärtat fullt av stygn

Publicerad 2012-01-03 18:57:53 i Texter

Ja, jag har hjärtat fullt av stygn.
Jag gjorde något jag fick ånga.

Så ja, jag har hjärtat fullt av stygn. Jag får gömma mina känslor.









Men jag slutar inte hoppas och jag slutar inte försöka. Jag lever mitt liv, med mitt sårade hjärta. Men jag ger aldrig upp.

För det sista som lämnar dig är hoppet!

Säng

Publicerad 2012-01-03 17:29:57 i My life

Hallå!

Har precis kommit hem från Lund, köpte en ny säng som kommer om drygt 3-4 veckor. Det blev en ramsäng från Hilding. Och jag hade nog världens bästa säljare! Han var trevlig, rolig och mycket snäll.

Snart kan jag sova gott och slippa ha ont i ryggen hela tiden :)



Fast jag kommer ha en svart säng med metall silvriga runda ben. Längtar!

Vi gick även en snabb runda på Nova och nu väntar jag på middag.

Puss sålänge!

Morgon

Publicerad 2012-01-03 08:29:24 i My life

Vill bara sova vidare. Men måste stiga upp. Börjar klockan 10.
Min säng är så varm och skön. Och ögonen vill inte riktigt öppna sig.

Vill sova.

Natt

Publicerad 2012-01-03 00:56:24 i My life

Ligger i min säng och tänker. Läste precis Avig Maria. Super bok!

Vill åka till Stockholm och Prag. Prag blir det nog med mamma o pappa till sommaren och sen Stockholm får jag hitta en resekompis till. I så fall blir det Stockholm i typ 3-4 dagar.

Hoppas ni får en god natts sömn!
Puss och godnatt!

2 Januari

Publicerad 2012-01-02 15:06:43 i My life

Hej på er där ute!

Jag hoppas att ni har en bra dag, för det har jag!

Just nu sitter jag i min fåtölj och myser med filten jag fick av min kära bror i julklapp. Natta och Johanna var här för en stund sedan och sen kommer de igen vid halv 4, ska fortsätta spela spel då.

Jag blir så inspirerad av en speciell blogg!
Gå ner till mina länka och klicka in er på Caroline Bengtsson. Den tjejen vet verkligen vad hon håller på med! :)
As nice blogg!


Caroline Bengtsson :)

Nu ska jag fixa lite på datorn, hörs snart igen! :)









Ibland får man ju vara lite ego. Speciellt idag när allt bara känns så bra! :)

Pussen!

Gött

Publicerad 2012-01-01 23:23:47 i My life

Kollar just nu på film men ska snart sova.

Min kväll bestod av tv tittande och sittandes vid datorn :)

Vi hörs snart igen!

Puss

2012

Publicerad 2012-01-01 19:34:01 i My life

Så var det åter igen ett nytt år och detta kommer bli det bästa året på länge. Det känner jag på mig.
Hade en super bra kväll igår med mamma, pappa, Anders, Gloria och lilla Emilia.

Lägger kanske in lite bilder sen, men nu ska jag äta middag!

Hörs snart igen! :)

Puss

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela