emandersson

Tatuering på G

Publicerad 2011-02-24 14:46:07 i Texter

Sitter här och tänker på min nästa tatuering.
Dom flesta vet att jag ska tatuera in en badmintonboll (fjäderboll) på min högra vad. Den kommer vara i naturlig storlek och jag längtar tills den sitter där!
Jag har tänkt och jag skulle vilja ha en liten text där det typ står "Jag älskar" på latin.

En del har frågat mig varför jag ska tatuera in en badmintonboll och jag svarar alltid samma.
"Badminton är det jag älskar och brinner för. Det är när jag spelar badminton som jag kopplar bort allt, exakt allt från mitt huvud. Det är där jag bara fokuserar på just det jag gör och inget kan störa mig. Badminton är det jag älskar, det jag brinner för och det som hjälper mig mycket."

Fall jag har nya läsrae kan jag berätta lite kort om min badminton och mina "problem".
Jag är en tjej som har spelat badminton i drygt 4 år och det är det bästa jag börjat med. Som ni läste några rader ovan så är det när jag spelar badminton som jag kopplar bort allt. Jag har haft jobbiga perioder i mitt liv. Jag har inte sett något ljus i allt mörker. Jag har fått mycket hjälp från vänner, familj, gamla lärare, handledare, coacher, kuratorer, homoepater osv. Jag har aldrig tyckt om mig själv, min kropp och mitt utseende. Jag har alltid tryckt ner mig själv och en dag orkade jag inte mer. Jag ställde mig och slog på en tegelvägg för att smärtan i själen skulle dämpas av smärtan i min hand, och det gjorde den. Men ärren jag har på handen påminner mig alltid om den kvällen då jag inte orkade mer.
Nu går jag och får hjälp med mig själv och det är det bästa jag gjort. Jag kan skratta, jag kan le och jag kan vara nöjd med mig själv ibland. Jag har tagit stora steg farmåt, men fortfarande har jag många steg kvar för att må bra fullt ut.

Den 20 oktober 2010 gick jag och beställde en tid för att tatuera mig. Och dagen efter, 21/10-10, var det dags att rista in orden som idag hjälper mig mycket.
Jag hade länge letat efter ett latinsk ordspråk som kunde beskriva mig och vad jag gick/gått igenom i mitt liv.
Först skulle jag tatuera in "Carpe diem" som betyder "Fånga dagen", men då alla gjorde det citatet kände jag att det inte var så speciellt för mig längre. Istället tänkte jag på "Veni vidi vici" , det betyder "Jag kom, jag såg, jag segrade" Jag var inne på det citatet länge, men tvekade endå.. jag fann då detta "Alea iacta est" det betyder "Tärningen är kastad", jag tolkar det då som man inte har någon återvändo. Alla dessa ordspråk tyckte jag om, men inga av dom kände jag "Wow, detta beskriver mig och mitt liv" Jag fortsatte leta och då, PANG! Hittade jag det latinska ordspråket som jag kände att detta stämmer precis!
Jag satt hos tatueraren och när allt var klart så hade jag denna fina tatueringen:

"Ad astra per aspera"

"Till stjärnorna genom svårigheter"

 

Denna tatuering beskriver verkligen mig och mitt liv.

Jag älskar den så mycket och ångrar den inte för en sekund.

 

Nu har jag skrivit alldeles för mycket igen.. hoppas ni orkade läsa allt.

Hörs snart igen! ♥

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-02-24 15:07:54

Ett intressant inlägg emma:D fint skrivet!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela