emandersson

Där small det

Publicerad 2011-02-03 22:29:28 i Träning och hälsa

Haha, efter årsmötet tränade vi i en dryg timme, när jag skulle smasha ner bollen smäller det. Bollen kommer helt konstigt och jag tänker "vafan hände nu då?" då kollar jag på racket och ser att strängen har smällt. Mitt fina gula rack som var nylindat och allt, haha. Tur att Rickard var där så han tog med det och ska göra en hel omsträngning! Snart smäller nog även det blåa racket, det börjar bli slitna strängar.

Sitter även med ett slitet knä, mina knän klyddar och vi var hos doktorn för ungefär 2 år sen. Jag hade då ojämnheter i knäskålen (conomalasi) som är vanligt hos tjejer i åldern 15-20 år. Jag skulle göra övningar och gjorde det inte så flitigt, men det är i alla fall bättre nu. Nu har jag andra problem med skit knäna, haha.
När jag tränar har jag ett knäskydd på höger knä och idag gav det upp. Jag spelade och kände lite, men jag fortsatte tills matchen var slut, sen körde vi en match till eftersom det kändes lite bättre. Vi hann spela ett set sen pallade inte höger knäet längre. Har ont i knäskålssenan, ovanför knäskålen.
Men jag tror att vila räcker, så imorgon känns det säkerligen bättre.
Knä är stora problem när det kommer till skador.

I alla fall, på årsmötet bestämdes det mycket. Vi ska få tävlingströjor med våra namn på ryggen, jag är med i styrelsen, vi ska ordna turneringar och tävla lite mer och sen ska vi ju såklart spöa skiten ur alla i seriespelen ;)

Som ni kanske ser har jag startat en ny kategori nu "Träning och hälsa" , i denna kategorin kommer det bli en del träningstips, kosttips och om bland annat skador och om min älskade badminton såklart.

Snart sitter det även en badmintonboll på min nacke. Yeah! :D



Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela