emandersson

Uppdaterar

Publicerad 2011-10-31 20:25:57 i My life

Hej!
Seg uppdetering.. Uppdaterar er här på bloggen samtidigt som jag uppdaterar min iPhone, två flugor i en smäll.
Men det är roligt att se att man har några trogna läsare som är inne på bloggen dagligen :)

Jobbar för fullt och i helgen blir det en runda till Ullared igen!
Nej, ska spela lite FB-spel nu!
Hörs snart igen,

Pusss

Torsdaaaag

Publicerad 2011-10-27 09:25:33 i My life

Ska gå ner och äta frukost nu, insåg att klockan sart är halv och jag början 10.00. Men vi höres senare såklart!!
Jag är så glad nu för tiden!

Just det, jag var nära på att dö i en hjärtinfarkt när min nya väckarklocka ringde idag, fyyy faaan vad det låter.. !!

Puss på er!

godnatt..

Publicerad 2011-10-27 00:31:47 i My life

Klickade hem 4 saker, 2 till mig, 1 till pappa och 1 till Ike. Klydda när jag skulle betala så jag hoppas verkligen att allt funkar som det ska! Panik..

Måste sova nu, börjar 10 imorgon.
Puss & godnatt!

Helt paff

Publicerad 2011-10-26 22:22:25 i My life

Ja, jag är helt paff.. jag har inte klickat hem ett skit och jag undrar vad som har hänt. Innan klickade jag alltid hem mer än vad jag borde, nu kan jag klicka hem nya saker , men då gör jag inte det !?
Aja, jag ska iaf kolla på stadium och lite andra sidor nu. Detta är ju lite bra med, då slösar jag kanske inte mina löner så snabbt längre?

Eller så är jag bara så smart att jag sparar till det som jag verkligen vill ha och behöver :)
Hörs innan jag lägger mig!

PUSSS

Jag bara älskar bilden..

Något fel

Publicerad 2011-10-26 19:16:12 i My life

Ja, något är fel på mig! Jag hittar inget på nelly.com och det som jag hittar på H&M är jag för snål för. Vad har hänt?
På ett sätt är det ju såklart bra, jag får ju ha kvar pengarna längre! Men kvällen är ju inte slut ännu, jag kommer nog klicka hem något.

Dags för kicks.se! :)
Pusss

H&M

Publicerad 2011-10-26 18:17:36 i My life

Jag tycker om H&M så sjuuukt mycket!
Lovar er att jag kommer klicka hem något därifrån ikväll.. jag är shoppingberoende, illa.

Nu ska jag fortsätta! pussssss.

Onsdag

Publicerad 2011-10-26 17:17:13 i My life

Hejsan!

Idag vaknade jag vid halv 10 och låg och läste Blondinbellas bok "Egoboost", så bra!
Sen gick jag ner och åt frukost framför Grey's och vid 11 masserade jag mormor & morfar. Vid 12 kom Christina och masserade mig, underbart. Sen blev det en längre runda med Ike.
Efter rundan gick jag ner till jobb och var där till 15.30 då Rebecca slutade, många goa skratt fick jag iaf :)

Just nu sitter jag i min soffa, som vanligt, med ljus tända och myser i min nya tröja från Ullared!
Ska kolla runt på olika sidor nu, kanske klickar jag hem något fint?!?







Puss så länge.

Mys

Publicerad 2011-10-25 22:52:45 i My life

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa ut min bok istället för att kolla på film :)
Imorgon är jag ledig och det är lite trist.

Puss & Godnatt!

Varm choklad

Publicerad 2011-10-25 22:02:51 i My life

Godkväll!

När jag kom hem åt jag middag och sen masserade jag mamma, pappa och Mattias. Efter det följde jag med fadern min och bytade till vinterdäck på bilen. Nu ligger jag i min soffa och väntar på att den varma chokladen som pappa gör ska bli klar, mys.

Ikväll blir det nog sex and the city 2 eller så blir det House! Får se :)
Imorgon är jag ledig och min dag ser ut såhär än så länge:

- Massera mormor & morfar 11.00
- Få massage 12.00
- Ut och gå långrunda med Ike vid 13.00
- Kanske träna vid halv 3

Nu kallade pappa!
PUSS

Tisdag 25/10-2011

Publicerad 2011-10-25 12:28:55 i My life

Tjo alla där ute!

Hoppas allt är bra med er. Själv är jag lite trött, men jag ska göra det bästa utav dagen ändå! Ska snart fixa det sista innan jag går till jobb, idag jobbar jag 13-18. Ikväll ska jag fösöka hinna med ett träningspass, hoppas verkligen det! Sjukt länge sedan jag tränade nu.

Men vi hörs senare! Kanske på jobb :)

Puss på er sötnosar.

Ny kategori!

Publicerad 2011-10-24 23:20:21 i Massage & skönhet

Jag har nu skapat mig en ny kategori, "Massage & Skönhet", kommer försöka uppdatera mycket i den och jag hoppas att ni kommer att gilla den! Första inlägget blev ju då den omtyckta body lotionen från Nivea!

Eftersom jag ska läsa till massör till våren så tyckte jag att kategorin passar in i min blogg! Och jag vill även läsa något inom hudvård, så där kommer skönhet in. Det kan även handla om smink och dylikt. Kanke kläder? vi får se vad som fyller denna kategori!

Puss så länge :)

NIVEA

Publicerad 2011-10-24 23:15:52 i Massage & skönhet

Måste bara rekomendera en body lotion från Nivea!
Köpte den i Ullared och är så nöjd med den. Den är för torr / extra torr hud, vilket jag verkligen har alltid, men speciellt nu under höst och vinter!



Och den luktar ljuvligt!
Den bör ju finnas i din närmaste H&M butik, så spring och köp den!
Jag gillar den starkt!

Puss på er!

suck

Publicerad 2011-10-24 19:08:47 i Texter

Varför kan man inte bara släppa killen man hållt på med fram & tillbaka i typ 5 år? Jag pallar inte mer.

FAN..

Måndagmorgon

Publicerad 2011-10-24 09:08:58 i My life

Sitter färdigfixad i min soffa nu, ska gå ner ochäta frukost när jag publicerat detta inlägg. Börjar som sagt jobba klockan 10 och sen ska jag kanske gymma ikväll.

Jag hoppas att ni får en jätte fin dag! Jag ska göra min dag till det bästa som möjligt. Man lever bara en gång, eller ? :)

Puss på er där ute!

Godnatt

Publicerad 2011-10-23 22:56:27 i My life

Dags att släcka ner och sova lite. Hoppas att mina hemska drömmar försvinner snart..

Imorgon börjar jag klockan 10, men vet ej när jag slutar. Men vi hörs imorgon!

Puss och godnatt!!

Söndagkväll

Publicerad 2011-10-23 20:07:36 i My life

Och jag sitter här i min kära fake onepiece med ett ljus tänt och tänket på allt som hör livet till.

Har inte bloggat på 4 dagar för att jag har haft fullt upp. Kom hem i torsdags från Ullared ochdå blev det en mysig hemmakväll.
I fredags var jag bjuden på min kusins 20-års middag, mycket trevligt!! Igår Blev det en lugn dag, masserade 4 personer och sen på kvällen blev det mys med mamma och vitt vin till det.
Idag var jag med mamma och några andra i Alnarp på en hantverksmässa, fick med mig en ring, ett armband, två halsbandsberlocker och en kristallsten. Mycket mysig dag, när vi kom hem blev det lite vitt vin och orgnal ostbollar som vi köpte i Alnarp.

Och nu sitter jag och tänker, tänker på livet.
Kommer kanske ett inlägg om det senare.



 Min nya ring ;)

PUSSSSSSs

Mot ullared!!

Publicerad 2011-10-19 05:26:48 i My life

Godmorgon!

Klockan ringde 4.53 och nu sitter jag i soffan färdigfixad och färdipackad. Ska ta en liten macka snart och sen kommer dem och hämtar mig 5.55, ska bli så najs!

Det blåser fruktansvärt mycket ute nu, känns som om huset ska blåsa bort, haha okej kanske inte hela huset. Men jag kanske blåse bort när jag går utanför dörren!?

Haha, lite morgonhumor. Nu ska jag kolla FB innan jag stänger ner.
Hörs kanske i Ullared!
Puss så länge :)


HAPPY!

Tisdag

Publicerad 2011-10-18 14:27:14 i My life

Hallå ja!

Lite seg uppdetering!
Men idag jobbade jag 10-13 , helt okej tid!!Har nästan precis ätit nudlar och ska snart skriva en liten inköpslista, för imorgon åker jag till ULLARED!!!Åker med min ena moster och hennes vänner, vi sover över 1 natt så kommer hem någon gång på torsdag, gött!

Kanske bloggar innan  eller så bloggar jag från mobilen där uppe :)

Så länge,
Ha det super alla fina där ute! :)

Puss


Min helg

Publicerad 2011-10-16 21:47:19 i My life

Tänkte bara berätta om min helg i korthet.

I fredags stack jag till Center Syd och köpte mig ett par träningsskor som ni redan vet och sen stack jag och gymmade, najs som fän!
Igår (lördags) gick jag en runda med mamma, pappa och Ike och sen körde vi till OBS. På kvällen kom Christer och Ingrid hit, trevligt. Jag umgicks lite med dem och sen kollade jag även på film.
Idag gick jag en liten runda med mamma, pappa och Ike igen och sen fick mamma, pappa, mormor och morfar massage. Vid halv 5 lekte Ike och Tekila i trädgården och sen 18.00 var det dags för ett gympa pass med Caroline, najs men jobbigt!

Nu sitter jag i min säng och lyssnar på musik. Imorgon blir det jobb och gym.
Puss så länge <3

fredagkväll

Publicerad 2011-10-14 23:27:03 i My life

Jag fick med mig ett pat träningsskor hem, och det blev dem från Stadium för 399:-. Så när jag kom hem var det bara till att byta om direkt och packa sportbagen och bege sig mot friskishuset! Och gud vad jag älskar att träna. Sprang först på löpbandet och sen gymmade jag och sen blev det lite löpband till och sen sist så tränade jag min mage. Jag är riktigt nöjd med mina skor och vi får se vad dem går för på aerobicen på torsdag!!

Ikväll har jag varit hemma, som vanligt, och tagit det lugnt med familjen. Kollade Idol och det var ju helt klart fel som åkte ut! Hur fan röstar folk egentligen?! UT MED EMIL!!

Här får ni en bild på mina nya skor!



Imorgon ringer klockan vid 8.00, ska sticka och gymma vid 9 när dem öppnar på friskis, göööööttttt!

Puss så länge!

Mot center syd!

Publicerad 2011-10-14 12:40:54 i My life

Sitter just nu på bussen till Center Syd, ska skaffa mig ett par träningsskor så jag slipper träna i mina badmintonskor, de klämmer nämligen min ena stortå så den är inflammerad hela tiden, usch!

Har hittat ett par skor på stadium för 399:- , får se fall du är bra! Vi hörs senare :)

När jag kommer hem ska jag sticka och gymma, najs som fan! :)

Puss

Aerobic

Publicerad 2011-10-13 22:26:58 i My life

Hallåj!

Idag jobbade jag 10-18 och sen kom jag hem och åt lite. Vid kvart i sju cyklade jag till Piläng för att gå på öppet hus och halv 8 var det dags för mitt allra första aerobic pass, gött! Jag hängde inte riktigt med, men roligt var det! Det kommer bli aeobic varje torsdag framöver, hihi.

Jag är ledig hela helgen, fre-sön.
så imorgon blir det att sticka till någon stadiumbutik för att köpa ett par bra träningsskor och sen ska jag gymma! i helgen ska jag föröska träffa Gabbi, den lilla fjanten har tagit sitt körkot idag!! Grattis igen hjärtat!

Puss så länge!

Jag ler

Publicerad 2011-10-12 23:25:19 i Texter

Det är dags för mig att bläddra vidare. Jag öppnar ett nytt kapitel i mitt liv. Jag minns de föregående kapitlena väl, men jag låter det förbli historia.

Jag ler och det ska jag fortsätta med.

Godnatt

Publicerad 2011-10-12 23:09:25 i My life

Säger godnatt nu, ska strax stänga ner. Huvudet sprängs snart..

 
Bara för att jag älskar den bilden :)

Onsdag

Publicerad 2011-10-12 19:59:59 i My life

Idag började min dag super, jag fick nämligen massage kl 9.00 imorse. Underbar start på dagen. Sen jobbade jag 10.30-18 och det gick hur bra som helst.
Imorgon blir det jobb 10-18 och sen klockan 19.30 blir det aerobic, sååå najs!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva här i bloggen, hjälp mig? Vad vill ni läsa? :)

Blogg.se-appen klyddar helt mycket så det är kasst med inlägg.. förlåt!


Puss

massage

Publicerad 2011-10-09 21:36:44 i My life

Stack som sagt och gymmade innan, så jäkla skönt, men lite tråkigt att gymma själv.
När jag kom hem var det middag och sen satt vi och pratade vid matbordet.
Har precis masserat pappa och han smörjde in mig med Aloe Vera Heat Lotion så att min rygg blir helt bra.


<3

Tråkiga söndag

Publicerad 2011-10-09 16:45:57 i My life

Idag är det den drygaste dagen i veckan.. söndagen.
Var med mamma, pappa, Anders & Emilia och handlade idag. Och sen har vi hållt på i trädgården och med min cykel, najs.
Ska sticka och gymma snart, ännu mer najs!!

Mejlade precis min tränare ang. uppehållet i badminton och det blir ett uppehåll, men vet ej hur länge.

Hörs senare!
Puss!!

Godnatt

Publicerad 2011-10-09 00:39:48 i My life

Nu stänger jag ner datorn och går upp och lägger mig i min över sköna säng. Hoppas att jag får sova bättre inatt.

Här om dagen beställde jag från H&M och idag blev det från Style by Tyra, nifår se vad det blev när jag får hem det !

Puss och godnatt alla fina vänner.


Den vägrar rotera...

Hemmakväll..

Publicerad 2011-10-08 23:31:11 i My life

.. som vanligt.

Har kollat tv, spelat spel och kollat gamla bilder på Lomma med mamma och pappa. Och nu då? Ja.. vad ska jag göra? Jag är trött på att bara vara hemma varje jäkla kväll.

Imorgon ska jag fixa min cykel och sen ska jag gymma. Ska försöka ta någon bild till min header som Caroline ska fixa till mig, Lommas snällaste tjaj :D

Nej, har inget vettigt att skriva.. som vanligt.. puss.



ACCEPTERA MIG FÖR DEN JAG ÄR, ELLER DRA ÅT HELVETE.

Tatuering nummer 2

Publicerad 2011-10-08 16:20:05 i My life

skulle blogga från sängen igårkväll men blogg.se-appen vägrade publicera inlägget, tyvärr!

Sitter just nu i min soffa med tända ljus runt om mig, funderar på min tatuering nummer 2! Snart är det 1 år sedan jag gjorde "Ad astra per aspera" , gud vad tiden går fort!!

Jag uppdaterar mer sen, puss!

 Love!

Vad ska jag ta mig till?

Publicerad 2011-10-06 22:09:55 i My life

Ja.. vad ska jag ta mig till?!

Jag vet ej om jag vill fortsätta på badminton.. jag har tappat lusten totalt!!
Orkar inte lägga ner energi på badminton överhuvudtaget..

Blir kanske ett uppehåll för min del? Tror det.

Suck..

Blä

Publicerad 2011-10-06 08:26:04 i My life

Ligger i sängen med värsta halsont och vill inte stiga upp.. Vill bara ligga här hela dagen!!

Minnen

Publicerad 2011-10-05 23:06:08 i Texter

Tänk att minnen kan göra så fruktansvärt ont.
Men jag ska släppa detta nu och gå vidare med mitt liv.
Det kommer ta ett tag och det får ta den tid det tar att läka mina sår.

Jag kommer alltid att ha frågan: VARFÖR?!?

Men jag är fri nu och jag är stark, jag kommer klara detta.
Jag ska klara detta.

Vill radera alla minnen.

Godnatt.

Onsdagkväll

Publicerad 2011-10-05 21:34:05 i My life

Godkväll min kära läsare.

Sitter nere och kollar på tv, just nu ser jag Hwaii five-o, och sedan ska jag se premiären av Body of proof. Hoppas den är riktigt bra!

Imorgon blir det jobb 10-18 och sen ska jag träna dem yngre i badminton mellan 18.30 - 19.30.

Vad vill ni läsa i min blogg?
Pussar!

Onsdag

Publicerad 2011-10-05 14:17:18 i My life

Hej!

Idag steg jag upp vid halv nio och fixade mig. Sen kom pappa hem och hämtade mig så körde vi till min homoepat. Skönt att få prata av sig!
 Nu sitter jag och kollar lite TV och det har jag gjort sedan jag kom hem vid halv 12. Ska sticka ner om jobba snart, börjar 15.00 , funderar på att sticka ner på burger star och käka innan, får se.

Aja, vi hörs senare :)
Puss!

Dagens outfit!

Publicerad 2011-10-04 19:07:50 i Dagens..


Sjukt dåliga bilder, men det får duga för idag :)






Jeans - Svedala qualete outlet
Linne - Cubus (mammas)
Klocka - Claes Ohlsson, haha.

Hade även två ringar och ett halsband! Plus örhänge.



Puss!

Tisdag

Publicerad 2011-10-04 19:01:35 i My life

Halloj!

Sitter just nu i min älskade soffa.
Idag vaknade jag av att min homoepat Sandra ringde, hon hade fått förhiner så vi fick boka om min tid från idag till imorgon istället.
Så idag har jag tagit det lugnt, gått en långrunda med Ike, löst korsord, ätit massor av kanelbullar och hämtat världens bästa kusiner på Alléskolan, sedan passade jag dem mellan 15.30-17.15 och när Linda kom åt vi korv & bröd och till efterrätt blev det såklart en kanelbulle!

Ska till hallen sen för att prata med min tränare. Kommer troligtvis inte kunna träna under denna vecka pga ryggen och tån. Men får hoppas att jag kan träna nästa vecka. Ska försöka gymma lite till helgen.

Kommer ett inlägg med dagens outfit efter detta!
Puss så länge!

Måndag

Publicerad 2011-10-03 20:27:37 i My life

Hallå!

Sov sjukt kasst inatt så är inte på det bästa humöret.

Bloggar kanske senare ikväll.

Puss på er.

Gabriella Borgström

Publicerad 2011-10-02 23:08:03 i Texter

Jag vet inte vart jag ska börja.
Vi lärde känna varandra när vi började i förskoleklassen, alltså när vi var 6 år. Vi börjde på Delfinen tillsammans. Jag glömmer aldrig vara dagar på Solgatan, vi lekte med våra dockor under trädet i trädgården, vi bråkade med Chrille, vi tjaffsade med varandra, men vi blev alltid vänner igen.

När vi skulle börja ettan kom vi i vars en klass, men när vi började fyran kom vi i samma klass igen och jagblev så glad för det! Även i sjuan hamnade vi i samma klass. Under hela min skoltid ha jag haft dig vid min sida, och jag är så sjukt glad för det. Vad skulle jag gjort utan dig Bella?

Nu är vi 19 år och vi har fortfarande kontakt. Vi snackar om exakt allt som har mellan himmel och jord att göra. Visnackar om jobb, killar, vänner, rätt och fel, tankar som vi har, ja vi snackar om allt med varandra. jag hoppas att du läser detta och kanske ler lite, för du har det där speciella leendet som smittar av sig.

Jag hoppas att vi kommer ha kontakt med varandra i många år till. Du betyder så mycket för mig!

Du Bella är som en syster för mig, jag ser dig som en syster! Vi tjaffsar med varandra, blir irriterade på varann, men vi löser alltid våra motgångar.

Du är så fin, insida som utsida. Min fina vän!
Jag vet att du aldrig skulle göra mig illa på något sätt, och det är det viktigaste.
Jag litar på dig till 100%, och jag hoppas du litar på mig.

Jag älskar dig min fina vän och syster! ♥





Puss på dig hjärtat.

Man lär sig aldrig

Publicerad 2011-10-02 22:04:13 i My life

Godkväll!

Har inte skrivit idag pga av lite olika anledningar.

Iaf vid 17 tiden cyklade vi till moster Linda och hennes familj för att fira henne och Christian. Det blev taccos och sedan äpplepaj till efterrätt. Man lär sig aldrig att man ska sluta äta när man är mätt, nej jag fortsätter kränga som fan.. 3 portioner taccos, 2 omgångar äpplepaj och läsk och kaffe på det.. jag är död här hemma i min säng, min mage sprängs snart.. haha.

Imorgon ska jag sticka och gymma på friskis&svettis och sen ska jag jobba 15-18.

Kommer kanske fler inlägg ikväll.

Puss

Hemmakväll

Publicerad 2011-10-01 22:14:16 i My life

Sitter hemma i soffan och kollar på Iron man som går på TV4 tillsammans med pappa. Myskväll till max!

Nu ska vi göra popcorn och fortsätta kolla.

Hörs senare!
Puss.

Bästa Ike<3

Lördag

Publicerad 2011-10-01 08:46:33 i My life

Godmorgon

Sitter och tar det lugnt just nu. Köp kan ringde 8 och sen steg jag upp och fixade mig. Nu ska jag snart cykla till jobb. Sjukt dimmigt ute idag!

Måste ju bara säga att jag lyckades bränna mig på armen med plattången! Tur att det inte blev på tatueringen!

Inte världen bästa bild!
Puss!

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela