emandersson

Trött

Publicerad 2012-02-28 11:11:33 i My life

Steg upp vid halv 10. Är sjukt trött.
Mådde jätte illa igårkväll så somnade vid halv 2..

Har precis ätit frukost och plattat håret. Sitter framför tvn nu. Snart ska jag fixa mig.

Idag blir det en fika i hamnen.

Puss

Måndag

Publicerad 2012-02-27 17:11:53 i My life

Då var det måndag igen. Idag sov jag länge och sen hämtade jag Eric i skolan 14.00 , hem till mormor där Elin också var.
Nu har jag precis ätit middag och ska städa till Rutger nu och sen blir det duschen och massa plugg!!

Pusssss

Nervöst

Publicerad 2012-02-24 07:31:17 i My life

Då var det dags att vara nervös igen! Idag ska jag nämligen åka till Arlöv med min kära granne och fixa en sak.

Jag kanske har skrivit det innan men ni får se sen när jag är kommen hem igen vad jag hittat på! :)

Nu ska jag fixa mig och äta frukost.
Puss så länge!

Kanske ska städa sen..?!?

Vår?

Publicerad 2012-02-23 11:57:58 i My life

Riktigt fint väder idag! Härligt!!
Börjar jobba 14 idag så ska bara ta det lugnt i två timmar till.

Hoppas våren är på väg nu!!!!
Puss

Sorry

Publicerad 2012-02-21 23:12:50 i My life

Förlåt för att mina tränings och hälsa inlägg är väldigt dåligt uppdaterade. Men det blir så ibland.

Jag har lärt mig mycket nytt om det området på två dagar och jag lovar att jag ska dela med mig av alla mina kunskaper angående träning och hälsa!

Men nu är det mycket att ta in och plugga. Så jag skriver mer om de inläggen sen, lovar.

Har pluggat in bland annat detta idag!
Det är ju då skuldran sedd bakifrån.

Stude nummer 1

Publicerad 2012-02-21 21:18:20 i My life

Nu jäklar ska här pluggas!!
Pappa fick bli min första försökskanin. Inte ofta man får rita på pappa ;)

Snart Big Brother!
Innan det gå igenom latinska ord!

På bussen

Publicerad 2012-02-21 17:27:30 i My life

Är på väg hem nu.
Nu får man vänta 13 dagar tills man får träffs de roliga personerna man går med!
Och nu blir det att öva, öva och åter öva på massagen och på skelettdelarna och musklerna :)
Yeah , love this!

Godmorgon

Publicerad 2012-02-21 07:06:33 i My life

Tjollahopp!
Sitter och kollar på VAKNA! Med The Voice.
Ska snart gå till bussen i detta hemska vädret.. Usch!
Skola idag 9-17 och sen ska jag försöka gymma lite ikväll i fall jag orkar!

vi hörs senare!
Pussar

Sliten

Publicerad 2012-02-20 21:10:14 i My life

Gick bra i skolan och ser fram emot att lära mig en massa!

Kollar tv hela kvällen :)

Puss

Godmorgon

Publicerad 2012-02-20 06:39:35 i My life

Är redigt trött och redigt nervös nu!
Ska fixa mig och sen käka frulle. Ska packa väskan o lite så. Sen vid 8 kör pappa mig till skolan!

Hoppas allt blir bra!!

Puss

Nervis

Publicerad 2012-02-19 16:27:20 i My life

Imorgon börjar jag plugga till massör och jag är sååå nervös.
Men det ska bli sjukt roligt och skönt att komma igång!

Ligger just nu i soffan och tänker på morgondagen. Spännande!

Puss!

Fuck it

Publicerad 2012-02-17 16:27:36 i My life

Lomma vårdcentral är ett stort skämt.

Varför kan ingen tro på mig? Varför kan ingen ta mig på allvar?

Idioter!

Ligger i soffan och kan knappt gå pga av knäna.

Detta är inte alls akut, nej då!
"du bör kanske inte träna" men wow det kunde jag ju inte lista ut själv!

Puss & Godnatt

Publicerad 2012-02-15 22:55:47 i My life

Jobbade 13-18 och sen har jag bara kollar film och myst.

Imorgon blir en bra dag. Ska fika och gå i hamnen och sen på kvällen blir det träning!

Natti!

Godnatt

Publicerad 2012-02-15 00:02:33 i My life

Tänk att man kan bli så glad för så lite.

En ros på internet räckte, det gjorde min dag.

Torsdag snart, längtar ju!

Alla hjärtans dag!

Publicerad 2012-02-14 17:01:07 i My life

Många klagar över denna dagen för att dem är ensamma och att affärerna ska tjäna mer pengar osv osv.

Har man inget bättre för sig än att klaga?

Unna dig själv ett bad, Filmmys med ljus eller bara en fika med en vän.

Vad som helst :)

Men förstör inte dagen för andra genom negativa ord och tankar!

Ha en fin alla hjärtans dag!
För det kommer jag att ha! :)

Pussar och kramar! <3

:)

Publicerad 2012-02-13 22:58:19 i My life

Haft en bra dag som bestod av slappande, fika och promenad i hamnen, filmmys och en jätte skön kvällsrunda med Ike!

Ligger i sängen nu med ljus tända runt om, som vanligt :) Super mysigt!

Puss så länge!

:)

Publicerad 2012-02-11 22:35:08 i My life

Är rätt slut efter en dag full med jobb, mysande och passande av världens finaste brorsdotter!

Imorgon blir det jobb och sen en fika i Lund!

Nu ska vi snart sova med lilla prinsessan :)

Puss!

Godmorgon

Publicerad 2012-02-11 08:43:54 i My life

Jag vill bara sova vidare! Känner att en förkylning är på ingång.. Usch.

Idag blir det iaf jobb 10-14 och sen ikväll kommer Emilia och hon ska även sova här.
Melodifestivalen ikväll, yey!

Nu ska jag stiga upp ur min sköna säng :(

Natti

Publicerad 2012-02-10 23:52:57 i My life

Nu säger jag godnatt.

Och hur kan en person få en att le så mycket genom att bara skriva lite sms? :)

Ser fram emot söndag!

Puss & godnatt!

Hur ska jag göra?

Publicerad 2012-02-10 13:40:08 i Texter

Jag trodde allt skulle bli bättre med tiden. Att allt skulle bli som vanligt.
Men tiden går och går och jag känner aldrig någon förändring. Dagarna gick, veckorna gick och månaderna gick. Men varför blir inte allt som vanligt igen?

Jag orkar inte med alla dessa dagar där allt bara känns kolsvart.
Att man inte kan lyssna på vissa låtar, att man inte kan hapå sig vissa kläder eller att ma inte kan göra vissa saker för att det väcker minnen, det är hemskt.

Jag har försökt gå vidare, och jag har lyckats på ett sätt. Men jag kommer aldrig ifrån dessa dagar där man bara tänker och går tillbaka till alla minnen.
jag trodde det skulle bli bättre när det blev ljusare ute, men det är så mörkt för mig just nu.

Jag vet inte hur jag ska hantera detta längre. Det går för långt. Jag drömmer, tänker, gråter, minns och mår bara så dåligt av allt.

I dessa dagar vill jag bara lägga mig ner och sova och vakna när allt är bra igen, men det kommer det aldrig bli förens jag lär mig att hantera detta. Jag vet inte hur jag ska göra..

Känns inte som att något hjälper längre. Allt känns så svart och det känns som om det inte finns något slut på denna fruktansvärda resan som jag går igenom nu.

Det har fan gått månader och jag mår fortfarande skit av allt som jag varit med om under de 2 senaste åren. Alla bra stunder försvinner liksom, jag får bara upp de dåliga stunderna och de dåliga minnena.

Hjälp mig.. jag orkar inte mer nu.

Mys

Publicerad 2012-02-10 12:07:49 i My life

Blev en promenad och en fika i solen med mamma i förmiddags :)

<3

Sit-ups

Publicerad 2012-02-09 19:47:01 i Träning och hälsa

Den kroppsdelen som dem flesta vill träna mycket inför sommaren är magen. Och för att träna magen så gör man ju sit-ups. Dem funkar ju såklart super bra, man kan köra raka och sneda.

Det viktiga är att man gör det ordentligt och på rätt sätt.

Här får ni bilder på hur man utför en sit-ups:


Utgångsposition 1


Utgångsposition 2


Gå upp tills det spänner i magen.


Se till att armarna är stilla!

Upprepa och gå ner sakta.

När man tränar magen är det också viktiga att man tränar ryggen så att man inte får en sned rygg.
Avsluta alltid med att träna magen då den håller upp ryggen vid tex. rygglyft och armhävningar.

Det finns såklart fler övningar till magen. Du kan lägga dig ner, ta upp benen och sen ta ner dem sakta tills dem är en liten bit över marken och sen upprepa! Dem kan även göras sneda.

För att få en snygg mage, som jag kämpar med!, krävs det även att man äter rätt och är aktiv med att ut och gå och träna. Har man en putmage är det svårt att få bort den helt.

Men börja med att gå ut och gå raska promenader och gör magövningar och glöm inte ryggövningar så att ni stabiliserar hållningen!

Lycka till!

T R Ö T T

Publicerad 2012-02-09 08:52:09 i My life

Mobilen ringde vid 7.25, det var från Pilängskolan, fall jag kunde vara vikarie idag. Men det kunde jag ju inte eftersom jag jobbar nere i affären idag. Kunde varit mellan 8-9 men det hade blivit tajt. Men ångrar mig dock nu haha!

Är svinigt trött och hungrig nu.
Och det snöar som tusen där ute, piss!

Bläääää jag vill sova.

Puss

Vikarie

Publicerad 2012-02-08 13:12:33 i My life

Har lunch just nu. Har en lektion kvar och sen ska jag hem och hutta mig i soffan!

Pussar

Godnatt

Publicerad 2012-02-07 22:08:52 i My life

Ligger i sängen rätt död. Boxen igår var riktigt tuff så hade träningsvärk hela dagen så klart.
Men det stoppade inte mig, ikväll körde jag skivstång! Så imorgon lär jag inte kunna röra mig!

Klockan ringer 6.00 , ska ju vikariera för Karin hela dagen imorgon! Spännande, roligt och nervöst!

Puss på er!

Mina fina flätor ;)

Mys

Publicerad 2012-02-06 22:41:11 i My life

Ligger i sängen med massa tända ljus runt om mig :)
Puss och godnatt på er.

Mina dagar är fullspäckade denna veckan.. Så ni vet! :)

Helt slut

Publicerad 2012-02-06 14:30:53 i My life

Somnade om vid halv 7 och sov till 10.35. Men är ändå helt slut.
Tandvärken ger mig huvudvärk..
Idag är en jobbig dag.

Skit på allt just nu.

Kul..

Publicerad 2012-02-06 05:23:17 i My life

Är svintrött men kan inte sova så ont det gör. Fan asså.
Hatar tandläkare och allt som har med tänder att göra. Men måste ringa och boka tid. Helvete.

Hatar det..

Sorry

Publicerad 2012-02-05 22:13:46 i My life

Sorry för den dåliga uppdateringen!
Hjälper till i huset för fullt och jag älskar det!!

Idag blev det jobb och sen huset hela eftermiddagen. Sen har jag bara myst framför tvn med familjen.

Ska försöka uppdatera mer! Mycket som hände just nu :)

Tandvärk är inte roligt!

Puss

Fasters ögonsten <3

Lördag

Publicerad 2012-02-04 10:08:51 i My life

Fall ni missat det så är det lördag idag!
Vaknade för en halvtimme sen och ska snart till Ikea med mamma och pappa. Sen ska vi handla mat med.

Tror ni huvudvärken släppt?!? NEJ.
Mög!
Solen lyser iaf!

Pussar

Gooodnatt

Publicerad 2012-02-03 23:22:41 i My life

Ligger i min säng just nu.
Sov 12 timmar och har varit vaken i 12.5 timmar nu.
Huvudvärken släpper inte..

Imorgon blir det Ikea och sen hjälpa till i huset!
Äter även middag med Linda med familj :)

Nu blir det att sova!
Pussar

Träning

Publicerad 2012-02-03 18:39:55 i Träning och hälsa

Om man vill träna och då vill man ju självklart få resultat.
 Då gäller det att träna MINST 20 minuter.

Det kan vara allt från att vara ute och gå, gymma, jogga eller utöva en sport.

Men MINST 20 minuter krävs det!

Idiot?

Publicerad 2012-02-03 18:33:58 i My life

Ja, just nu är jag.
Gick ute i denna hemska kylan i en halvtimme med TYGSKOR.
Mina tår är rätt döda!

Freeeedag

Publicerad 2012-02-03 11:58:03 i My life

Sitter och kollar på familjen Kardashian. Sen ska jag fixa mig.
Idag ska jag hämta Elin & Eric på skolan 15.00 och sen ska vi hem till dem och fika och kanske spela lite Wii!

Ikväll ska jag antagligen in till Carina, blir nya flätor då :)

Puss så länge!

Oturen is back

Publicerad 2012-02-02 20:17:39 i My life

Vilken jävla dag.
Nu sprack filmhelvetet börjat skulle ta ut den!
Denna dagen kan bara fara åt helvete!!!

Jympa

Publicerad 2012-02-02 19:25:03 i My life

Tränade jympa innan med Carina. Härligt!!
Ska snart duscha och sen bara ta det lugnt hela kvällen!

Imorgon kommer nästa träningsinlägg!
Längtar.

Pussar så länge!

Vad ska jag äta innan och efter?

Publicerad 2012-02-02 13:15:32 i Träning och hälsa

Jag undrade alltid vad jag skulle äta innan och efter mina träningar.
På kostrådgivningen fick jag lite tips.

Före träningen ska man alltid äta en stadig måltid så att man har energi i kroppen. Gör man inte det blir det lätt att man inte orkar lika mycket eller att man blir svimfärdig.

Efter träningen , inom 30 minuter , ska man äta något för att ge kroppen ny energi och för att man ska orka träna nästa dag eller dagen därpå. Musklerna och kroppen behöver energi efter träningen.

Före kan man äta en stadig frukost, om man tränar på morgonen. Tränar man lite senare kan man äta en stadig lunch eller så äter man en stadig middag. Man ska helst äta 1.5-2 timmar innan träningspasset så att man inte få håll och så att energin kommer ut i kroppen. Ät inte snabb energi innan då det faller snabbt under träningspasset!!

Efter träningen kan man äta en banan och dricka ett glas mjölk, det är super! Men man kan även äta lite rester.
Det du äter efter gör så att du orkar mer!

Jag hoppas ni tänker på detta nästa gång ni ska träna! :)


Muuuuums!


Header

Publicerad 2012-02-02 12:54:22 i My life

Ska försöka göra en ny header. Håller på och samla lite bilder nu så får vi se om det kan bli något.
Samtidigt så funderar jag på vad jag ska skriva för inlägg i "Träning & hälsa" idag.

Puss så länge!

Lite bättre

Publicerad 2012-02-02 12:40:22 i My life

Nu är min daglite bättre. Har ätit, slappat, duschat och varit ute med Ike.
Ska ladda in alla bilder från systemkameran nu :)


Flätorna är ute, men ska troligtvis göra nya idag eller imorgon. Eller? hmm.. får tänka lite på det.

 Blekiiis.

Jävla dag

Publicerad 2012-02-02 09:47:57 i My life

Den dagen kan ju dra åt helvete.
Jävla skit dag.

Man kan ju bara hoppas på att den blir bättre!

Fullspäckad dag

Publicerad 2012-02-01 23:12:27 i My life

Jobbade ju till 18 , sen hem och käka, möta upp Natta och sticka till öppet hus på Piläng. Var där 18.30-20.15 , snackade med Karin.
Ska vara vikarie för henne på onsdag, ska bli roligt!!
Sen hem och byta om och sen vidare till moster och hennes familjs nya hus och hjälpa till att riva där!
Kom hem vid 22 och nu är jag trött.

Lovar att skriva ett inlägg om träning och hälsa imorgon!!
Ledig imorgon och sen blir det jympa på kvällen!

Loooove my life!
Puss

På jobb

Publicerad 2012-02-01 15:46:16 i My life

Är på jobbet nu och har inte så mycket att göra , fryser och har mensvärkar. Jippi!

Får dricka upp mitt kaffe och sen hitta på något!

Puss

1/2-12

Publicerad 2012-02-01 10:47:22 i My life

19 dagar kvar sen börjar jag plugga! Längtar.

Sitter färdigfixad nu och lyssnar på musik. Börjar 13.00 idag och slutar 18.00 , då ska jag hem och äta och sen ska jag till öppet hus på Piläng, Natta kanske häner med.

Hade ju en mardröm inatt, men till slut somnade jag om!

Vi hörs senare :)

Puss!





....

Publicerad 2012-02-01 02:33:49 i My life

Drömde en mardröm så nu kan jag inte sova..
Dör så trött jag är..

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela