emandersson

Dag 1 - En bild tagen nyligen på mig och 15 intressanta fakta om mig själv

Publicerad 2011-03-31 21:57:20 i

  1. Jag älskar att träna.
  2. Jag är ALLTID hungrig.
  3. Jag är vattenrädd.
  4. Fast att jag är vattenrädd ville jag bli delfinskötare när jag var yngre.
  5. Jag var en pojkflicka när jag var liten.
  6. Jag har ett annorlunda mellanamn, Dorotea.
  7. Jag ska bli idrottslärare för åk. 7-9
  8. Jag har svårt att lita på personer i min omgivning.
  9. Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande.
  10. Jag spelar badminton och har gjort det i 4 år.
  11. Jag är också tränare i badminton för barn i 8-16 års åldern.
  12. Idrott och hälsa intresserar mig väldigt mycket!
  13. Jag har haft väldigt dåligt självförtroende och en väldigt dålig självkänsla.
  14. Jag går hos en homoepat för att jag ska må bättre.
  15. Jag älskar vickningschips!

Ny utmaning!

Publicerad 2011-03-31 21:39:01 i

Dag 01 - en bild tagen nyligen på dig och 15 intressanta fakta om dig själv

Dag 02 - meningen bakom din bloggs namn

Dag 03 - en bild av dig och några vänner

Dag 04 - en vana som du önskar att du inte har

Dag 05 - en bild av någonstans du varit

Dag 06 - favorit superhjälten och varför

Dag 07 - en bild på någon/något som har störst inverkan på dig

Dag 08 - En person jag vill träffa just nu.

Dag 09 - Typ av killar jag faller för.

Dag 10 - Mina mål/drömmar/önskningar.

Dag 11 - en bild av dig och dina vänner

Dag 12 - varför började du blogga

Dag 13 - en vanlig vecka för mig i bilder

Dag 14 - En person som du umgås mycket med och all fakta du vet om han/hon

Dag 15 - skriv 10 låtar som spelas på din spotifylista

Dag 16 - Mitt favoritprogram – och varför.

Dag 17 - någon du skulle vilja byta liv med för en dag och varför

Dag 18 - din frukost

Dag 19 - smeknamn du har och varför du har de

Dag 20 - hur skulle ditt liv vara i framtiden

Dag 21 - en bild av något som gör dig glad

Dag 22 - vad gör dig annorlunda än alla andra

Dag 23 - något du längtar mycket efter

Dag 24 - Någon i din släkt

Dag 25 - en film som är värd att se

Dag 26 - din favorit årstid på året

Dag 27 - din favoritlåt

Dag 28 - din favoritmat

Dag 29 - vad du vill jobba med som äldre

Dag 30 - det här saknar jag

Dag 31 - vad gör du på datan?

Dag 32 - snyggaste kändiskillen

Dag 33 - favoritämne i skolan

Dag 34 - vad skulle du göra om du vann 1 miljon?

Dag 35 - varför gör du en 35 dagars utmaning?

Idag kör jag och Malin igång med vår utmaning!

Min torsdag

Publicerad 2011-03-31 21:36:49 i My life

Jag började dagen med att sticka till praktiken 7.40 och sen slutade jag 14.00 och då skyndade jag mig hem, bytade om och sen åkte jag till Malin. Mysig eftermiddag! ♥
Ikväll har jag inte gjort något speciellt, spelat spel på mobilen, nööörd!! Och nu ska jag snart fixa lite mat eller fika och sen kolla Big Brother.

Jag vill ha dom...:(

Onsdag 30/3

Publicerad 2011-03-30 20:46:04 i My life

Idag har varit en bra dag. Hade praktik och sen var jag på möte på Komvux, nu ska jag uppfylla min dröm. Först ska jag läsa in matte B och engelska B och sen söker jag till lärarutbildningen.

Har nästan precis kommit hem från Nova, jag och pappa gick en runda. Med mig hem fick jag hårspray, en kaffemugg och en sladd så jag kan spela musik från min iPhone i hallen!

Nu kollar jag Sveriges Mästerkock och senare blir det duschen och sen BB! Vem tycker ni ska åka ut på söndag?

Våren är påväg!

Några bilder

Publicerad 2011-03-28 19:28:38 i Mer bilder än text

I brist på annat så får ni några fina bilder!

IKE♥

Eric & Elin♥

;)

20-årsfest! Mamma, jag ch Jocke :D

:D

Har man tråkigt så har man ;)

 

Pussssssss

Mina "nya" ögonbryn

Publicerad 2011-03-28 19:12:39 i Mer bilder än text

Här får ni två halvbra bilder!

 

Wiie! :)

 

Vill bara skryta om att hon som gjorde det sa att jag hade så fin hy, perfekt foundation och långa ögonfransar! Alltid roligt att få komplimanger!

Måååååndag

Publicerad 2011-03-28 19:08:56 i My life

Jag hatar att komma på rubriker..!

Idag höll jag i uppvärmningen för en fyra, det blev svansleken!
Sen har vi bara haft volleyboll och innebandy.

Slutade vid 3 och sen dess har jag bara slappat. Vid tjugo över 6 stack jag och fixade mina ögonbryn, äntligen!!
Bild kommer upp i nästa inlägg.

Puss på er!

.

Publicerad 2011-03-28 00:29:13 i Texter



Jag försöker hålla dig borta,

men du kommer alltid tillbaka.

Nu kör vi...snart!

Publicerad 2011-03-28 00:04:36 i

Jag och min fina vän Malin ska gör en utmaning samtidigt och tävla om vem som sköter det bäst!

Vi ska göra denna roliga utmaning:


Dag 01 - en bild tagen nyligen på dig och 15 intressanta fakta om dig själv

Dag 02 - meningen bakom din bloggs namn

Dag 03 - en bild av dig och några vänner

Dag 04 - en vana som du önskar att du inte har

Dag 05 - en bild av någonstans du varit

Dag 06 - favorit superhjälten och varför

Dag 07 - en bild på någon/något som har störst inverkan på dig

Dag 08 - En person jag vill träffa just nu.

Dag 09 - Typ av killar jag faller för.

Dag 10 - Mina mål/drömmar/önskningar.

Dag 11 - en bild av dig och dina vänner

Dag 12 - varför började du blogga

Dag 13 - en vanlig vecka för mig i bilder

Dag 14 - En person som du umgås mycket med och all fakta du vet om han/hon

Dag 15 - skriv 10 låtar som spelas på din spotifylista

Dag 16 - Mitt favoritprogram – och varför.

Dag 17 - någon du skulle vilja byta liv med för en dag och varför

Dag 18 - din frukost

Dag 19 - smeknamn du har och varför du har de

Dag 20 - hur skulle ditt liv vara i framtiden

Dag 21 - en bild av något som gör dig glad

Dag 22 - vad gör dig annorlunda än alla andra

Dag 23 - något du längtar mycket efter

Dag 24 - Någon i din släkt

Dag 25 - en film som är värd att se

Dag 26 - din favorit årstid på året

Dag 27 - din favoritlåt

Dag 28 - din favoritmat

Dag 29 - vad du vill jobba med som äldre

Dag 30 - det här saknar jag

Dag 31 - vad gör du på datan?

Dag 32 - snyggaste kändiskillen

Dag 33 - favoritämne i skolan

Dag 34 - vad skulle du göra om du vann 1 miljon?

Dag 35 - varför gör du en 35 dagars utmaning?

Vi sparkar igång den på torsdag!

Min mobil

Publicerad 2011-03-27 23:51:11 i

En liten lista när man inte kan sova!

Var ligger din mobil när du sover?
Antingen i sängen, på sängbordet eller på golvet bredvid sängen.

Hur ofta ligger din mobil hemma utan batterier?
Aldrig!

Hur känns det när du inte har din mobil på dig?
Naket

Får du någon gång fått höra att du är en mobilälskare?
Ja, haha

Hur många samtalsminuter har du ringt?
Jag vet inte, haha. Hittar inte det på min telefon.

Hur många mobiler har du haft det senaste året?
Typ 3

Blir folk irriterade över att din mobil ständigt är med dig?
Vissa

Vad står de i det 4:e sms:et i din inkorg?
"Klar<3"

Vad står de i det senaste skickade sms:et?
”Godnatt<3"

Vem är överst listan över missade samtal?
Har inga missade samtal

Vem är 6:a på listan över mottagna samtal?
Nathalie Nilsson

Vem är 2:a på listan över uppringda nummer?
Pappa

Har du som bakgrundsbild?
Blåa nyanser typ.

Hur mkt batteri har du?
Fullt batteri

Vem är 8 på din kontaktlista?
Caspar Nilsholm

Vem är nr 20?
Gunilla Christiansson

Vem är den första på bokstaven G i din kontaktlista?
Gabriella Borgström

Vad heter din mobil, som bluethooth namn?
Vet inte

Den bästa låten på din mobil?
Le igen - Danish

Den sämsta låten på din mobil?
Har inga dåliga låtar på min mobil!

Den första bilden du ser när du går in på dina foton på mobilen?
En bild på Ike när han äter.

Hur mkt är klockan när du gör detta?
23.51






30e bilden - någon jag aldrig kommer släppa taget om

Publicerad 2011-03-27 16:33:13 i

Malin Nilsson, min bästa vän. Jag kommer alltid finnas vid din sida och älska dig. Du har hjälpt mig med såfruktansvärt mycket. Du är min bästa vän och jag är så lad att vi "fann" varandra. Med dig är jag glad och med dig vill jag skapa fler minnen.
Sommaren 2011 ska bli så härlig!
Jag älskar dig, men allra bästa vän!
♥♥

26/3 och 27/3

Publicerad 2011-03-27 16:27:15 i My life

Igår jobbade jag 10-14.15 och sen var det bara massa förberdelser och fix innan Mattias 20årsfest drog igång, här var både vår släkt och Mattias kompisar. Det var full rulle fram till klockan 5 inatt. Jag gick dock och la mig vid halv 4, haha. Men det var en trevlig kväll!!

Idag vaknade jag vid tio i två och sen har jag inte gjort ett skit och klockan är redan halv fem. Ska nog byta om och sen ta en promenad i det fina vädret, i med hörlurar och sen bara låter man tankarna flöda.

Blev inte så många bilder på mig igår och dom som jag fastnade på ser inte klocka ut.. haha!
Kommer en bild på gårdagens outfit senare ikväll :)

Puss!

Svar på kommentar

Publicerad 2011-03-25 21:33:51 i My life



Ja, jag går hos en homeopat.
Jag går hos henne för att jag har mått väldigt dåligt psykiskt. Jag håller på att bygga upp min självkänsla och mitt självförtroende. Jag tycker det är jätte skönt att gå till henne och prata och få hjälp.
Våga öppna er och söka hjälp i fall ni inte mår bra!♥

Vad är homeopati?
Läs på länken nedan så får ni lite kunskap om det! :)

http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/97nr4/97-4art8.htm

Min dag

Publicerad 2011-03-25 21:03:31 i Inköp

Idag var det en lång dag som alla mina andra fredagar på praktiken, men det är ändå nice!
Vid halv fem tog jag bussen till Center Syd med Gabbi för att köpa en present till min bror Mattias som fyller 20 år idag!! Köpte ett iPhone skal till honom och det blev även två till mig (paketpris, 3 för 199:-).



Hihi, mina skal :)

Nöööörd

Publicerad 2011-03-24 15:44:43 i My life

Ursäkta för en riktigt kass uppdatering, men det blir så när man skaffat sig en ny mobil och särskilt en iPhone ;) Haha.
Idag var det praktik och bland annats så spelade jag badminton med några stycken. Sen var min lärare även på besök, trevligt!
Jag trivs så bra och vill verkligen inte att det ska ta slut.. :(

Nu ska jag fixa lite och sen ska jag äta och sticka till hallen :)

Jag smsade och sånt igår som vanligt och idag får jag ett sms att mina gratis sms börjar gälla imorgon!!, tummen upp... haha! Har dessutom Spotify Premium gratis i sex månader nu, najs!

Puss på er ♥

iphone 4

Publicerad 2011-03-23 20:29:47 i My life

Nu har jag äntligen skaffat mig iPhone 4!!

Iaf, idag var det praktik som vanligt. Härligt!
Efter praktiken åkte jag och pratade med min homoepat och sen stack jag och pappa och fixade min telefon!

Nu ska jag kolla tv! Puss♥

Wiho!

Publicerad 2011-03-22 17:58:35 i My life

Så fint väder vi har haft idag!! Underbart!
Nu sitter jag och kollar på tv, ska snart fixa lite och sen cyklar jag till hallen.

Och imorgon är det onsdag och dagen jag längtat efter så mycket! Hihi, ni får veta varför imorgon! Haha, vissa vet såklart redan. Kanske inte är något stort egentligen, men för mig är det.

PUSS!

Mobilblogg

Publicerad 2011-03-21 23:25:15 i My life

Tjena! Ligger i sängen och skulle försöka sova när jag kom på att det är värdelöst. Är pigg och kan absolut inte sova! Vad gör ni en fin måndagskväll? Detta suger.. Borde verkligen sova för huvudet bultar och magen kurrar.. Imorron är det tisdag vilket innebär en sovmorgon och sen 3 lektioner på praktiken. Sen ska jag spendera 3 timmar i hallen för att träna dom små och för att träna själv. Kommer tyvärr att missa säsongens sista seriespel eftersom att jag jobbar. Men jag behöver alla pengar jag kan få så det är bara att bita i det sura äpplet. Jag hoppas iaf att laget skrapar ihop några vinster! :) Jag längtar tills på onsdag.. Och mer om det får ni veta på onsdag :D Nu ska jag försöka sova igen! Vi hörs imorron såklart :) Puss och godnatt!!<3

Och ännu en dag

Publicerad 2011-03-21 19:58:58 i My life

Så har snart måndagen också passerat. Dagarna rullar på och ännu en dag på praktiken är över. Vill verkligen inte tillbaka till skolan då jag trivs som fisken i vattnet som idrottslärare!
Snart ska jag duscha, men först ska jag ha mitt egna lilla disco! På med musik på hög volym och en fet bas till det, kan det bli bättre?



♥ Tonight I'm fuckin' you!

I mitt hjärta finns dom speciella♥

Lista

Publicerad 2011-03-20 21:53:40 i

50 frågor om mig

 

1.Vem fick dig att skratta idag? - Malin

2.Vad gjorde du 8.00 imorse? -Sov

3. Vad gjorde du för 30 min sen? -Satt vid datorn och kolla på BB

4. Vad hände dig 1993? - Jag opererades

6. Tre ord varför du sist spydde? - Jag hade vinterkräksjukan

7. Vilken färg är din hårborste? -Silvrig

8. Vad köpte du sist? - Bussbiljett från Lund till Lomma

9. Vad fick du senast i present? - Ett ljus av Malin

10. Vilken färg är din dörr? - Jag har ingen dörr!!... Men filten är grön.

11. Var förvarar du dina pengar? - Lite överallt!

12. Hur var vädret igår? - Fint, blå himmel, sol och vårigt!

13. Vart kramades du sist? - Malin

14. Vad ser du fram emot? - Mina tre veckor som jag har kvar på praktiken

15. Vad är 15? - Ett nummer

16. Vilken skostorlek har du? - 36-37

17. Vill du klippa dig? - JA!

18. Är du över 25? - Nej

19. Pratar du mycket? - Beror på vem jag är med

20. Kollar du på O.C.? - Har sett alla redan

21. Har ditt namn ett "x" i det? - Nopp

22. Känner du någon som heter Steve? - Nej

23. Hittar du på egna ord? - Ibland!

25. Är du en typiskt svartsjuk person? - Ja....

26. Vad har du för mobil? -Sony Ericsson J20i, men inte länge till :D

27. Vem ringde dig sist? - Pappa

28. Biter du på naglarna? - Alltid

29. Har du lockigt hår? - Ja

30. Vilken konsert ska du på härnäst? - Vet inte

31. Vem är den sämsta personen i ditt liv just nu? - Skriver jag inte ut här!

32. Hur många gånger har du svurit idag? - Jag räknar inte!

33. Vilket ord/ vilken mening säger du ofta? - "Jag vet inte"

34. Har du sett filmen 'Donnie Darko'? - Nej

35. Ska du jobba imorgon? - Praktisera

36. Vem sa du "jag älskar dig" till sist? - Malin

37. Vad borde du göra nu? - Inget :D

38. Har du något smeknamn? - Inte vad jag vet ;)

39. Sover du mycket? - Nej

40. Vilken är den bästa film du sett inom loppet av 2 veckor? - Älska mig

41. Vad ska du göra på lördag? - Jobba och ha släktkalas

42. När var du ute sist? - När jag gick hem från bussen ;) Men jag har aldrig varit ute och festat.

43. Har du gråtit idag? - Nej

44. Är du en glad person? - Ja, det tycker jag

45. Har du roligt nu? - Ja

46. Vad äter du helst? - Allt

47. Vem var du med sist? - Malin

48. Vad heter din mamma? - Eva

49. Vad är hela ditt namn? - Emma Elisabeth Dorotea Andersson

50. Tycker du om någon just nu? - Jag tycker om många :D

En annorlunda söndag

Publicerad 2011-03-20 21:15:29 i My life

Idag ringde klockan vid kvart över nio. Klockan 11.07 tog jag bussen till Lund för att sen fortsätta till Staffanstorp för att träffa Malin.
Vi spelade kort, åt, snackade och bara hade det underbart roligt. Tack för idag bästa♥

Nu kollar jag på Big Brother, men skriver mer senare.
Puss♥

Italian Job

Publicerad 2011-03-20 00:35:50 i My life

Har precis sett filmen Italian job! Har sett den innan och den är så sjukt bra! Har du inte sett den så se den!!



Nu ska jag sova, ska upp lite tidigare för att träffa Malin.
Ska bli trevligt!

Puss och godnatt♥

Lördag

Publicerad 2011-03-19 20:01:58 i My life

Hjälp mig med mina rubruiker..!!!

Idag vaknade jag 14.00... snacka om att sova länge!
Sen har jag varit och hjälpt till att renovera hos Anders och Gloria med pappa.  Och nu ska jag kolla på Körslaget på TV4.

Vi hörs senare :)
Puss♥

22e bilden - en bild på en tid jag saknar

Publicerad 2011-03-19 19:55:32 i



När Ike var valp :) Han var busig, go, kelig och underbarast. Det är han såklart inu!! ♥ Men saknar tiden då han var valp, önskar att jag njutit mer av den tiden.

Jag älskar min älsklings Ike ♥

Då var det den dära underbara dagen igen

Publicerad 2011-03-18 18:36:07 i My life

Haha, diggar min rubrik!

I alla fall, fredag igen! Härligt, eller vad säger ni? ;)
Idag började jag 7.45 och hade en sjua och sen hade vi en håla, så då fixade vi lite saker och fikade. Sen var det dags att ha en sjua till och sen efter det en lång lunch. Sen fortsatte vi dagen med två nior på rad. En bra dag och jag vet verkligen vad jag vill nu. Trivs super bra på Piläng och med det jag gör. Min framtida arbetsplats? Haha

Slutade 15.30 och då stack jag hem, handlade och sen åkte jag, pappa och Mattias och styrketränade på brandstationen. Blev löpbandet, träna låren och träna magen. Härligt!!


För en vecka sen låg jag magsjuk och jag är glad att jag kan njuta av fredagen ikväll, det blir en myskväll med familjen. Det blir fondue till middag och sen blir det chips och dippa till Let's Dance!! Vem tycker ni ska vinna? Tina, Frank eller Jessica? :)

Tråkigt att ha huvudvärk en fredag, men så är det ibland!
Nu ska jag försöka göra ett litet träningsschema.. igen. Haha, mitt förra blev för tufft!

Puss på er!


Pilängskolan i Lomma

Torsdag

Publicerad 2011-03-17 21:37:06 i My life

Najs dag.
Just nu är jag lite nere och sjukt trött.
Idag kom min studenttröja och den är hur skön som helst!

Hej då!

Tack för mig

Publicerad 2011-03-16 22:00:46 i My life

Har precis druckit kaffe och ätit av min super goda kaka!
Nu ska jag kolla på Big Brother och sen ska jag försöka sova för imorgon är det en ny dag!

Imorgon ser min dag ut såhär:

  • Praktik 7.45-14.00
  • Slappa
  • Badmintonskolan 18-19
  • Träning 19-21
Tycker det ser ut som en bra dag!

Tack för mig.
Puss och godnatt ♥

Min älskling ♥

Förlåt

Publicerad 2011-03-16 20:07:23 i My life

Jag måste be om ursäkt igen för mitt kassa bloggande.
Idag när jag kom hem däckade jag i soffan och sen har jag bara varit helt död. Har precis bakat lite, men när jag hade gjort allt och skulle fixa muffinsformarna så var där bara tre kvar så fick bli en liten kaka istället haha.

Är dålig med mina uppdateringar av tre skäl.
- Är helt slut när jag kommer hem
- Har inget att skriva om
- Är inte i den bästa perioden i mitt liv.

Puss ♥

Inget vettigt

Publicerad 2011-03-15 17:44:13 i My life

Kommer inte fram till något vettigt att skriva idag..
I fall ni vill veta så har min dag varit super och snart ska jag iväg och träna badmintonskolan och sen ska jag träna själv.

Är glad, men ändå finns där något som hindrar
så jag inte kan få ut min glädje.


Får aldrig till det..

Publicerad 2011-03-14 21:46:31 i My life

.. med mina ögonbryn!

Hur kan ni tänka snusk? Fy er!!

Haha, var bara tvungen. Jag är trött och har sämst humor.

Men nu till saken..

Jag får aldrig till det med mina ögonbryn, dom ser rent ut sagt för jävliga ut!
Några tips på hur man lätt kan fixa ögonbrynen?

Har testat med ögonbrynskniv... misslyckas alltid.
Har testat med ögonbrynsnoppare... misslyckas alltid.
Har gått och fått dom fixade... lyckas aldrig hålla dom fina efter.
Malin har hjälpt mig.. lyckas endå inte hålla dom fina efter.

Jag har smått panik!
Enkla tips osv. om hur man lätt kan hålla fina ögonbryn?

Måndag

Publicerad 2011-03-14 20:46:38 i My life

Idag var jag med Helena på mellanstadiets idrottslektioner. Resten av veckan kommer jag vara med Karin på högstadiets idrottslektioner. Såhär kommer det att vara i 4 veckor nu, wie!

Har precis sett en film, "Älska mig". Sjukt hemsk film!!! Men den ger någonting att tänka på.

Nu ska jag snart ta en fika med familjen och sen ska jag typ bara planera lite enkelt för badmintonskolan imorgon.
Återkommer snart igen :)♥

Wiie

Publicerad 2011-03-13 16:36:01 i My life

Nu är studentklänningen beställd!!
Det är mycket som är klart nu!

  • Balklänningen bokad √
  • Studentklänning beställd √
  • Studentmössan är hemma √
Det närmar sig med stormsteg!!



Vår?

Publicerad 2011-03-13 15:39:47 i My life

Var ute och gick en rätt lång promenad för en stund sedan. Skönt att komma ut och få frisk luft!
Det var så sjukt härligt väder att jag skulle kunna vara ute hela dagen, nu hoppas jag att detta håller i sig och att det verkligen blir vår snart.

;)

Bild 14, 15 och 16

Publicerad 2011-03-13 13:15:06 i

14e bilden - En bild som påminner mig om gamla tider



Jag, Sara, Cici, Emy och Agnes.
Det var en härlig tid. Men man måste gå vidare och det har vi alla gjort :)


15e bilden - En person som jag vill vara med



Emma!!
Saknar..


16e bilden - En bild på mig själv



Rätt gamal bild. Men det är ju jag :)

Sjuklingen

Publicerad 2011-03-13 13:02:12 i My life

Jag ber så mycket om ursäkt för min usla uppdatering. Men har endå ett bra skäl, haha.
Natten mellan trosdag och fredag blev jag nämligen sjuk. Fick maginfluensa/vinterkräksjukan. Vi behöver ju inte gå in på vad som hände, för det förstår ni såklart. Men kan bara tillägga att det är riktigt läskigt sitta på toaletten och svimma rätt fram, slå huvudet i dörren och bara falla handlöst mot golvet och sen ligga och krampa. Usch! Har lite blåmärken på min kropp och lite märken i huvudet, men det kunde gått värre!

Igår fick jag behålla all mat och allt så det var skönt. Men kan fortfarande inte riktigt äta ordentligt. Saknar mat..
Förhoppningsvis blir det tillbaka till praktiken imorgon!!

Utmaningsbilderna kommer upp, jag lovar!

Puss♥

Liten present

Publicerad 2011-03-10 22:37:14 i Texter

Idag när jag träffade Malin fick jag ett anteckningsblock och när jag skulle kolla ner i påsen förbjöd hon mig! Jag blev såklart nyfiken! Så fort Malin hoppat på sin buss och jag hoppat på min kollade jag ner i påsen och där låg inte bara ett block, utan där var även en present.

Jag blev nyfiken och glad! När jag kom hem öppnade jag paketen direkt och i det var där ett vaniljljus där det står såhär:

Vänskap
En vän som du finns alltid där för mig.
Du lyssnar och bryr dig om mig.
Du är min tillflykt och klippa, med dig mår jag bra.
Du motiverar mig som ingen annan gör.
En vänskap som vår är värd så mycket.
Nu är du hedrad med ljus och värme.

Tack min ängel!
Du lyser upp min dag, du är min stjärna♥

Verae amicitiae
sempiternae sunt ♥
Malin, ja detta stämmer in på oss.

Jag lämnar dig aldrig, du är bäst för mig.
Jag klarar mig inte utan dig.
Du hjälper mig med allt som hör livet till.
Du ger mig ett leende på läpparna varje dag.
Du är min bästa vän.
Jag älskar dig så.

Fullt upp!

Publicerad 2011-03-10 22:18:28 i My life

Idag har jag verkligen haft fullt upp!
Hade praktik 8.45-14.55 och sen stack jag hem och bytade om och sen åkte jag in till stan för att träffa Malin. Efter det stack jag hem, käkade och sen cyklade jag till hallen. Sjukt nice träning och det lär kännas imorgon!

Imorgon börjar jag 7.45 och slutar vid 12-tiden.
Lördag ska jag jobba och sen hem till Malin och kolla på Melodifestivalen!
Söndag blir det att sova länge, hihi!

Är rätt så sliten och trött så ska sova snart hade jag tänkt :)
Puss ♥

12e bilden - en bild på min vardag

Publicerad 2011-03-09 19:58:30 i



Frihet: Jag har släppt allt just nu, finns inga måsten.
Träning, hälsa : Jag rör på mig mycket varje dag.
Natur: Jag är ute minst 2 gånger om dagen.

Denna bilden ger mig en stark känsla av frihet och glädje! Och det är det jag känner just nu.

.T.R.ö.t.t.

Publicerad 2011-03-09 19:53:43 i My life

Ja, jag är trött, helt slut faktiskt!
Hur kan man bli så trött av att typ inte göra någonting?
I alla fall, idag har varit en helt okej dag, lite dryg, men den var endå bra. Imorgon blir det full rulle, har en lektion på morgonen och sen en lång lunch och sen typ tre lektioner på eftermiddagen och sen efter praktiken åker jag till Lund för att möta upp bästa vän så ska vi gå lite i stan.  Tyvärr så är jag rent ut sagt PANK!

Sen på kvällen ska jag träna badmintonskolan och sen träna själv, naaaajs!

Nej, jag har inget roligt att skriva om...
Puss!♥

Lunch

Publicerad 2011-03-09 11:56:15 i My life

Nu sitter jag och väntar på att ugnen ska bli varm så jag kan kasta in min lilla mini-pizza. Har nämligen lunch nu och sen ska jag tillbaka till Piläng vid ett och vara med på en lektion och sen slutar jag vid tre. Innan lunchen var jag med på två lektioner, en 6 och en 9.

Bloggar mer senare idag!

11e bilden - en person jag kan berätta allt för

Publicerad 2011-03-08 18:25:03 i



Töntigt? Men det är sant, jag berättar allt för Ike. Han lyssnar och dömer inte efter vad jag sagt! Haha.
Nej, men det är faktiskt sant.

Skulle vilja lägga upp en bild på fler personer här, men den ena har jag inte bild på och den andra återkommer senare i utmaningen osv.

Ike♥

Första dagen

Publicerad 2011-03-08 18:21:00 i My life

Japp då var första dagen på praktiken avklarad. Väldigt roligt var det och ser fram emot alla mina 5 veckor på Pilängskolan som idrottslärare!!
Nu har jag precis gjort en planering för badmintonskolan och jag hoppas att den håller, haha.

Vi hörs ♥

På en sekund..

Publicerad 2011-03-07 20:03:48 i My life

.. blev allt grått och tråkigt.
Kollade på lärarutbildningen jag ska gå i Malmö, och det visade sig att jag behöver engelska B också!! Jag visste att jag var tvungen att läsa in matte B, men inte engelska B. Två av mina svåraste ämnen måste läsas in, men så är det.
Fan också..
Men jag ska klara det!!!


Ledig

Publicerad 2011-03-07 11:58:37 i My life

Har precis fixat mig och ätit frukost.
Idag är jag ledig och imorgon är det första dagen på praktiken, spännande!!
Halv ett tar jag bussen till Lödde för att handla ett par träningsbyxor. Efter det hade jag tänkt vara duktigt och läsa igenom sidorna i boken som har med APU-uppgiften att göra, sen ska jag kanske ut och springa!

Vi får se hur dagen blir. Jag uppdaterar mer sen, lovar ♥

Gårdagen!

Publicerad 2011-03-06 16:28:39 i My life

Igår vid halv sex åkte jag, mamma och pappa ut till Staffanstorp för att spendera kvällen med Malin och hennes familj! Det blev först en super god förrätt, på det följde varmrätten som var gryta med nypotatis och sallad, även det super gott och sen kom efterrätten som var bär och violglass, och där dog jag ju lite. För fy satan vad gott det var! Sen blev det kakor och kaffe, mumms! Vi rullade hem sen ;)
Efter kakan blev det spel, ett roligt spel, men jag är ju inte så smart och allämnbildad! Haha!
Det var en riktigt bra kväll och tack för allt familjen Nilsson ♥

:D

Dagens outfit 5/3

Publicerad 2011-03-06 16:24:36 i Dagens..

Här får ni gårdagens outfit till kvällen hos Malin!



Klänning - H&M
Skor - Skopunkten
Armband - Kappahl
Halsband - Fått av mamma och pappa



Förlåt

Publicerad 2011-03-06 16:15:35 i My life

Jag måste be om ursäkt för den usla uppdateringen! Jag har fastnat i Grey's och jag lovar att jag ska skärpa mig.
Idag jobbade jag 10-13 och sen har jag bara nördat mig med Grey's. Fikade med mamma, pappa och Mattias för en stund sen och nu vet jag inte vad som händer.

Börjar min praktik på tisdag och det ska bli så roligt och spännande!
Moa, jag ska vara hos Karin idrottslärare :)

Kvällens outfit från igår kommer i nästa inlägg!

Puss så länge!♥

Grey's Anatomy

Publicerad 2011-03-05 15:35:19 i My life

Jag beställde Grey's Anatomy säsong 5 för någon dag sen och igår kväll började jag kolla. Satt och kolla på det till halv tre inatt och när jag vaknade vid tolv idag satte jag på avsnitt igen. Jag är helt fast! Det är en sjukt bra serie, en av dom bästa!

Till er som inte kollat på Grey's Anatomy, gör det!

Ikväll ska vi hem till Malin och ha det trevligt! Ni får en bild på min outfit för kvällen sen.
Gissa vad jag ska göra nu? RÄTT! Kolla på Grey's!!

Dagens outfit 4/3

Publicerad 2011-03-04 19:44:07 i Dagens..



Leggins - Gina Tricot
Vitt linne - Gina Tricot
Tunika - Fått av Natta
Halsband - Fått av tjejerna

Lite roligt bild.. pappa tog den , haha. Ike ville också visa hur fin han är!

Yeeeah!

Publicerad 2011-03-04 08:40:30 i My life

Idag är det fredag igen och veckan har gått så sjuktligt snabbt! Idag ska jag lämna in projektarbetet och shit vad skönt det ska bli att få lämna in det!!
Och idag är det även min sista dag i skolan på 5 veckor, på tisdag börjar jag på min praktik och det ska bli sjukt roligt.

Nu ska jag äta frukost och sen gå mot bussen, hörs när jag kommer hem och då kommer dagens outfit också såklart! :D

Puss på er!♥

Dagens outfit 3/3

Publicerad 2011-03-03 16:40:14 i Dagens..

Här kommer en liten bild på dagens outfit!



Leggins - Gina Tricot
Vitt linne - Gina Tricot
Färgat linne - Gina Tricot
Kofta - Gina Tricot
Klocka
- Claes Ohlson
Halsband - Fått av Gabbi

Det var en Gina Tricot outfit idag, haha!
Släng gärna in en kommentar om vad nu tycker om mina outfitsbilder, outfiter osv! Jag börjar byta stil nämligen! Innan var jag pojk-flicka, nu ska jag bli kvinna! :D haha

Torsdag den 3/3-2011

Publicerad 2011-03-03 06:57:13 i My life

God morgon!

Jag har gjort det igen..
i och för sig så gör jag det varje morgon. Jag ställer klockan för tidigt för att jag tror att jag inte hinner annars..
Min klocka ringde 6 och jag ska gå till bussen 7.17.. jag var färdigfixad när klockan var 6.44. Så nu sitter jag här!
Jag får börja ställa klockan senare, haha.

Okej, idag är det torsdag.. veckans värsta dag i skolan. Börjar med naturkunskap sen är det samhäll, lunch och MBS. Min sista lektion är skit lång och jag har den 2 gånger i veckan, tisdagar 12.40-15.15 och torsdagar 12.05-14.50, sjukt dryga lektioner och intressant är det inte heller..
Meen TVÅ dagar kvar i skolan och sen slipper jag det i 5 veckor! Min praktik börjar på måndag, fats då är jag ledig, så jag börjar på tisdag! Ska vara hos min gamla idrottslärarePilängskolan här i Lomma och ha idrott med årskurs 7-9. Börjar bli lite smått nervös nu, men ser fram emot det fruktansvärt mycket och det ska bli riktigt roligt och äntligen får jag hålla på med något jag verkligen tycker om.. IDROTT!

Träning ikväll! ♥

 

Panik.

Publicerad 2011-03-02 23:11:42 i My life

Får panik när kroppen är helt torr och jag har ingen bra kroppssalva! Förslag?

Ska läsa igenom naturkunskapen nu och sen ska jag sova sött!
Puss på er ♥

Yeeaahhh!! ♥♥♥

Inköp !

Publicerad 2011-03-02 21:40:26 i Inköp

Här får ni bilderna!

BH - New Yorker

Tunika - Gina Tricot

Stickad tröja - Gina Tricot

Värmeskydd, läppsyl, ögonskuggeborste och pads - H&M

Köpte även ett par svarta vanliga leggins från Gina Tricot, men kände att det inte var någon vits att lägga ut bild på dom.
Vad tycker ni? :)

Onsdag

Publicerad 2011-03-02 21:27:18 i My life

Idag var det skola mellan 8.35 - 14.30. Efter skolan stack jag och pappa till Racketshopen i Malmö, det blev en gul linda, hihi. Vid halv sju åkte jag till center syd med Gabbi, så även idag blev det shopping. Jag bara slänger ut mina pengar.. illa!
Vi åkte hem vid tio över åtta, nice kväll.

Nu pratar jag i tele med Malin.
Bilder på vad jag köpte kommer efter detta inlägget.

Super fin!

Publicerad 2011-03-02 00:03:02 i Inköp

Äntligen är den min!! Malin och jag hittade skönheten i fredags, men den fanns inte i min storlek. Men när vi gick i stan idag hittade vi den i rätt storlek och allt! Det var som om det stod EMMA på den! Wiieee!



Den som kommer med likadan slår jag ;)

Dagens outfit 1/3

Publicerad 2011-03-01 22:44:20 i Dagens..

Ja.. på grund av dagens kaos så blev det inga bra bilder.



Jeansleggins -Gina Tricot
Tröja -Fått av moster
Halsband - Present av Sofie
Ring - Julklapp av mamma och pappa

Till det hade jag mina fejk converse, halsduk och skinnjacka. Niiice!

Kaos

Publicerad 2011-03-01 22:36:25 i My life

Dagen har varit KAOS! Mer skriver jag inte..
Kom hem från träningen för en stund sen, har lyckats sträcka lårets baksida, men jag ska inte klaga, jag överlever!

Puss♥

I skolan

Publicerad 2011-03-01 14:37:06 i My life

Sitter just nu i skolan med Malin och väntar på skolbussen, sen blir det en liten runda i stan med Malin. Slutade tidigare från min lektion idag eftersom vi kollade på "I rymden finns inga känslor" och sen skulle vi svara på några frågor.
Filmen var endå rätt så bra!

När jag kommer hem ska jag fixa lite, ta dagens outfit bild och sen ska jag träna badmintonskolan och sen träna själv, hörs senare ♥

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela