emandersson

Resan

Publicerad 2012-01-25 21:58:12 i Texter

Tänk vilken resa i livet man gått igenom.
Man har varit så sjukt ledsen, sviken, glad, lycklig, oaccepterad, accepterad och besviken. Alla går vi igenom detta i livet.
Alla växer vi upp och inser våra fel steg och misstag. Vi ser allt från två olika sidor.

Det är roligt att se tillbaka på dem bra stunderna och det är bra för en att se tillbaka på de mindra bra stunderna, de dåliga stunderna som vi alla har.

Jag fick en kommentar från en tjej som heter Johanna och den löd såhär:

"Vad är det som hänt egentligen?"

Det var en kommentar till inlägget där det stod, 

"Jag tänker försöka hålla ihop även när jag faller isär."

Till alla er som läser min blogg som inte vet detta.. jag har gått igenom mycket i mitt liv. Vill ni veta mer om mitt liv får jag hänvisa er till mina gamla inlägg, i kategorin "Texter", då jag inte orkar skriva allt detta igen.

Men jag har som jag skrev ovan blivit sviken, besviken, ledsen, arg, glad, lycklig, accepterad och oaccepterad av en massa personer i min omgivning, släkt, vänner och personer jag inte ens känner.
Jag har så många gånger blivit nedtryckt och sviken att jag har mått så psykiskt dåligt.


Så det som hänt är att mitt liv har varit värsta kaoset under en lång tid och det händer att jag faller tillbaka i mörkret och då har jag dem små citaten som hjälper mig.

Men tillbaka till resan som vi går igenom i livet.

Resan tar aldrig slut och vi kommer alltid möta besvikelser, lyckliga stunder, usla stunder och vi kommer alla att bli svikna någon gång mer.

Du är aldrig ensam på din resa genom livet. Du har alltid någon med dig, någon som du vet aldrig sviker dig. Det är bara du som vet vem denna personen är..

När jag fick iden att skriva detta inlägget hade jag precis gått tillbaka i minnet, gått tillbaka och läst gamla saker som fick mig att tänka till.

Jag saknar fruktansvärt mycket i mitt, jag känner mig fruktansvärt ensam, jag är sjukt ledsen över det, men samtidigt så ser jag det från det andra hållet. Varför är jag ensam? Varför blev jag aldrig accepterad som den jag är?
Jag har ju nu fått reda på vem det är som verkligen accepterar mig och vilka jag kan lita på.


Kommer kanske ett inlägg senare om resan jag gått igenom som gjort mig till den jag är. Och vill ni inte läsa om allt detta jag skriver om så strunta i det. Min blogg handlar om mig, mitt liv, mina tankar, mina åsikter och bara om mig.
Här skriver jag vad jag vill och ni får mer än gärna komma med era åsikter , jag svarar gärna på frågor och jag blir glad om jag får bra respons på det jag skriver. Bra kritik och dålig kritik.
Jag är stark nog att klara av allt just nu!

Min blogg, mitt liv och allt annat som har med mig att göra!



Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-02-11 16:40:48

Emma, jag vet inte varför jag kom in på din blogg eller varför jag ensingång läser den.

Men då vi trots allt en gång var kompisar, och saker hände måste jag bara få uttrycka mig.

Du nämner i inlägget att

"Jag har så många gånger blivit nedtryckt och sviken att jag har mått så psykiskt dåligt."

Jag vet inte om du kommer ihåg det, men jag blev nedtryckt oerhört av vissa personer i vår klass från lågstadiet fram till mellanstadiet, och i högstadiet tryckte till och med du ner mig.

Jag vet inte om det är min empati som får mig att skriva detta till dig, du känner mig inte längre, jag känner inte dig, du vet inte vad som har hänt i mitt liv och jag vet inte vad som har hänt i ditt. Men mitt liv har verkligen aldrig varit en dans på rosor, men jag har alltid varit godtrogen och bjudit på mig själv som person, även om när jag har varit ensam mått sämre än någon person kan förstå, jag ska tacka mina föräldrar att även om de inte vet vad som pågått i mitt liv att de har haft möjlighet att låta mig åka på resor, språkresor, resor med skolan och resor till mina kompisar utomlands. Tack vare detta kunde jag växa upp och försöka börja leva MITT liv, jag insåg även att det som hände var gjort och det kunde aldrig göras ogjort, det enda man kan ändra på är morgondagen, för om jag vill vara lycklig imorgon kan jag inte vara olycklig idag, men visst vissa dagar är dåliga och det känns som man är tillbaka i det gamla, men då puchar personerna i ens närhet en framåt så man inser att alla dessa negativa tankarna tar så pass mycket energi att det inte finns någon energi kvar till att leva sitt liv.

Jag hoppas att du kan ta åt dig något, att du kommer må bättre och tänk inte på vad som hände, visa världen vem du är och vem du vill vara.

Det gjorde jag en dag, jag bestämde mig för att nu var det dags att sluta tycka synd om sig själv och istället leva mitt liv. Bara det senaste året har jag varit på sjukhuset 7 gånger av olika anledningar, men varför ska det hindra mig? Varför ska en sjukskrivning hindra mig för att leva mitt liv, för att upptäcka nya platser, möta nya människor. Jag hade kunnat tänka vilket jag ibland tänker, det var ett tecken på att jag borde lägga ner, men varför ska jag göra det?!

Jag hoppas i alla fall att du kan åt dig något som jag nämde tidigare, för allt blir bättre till slut, det kan jag lova dig, jag sa det senast till min pojkvän förra helgen att om någon hade sagt det till mig för tre år sedan hade jag aldrig trott på dem, men det blir bättre, ibland är jag till och med glad över att jag har gått igenom allt detta, mobbning, ätstörningar, stress..

(om känner att du vill skriva något tillbaka maila mig, för jag känner inte för att lämna ut min blogg)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela