emandersson

Stort sår.

Publicerad 2012-03-21 23:30:12 i Texter

Jag har ett stort sår inom mig. Jag har blivit så nedtryckt och illa behandlad under min skolgång. Det har alltid varit något som förstört mig. Vuxna eller unga.

Jag förstår inte hur man som person kan göra någon så illa utan att personerna vet om det. Jag märkte inte vad som hände under tiden då det verkligen hände. Det är nu i efterhand som jag ser vad jag varit med om.
Personerna som gjort mig illa kanske gjorde det med mening, det kan ju inte jag svara på. Men jag hoppas verkligen inre dem gjorde det. För hur kan man vilja göra en annan person så illa psykiskt?

Såret inom mig läkte rätt bra. Men sen rivs det upp då jag blir påmind genom olika saker. Det kan vara en doft, en röst eller något liknande.

Jag tyckte att allt var så bra och jag bar verkligen lycklig. Jag har börjat plugga , masserar, jobbar, njuter av livet och allt var så bra. Men helt plötsligt slår det emot mig. Jag vill inte komma tillbaka till detta helvetet.

Jag har ont i magen konstant, det känns som om hjärtat får sönder när som och min kropp skjuter ifrån maten jag äter.
Jag kan inte träna för jag är antingen alltid sjuk, trötte eller helt orkeslös.
Tårarna rinner som aldrig förr.

Minnena plågar mig från min skolgång. I 9 år blev jag illa behandlad av klasskamrater och lärare. Av personer jag inte ens kände och personer som jag trodde var mina närmsta vänner.

Jag bestämde mig för att inte ta någon mer skit, inte låta någon trycka ner mig. Men varje gång någon försöker så får jag tillbaka alla minnen. Allt som hänt.
Det går inte en dag utan att jag tänker på dem tre sista åren under min skolgång, alltså gymnasiet.

Jag ska vara ärlig.
Jag bryr mig inte ett skit om någon tar illa upp av detta inlägget.
Jag trodde gymnasietiden skulle bli så bra. Första året var super. Andra helt okej men sista.. Jag har aldrig mått så dåligt som då. Jag ville avsluta mitt liv för många gånger.

Jag är bra på att spela glad och att allt är bra, det är jag grym på! Jag gjorde det i minst 3 år av min skoltid. Men nu kommer jag ut med det. JAG MÅDDE SKIT.

Såret inom mig kommer nog aldrig läka helt. För det är alltid något som river upp det.

Punkt slut.

Kommentarer

Postat av: Thompa

Publicerad 2012-03-22 08:05:31

Men tulle då.... KRAM!

Hoppas du kan trycka bort känslorna och att du inte får tillbax dom när vi är på hälsoteket. Du e ju så flitig och duktig.

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-06 14:16:39

Du behöver inte förstå dig på hur andra kan ha gjort dig så ont, tänk själv på varför du har gjort så många personer så ont själv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela