emandersson

Svar på frågestunden!

Publicerad 2011-01-29 18:58:44 i My life

Natta:
Varför bestämmde du dig för att starta upp bloggen igen?

Jag började blogga för några år sedan. Började då med min blogg "ThaaMiNi.blogg.se" det var en väldigt oseriös blogg, efter ett tag ville jag börja blogga "ordentligt" och startade då "ThePerfectEmma.blogg.se" den finns kvar inu fall man vill läsa gamla inlägg någon gång. Jag slutade blogga på den på grund av att jag inte tyckte om namnet. När jag skapade den hade jag ett riktigt bra sjövrförtroende och en riktigt bra självkänsla, men det försvann och då tyckte jag inte att bloggen passade mig. Det var då jag startade denna bloggen, "emandersson.webblogg.se" och det är denna bloggen jag är mest nöjd över!!
Jag har haft en del uppehåll osv. Men alltid när jag haft uppehåll har jag saknat att skriva, så bloggen har liksom blivit en del av mitt liv, haha.
Jag vet att du syftar frågan på mitt inlägg "Paniiiik". Jag var nära all lägga ner bloggen, men insåg att jag aldrig skulle klara det. Och du hjälpte ju mig att ha den kvar, lika så hjälpte mina vänner mig så jag fortsatte!

Vilket är ditt bästa sommarminne? :D och hur vill du att denna sommaren som kommer ska se ut?

Jag har många väldigt bra sommarminne! Men det jag fortfarande aldirg kommer att glömma var när jag och min kompis Malin beställde pizza och sen gick ner till stranden för att äta den där. Vi käkade, snackade, jag badade lite och vi hade bara det allmänt mysigt! Det är en sommarkväll jag sent kommer att glömma!
Denna sommaren händer det mycket. Jag tar ju studenten!! Jag vill på semseter med familjen och jag vill även på en liten semester med någon annan än familjen. Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva, har inte planerat sommaren så mycket inu ;)

Hur ser den perfekta killen och den perfekta dejten ut?

Haha.. den perfekta dejten skulle vara på en strand och kolla på solnedgången. Ha picknick och bara ha det mysigt!
Den perfekta killen enligt mig är lång, vältränad, mysig, mörkhårig, mörka ögon och jätte snäll.

Berätta hur du vill att din framtid ska se ut!

Jag vill att min framtid ska se ut såhär:
Jag flyttar till en liten mysig lägenhet när jag har utbildat mig till idrottslärare. Jag ska då bo i Lomma och jobba på Pilängskolan som idrottslärare för årskurs 7-9. Jag vill ha lite sällskap i min lägenhet så jag köper en mysig hund som jag kan kela med. Senare vill jag hitta "Mr. Right" och bilda familj. Jag hoppas att jag kommer fortsätta med badminton!!

Hanna:
Hur tycker du en vårig och fin, men ändå enkel outfit ska se ut denna våren?
Kram!

Detta är den svåratse frågan tycker jag!
Jag är inte tjejen som har koll på modet och hur man ska klä sig för det ska se snyggt och bra ut, men jag har listat ut en sak.
Såhär tycker jag den ska se ut:

Ett par slitna jeanshorts med en "magtröja" till och ett par gladiatorsandaler! Enkel, skön och snygg outfit enligt mig! :)

Linda:

Hej! Jag vill veta: Hur kom det sig att du började spela badminton?

Det är en lång historia! Men jag kan dra den kort, hihi. Jag vörjade spela med tre kompisar, vi var inte seriösa för 5 öre.. och tränarna brydde sig inte om vad man gjorde, jag tyckte inte det var roligt eller något sådant. Jag spelade där en termin (ca ett halvår). Efter ett tag började min kusin spela med sin kompis som senare slutade och jag följde då med min kusin för att testa igen. Det var då jag fastnade! Vi tränade då i badmintonskolan, "juniorgruppen", jag tränade och tränade och till slut kom jag upp i tävlingsgruppen, "seniorgruppen". Jag har tränat badminton i ca 4 år och jag hoppas det blir många fler!!

Ullrika:

Hej! fin blogg du har <3

Jag undrar om du skulle kunna skriva lite om badminton. De olika slagen osv. skulle varit intressant!


Puss :)

Vad kul att du vill veta lite om badminton!! För att detta inlägget inte ska bli alldeles för långt så skriver jag ett inlägg om bara badminton, hoppas att detta är ok :) !

Stina:

Beskriv en badmintonboll.

Det finns två oliak sorters badmintonbollar, plastbollar och fjäderbollar. Plastbollar flyger långsammare och det används oftast till nybörjare. Platsbollarna är gula eller vita. Fjäderbollen går mycket snabbare och den har 16 fjädrar och väger runt 5 g. Fjäderbollarna är vita. En badminton boll har en liten rund kork, det är den man slår på, från korken sitter då fjädrarna eller plasten! Bollarna ligger i rör.

Fjäderbollar!

Plastbollar!

Vilken färg har ditt rack?

Jag har fyra badmintonrack. Men jag två hänger bara här hemma. Ett är sönder och ett är jätte dåligt. Men det ena som hänger bredvid mig just nu är grönt och svart, även lite rött, lindan (där man håller) är svart, det är märket SOC. Det andra som hänger bredvid, mitt allra första rack (det som är sönder), är rött och grått och lindan är neongul, det är märket CROSSFIRE.

Mina andra två rack som jag alltid har med mig på träningarna och seriespelen är märket Yonex, det är mitt favoritmärke oc hhar även Yonex-skor och Yonex-väska. Men till racken nu, det ena är gult och det andra är mörkblått. Det gula racket har en svart linda, men ska snart linda om det till grönt och den blåa racket har en mellanblå linda!

En favoritblogg som du har?

Ja.. innan läste jag Kenzas blogg, sen Tyras, men nu läser jag bara mina vänner bloggar. Dom som är länkade här på min blogg! Alla är bra på sitt eget vis!

Beskriv hur en vän ska vara för dig.

Snäll, omtänksam, bestämd, flummig, allvarlig, osv, en vän ska vara en blandning av allt. Man ska kunna vara sig själv med personen, kunna prata om allt och bara ha det roligt när man är med varandra. Man ska ha likheter men även olikheter!

Beskriv en vän som du har som make you live.

Alla vet nog att min bästa vän make me live. Min bästa vän är en person som bryr sig, som stöttar en, som retar en, som skojar med en, men framförallt så är hon en person som jag inte skulle klara mig utan. Jag har känt henne i drygt 2 år och vi har så många minnen ihop. Hon är den vännen jag tycker alla borde få ha. Min bästa vän är Malin Nilsson!

Malin:

Har du någon låt som betyder något för dig? Ge oss ett smakprov!

Haha, ja jag har många låtar som betyder något för mig. Vår låt tex. Ska jag ta den? Hmm.. jag kan ge er två låtar!

Love is on fire - ItaloBrothers. Din och min låt, den väcker minnen, den väcker känslor! Tänker på dig när jag lyssnar på den! (Får inte in den här i bloggen :S)

Love the way you lie - Eminem ft Rihanna. En låt som jag bara älskar. Den spelas flera gånger om dagen och den betyder för mig. Fråga mig inte varför, för det vet jag inte :D

Lina:

Vad är ditt bästa minne med mig??<3

Vi har många minnen, du var dagbarn hos mamma när vi var små. Du smällde en stor docka i mit huvud, vi lät inte ett barn följa med upp på mitt rum, vi lekte alltid. Men för någon sommar sen kom du ut till mig, vi hade en underbar dag och åkte runt på din moppe med lite andra kompisar också. Som sagt, har många minnen med dig Lina och jag saknar dig!

 

Tusen tack för alla era frågor!!

Detta var verkligen jätte roligt!

Och nästa inlägg handlar om badminton.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Andersson

Jag är en tjej på 20 år och har mitt egna företag, Leendets Stjärna, där jag har massage, föreläsningar samt produktförsäljning. När jag inte har kunder eller uppdrag i mitt företag jobbar jag nere i en järnaffär där jag jobbar i cirka 6 år nu. Och jag trivs bättre för varje gång. I grund och botten är jag barnskötare men i februari 2012 läste jag till Diplomerad Massör och i augusti 2012 påbörjade jag min nästa utbildning till Diplomerad Medicinsk Massageterapeut som jag är klar med i januari 2013. Jag brinner för mitt företag och det går före mitt vanliga liv. Jag har hittat det rätta för mig och jag tycker om att kunna hjälpa människor. Har du frågor ang. mitt företag är du välkommen att maila: [email protected] Har du frågor ang. annat gäller denna: [email protected] Ta hand om dig och du duger precis så som du är. Glöm aldrig det. Puss & Kram /Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela